روغن هایی از دل طبیعت برای پوست های خشک

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 8 مهر

بسیاری از ما پوست خشکی داریم، به همین علت مهم است که بدانیم چگونه با روغن‌های طبیعی از پوستمان محافظت کنیم. روغن‌هایی که در اینجا به شما معرفی می‌کنیم می‌توانند پوست شما را به خوبی مرطوب کرده و از آن محافظت کنند.

روغن هایی از دل طبیعت برای پوست های خشک, پورتال خبری فرهنگی گهر

۱. روغن زیتون

روغن زیتون یکی از بهترین روغن‌هایی است که می‌توانید برای درمان پوست خشکتان از آن استفاده کنید. ترکیبات و ویتامین‌های موجود در آن رطوبت مورد نیاز پوست را تأمین کرده و سطح آن را صاف و نرم می‌کند.

۲. روغن هسته انگور

روغن هسته انگور حاوی اسیدهای چرب و دیگر ترکیبات مفید و مورد نیاز پوست است. به همین دلیل نرم کننده فوق‌العاده‌ای برای پوست‌های چرب به حساب می‌آید. این روغن همچنین دارای مواد ضروری برای التیام و بهبود زخم است. اسید لینولوئیک موجود در هسته انگور می‌تواند پوست صورت را به خوب نرم و مرطوب نگه‌دارد.

۳. روغن درخت چای

از قرار گرفتن در زیر نور شدید خورشید خسته شده‌اید؟ کافی است لایه‌ای از روغن درخت چای را بر روی پوستتان بمالید تا آثار ناشی از آفتاب سوختگی را بر روی پوستتان از بین ببرد.

۴. روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان منبع غنی از ویتامین E است و می‌تواند یک مرطوب کننده طبیعی باشد. علاوه بر این، فواید دیگری نیز دارد و گفته می‌شود می‌تواند به عنوان سدی در برابر سرطان پوست عمل کند.

۵. روغن بادام

گفته شده روغن بادام شیرین مرطوب کننده عالی برای پوست خشک است. علاوه بر این، می‌تواند بسیاری از مشکلات سطحی پوست را نیز درمان کند.

۶. روغن نارگیل

آیا می‌دانستید روغن نارگیل را می‌توانید هم برای مو و هم برای پوستتان استفاده کنید؟ روغن نارگیل لایه مخافظی بر روی پوست ایجاد کرده و آن را به خوبی نرم و مرطوب نگه می‌دارد.

۷. روغن بابونه

روغن بابونه یک مرطوب کننده طبیعی و منبع غنی از انواع ویتامین‌ها است. روغن بابونه می‌تواند درمانی برای بسیاری از مشکلات پوستی باشد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي