رونمایی از لوگوی جدید فیسبوک / عکس

به تازگی خبرهایی مبنی بر تغییر لوگوی فیسبوک شنیده می شود.از این رو این مطلب از سایت گهر را اختصاص داده ایم به: رونمایی از لوگوی جدید فیسبوک / عکس .از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان گهر را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

غول شبکه‌های اجتماعی اینترنت، برای نخستین بار از زمان راه اندازی این شبکه در سال ۲۰۰۵ میلادی، تصمیم به تغییر لوگو خود گرفت. این لوگو که به دلیل قرارگیری در پس زمینه آبی رنگ و طرح ساده‌اش، همانند لوگو گوگل، با استقبال مخاطبان وب و میلیاردها نفر از کاربران آن همراه شده بود، روز گذشته با تغییر اندکی همراه شد.

.

رونمایی از لوگوی جدید فیسبوک / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

.
پس از گذشت ۱۰ سال از راه اندازی سرویس فیس بوک، تغییر استایل کاراکتر a در لوگو facebook اعمال شد و لوگوی جدید، جایگزین لوگو قبلی گردید. هم چنین، کاراکتر b نیز به گونه ای که در کیبورد کاربران، تایپ می‌شود، جایگزین طرح قبلی شد. ساده تر کردن خواندن و نمایش لوگو جدید در مقایسه با لوگو قبلی که از کاراکتری استفاده می‌کرد که توسط کیبوردهای روتین کاربران، قابل تایپ نبود، از جمله دلایل فیس بوک در استفاده از این لوگو عنوان شده است که به نظر می‌رسد، دلایل خوبی برای جایگزینی با لوگوی قبلی می‌باشد.

لوگو قبلی، توسط جو کرال و با همکاری موسسه cubancouncil.com طراحی شده بود که از خانواده فونت‌های کلایوکا Klavika برای طراحی کاراکتر استفاده می‌کرد توسط اریک اولسون در سال ۲۰۰۴ میلادی، ابداع شده بود. آقای جوش هیگینگ joshhiggins.com از مدیران بخش خلاق فیس بوک درباره این تغییر مختصر لوگو اظهار داشت که فیس بوک برای “خودمانی تر کردن” لوگو خود، از این تغییر استفاده کرده است.

تغییر مختصر در لوگو فیس بوک، با واکنش‌های مختلفی در میان کاربران، به ویژه طراحان برند در دنیا همراه شده که سایت بلاگ خلاق، به آن اشاره کرده است.

.

رونمایی از لوگوی جدید فیسبوک / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

.
برخی از طراحان برند، در واکنش‌هایت توییتری خود به این تغییر، به تأیید رفتار فیس بوک در خودمانی تر کردن و راحت کردن این لوگو برای تایپ و شناسایی توسط کاربران اشاره کردند، در حالی که بعضی معتقد بود که این لوگو، به جای آن که محصول کار خلاقانه طراح باشد، محصول کاراکترهای تایپ شده با رایانه است.
.

رونمایی از لوگوی جدید فیسبوک / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

.
راحت بودن نمایش لوگو جدید فیس بوک در صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند کاربران، از دیگر دلایل فیس بوک به تغییر لوگو با سبک قدیمی آن اعلام شده است. به گزارش cnet.com، هشتاد و پنج درصد از ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون کاربری که هر روز به فیس بوک مراجعه می‌کنند، از طریق گوشی تلفن همراه خود به این سایت لاگین می‌کنند که اکنون، نمایش این لوگو در گوشی‌های آن‌ها راحت تر شده است. سخنگوی فیس بوک اخیراً عنوان کرده بود که تغیر لوگوی فیس بوک به طرح و شمایلی باریک تر، نشان از چشم انداز تغییرات، در آینده این شرکت دارد.

کریستوف توزیت، مدیر بخش محصولات فیس بوک، اول بار خبر تغییر لوگو فیس بوک را در صفحه شخصی توییترش منتشر کرد.

.

رونمایی از لوگوی جدید فیسبوک / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

.
فیس بوک قصد دارد تا از طریق سیستم‌های ماهواره ای و پهبادها و در قالب کنسرسیوم Internet.org، اینترنت پر سرعت به بخش‌های کمتر توسعه یافته در آفریقا و آسیا ارائه کند.

این تغییر اندک در هویت بصری (Visual Identity) فیس بوک، سبب خواهد شد تا به طرز ساده تر و راحت تری، مخاطبان فیس‌بوک با این برند، ارتباط برقرار کنند. در همین حال، شبکه wired.com اعلام کرد که این رفتار فیس بوک در ساده کردن لوگو خود، موضوعی هست که پیش تر، بزرگان خرده فروشی آمریکا یعنی Wal-Mart and Holiday Inn به آن روی آورده بودند تا برندهای خود را به قولی دوست داشتنی تر یا friendlier کنند. این سایت نوشت که تغییر لوگو فیس بوک، عملی در راستای اهداف تجاری بود و تنها یک موضوع طراحی برند را شامل نمی‌شد.

.

رونمایی از لوگوی جدید فیسبوک / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

کوبان کنسول در سال ۲۰۰۵، نخستین لوگو فیس بوک را در حالی که در داخل یک کادر آبی رنگ بود، با فونت سفید رنگ طراحی کرد. یکی از دلایلی که این پس زمینه آبی برای برند فیس بوک انتخاب گردید، مشکل کور رنگی مارک زوکربرگ، خالق این سایت عنوان شده بود.

.

رونمایی از لوگوی جدید فیسبوک / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

فونتی که لوگوی قبلی فیس بوک از آن استفاده می‌کرد، در خانواده فونت‌های کاویلا هست که توسط اریک السون و همکارانش طراحی شده بود.

.

رونمایی از لوگوی جدید فیسبوک / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

.
اضافه می‌شود در میان سایت‌های مشهور اینترنت، تنها پرتال گوگل است که بر اساس رویدادهای خاص جهانی، نسبت به تغییر لوگو خود اقدام می‌کند. این اقدام جدید فیس بوک، رفتار سازمانی گوگل را در ذهن ایجاد نمی‌کند، اما همان طور که در گزارش نیز عنوان شد، به عنوان بخشی از رفتار سازمانی فیس بوک برای پیش برد برنامه‌های آینده خود در کشورهای مختلف جهان و تطبیق بیش تر با انقلاب گوشی‌های هوشمند و در راهبرد ساده سازی توسعه برند، قابل تعریف می‌باشد. موضوعی که فعالان کسب و کار در کشور، به خصوص کارآفرینان دیجیتال، باید به آن توجه داشته باشند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي