روش های درمان طبیعی برای لب خشک و ترک خورده

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 25 آبان

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

روش های درمان طبیعی برای لب خشک و ترک خورده

روش های درمان طبیعی برای لب خشک و ترک خورده, پورتال خبری فرهنگی گهر

۶ درمان طبیعی برای لبهای خشک و ترک خورده

سرما و دلایل دیگری که در مقاله پیش گفته شد، ممکن است باعث ترک خوردن یا خشک شدن لبها شوند. اگر با این مشکل به درستی و به موقع برخورد نکنید، پوسته پوسته شدن لب ممکن است باعث زخم و دردناک شدن آن شود. با استفاده از روشهای خانگی ساده از پیشرفت این مشکل جلوگیری کنید. محافظت کردن از لبها در برابر ترک خوردن و خشکیدن تنها یک تلاش برای تقویت ظاهر و راحتی شما نیست، بلکه گاهی در جهت سلامتی شماست. عفونتهای باکتریایی، زخم‌ها و دیگر عارضه‌ها به لبهای خشک و ترک خورده بیشتر حمله می‌کنند.

۱ ) از غذاهای پرادویه، شور، داغ و ترش اجتناب کنید 

وقتی لبهای شما خشک و ترک خورده می‌شوند، بیشتر از حالت عادی حساس شده و غذاهای بخصوصی می‌توانند آنها را تحریک کنند. تا زمانیکه لبهای شما خشک، ترک خورده و دردناک هستند، باید به غذاهای ترش، داغ، پرادویه و شور “نه” بگویید. در واقع باید از آب پرتقال، سس کباب، خردل، فلفل، نوشیدنی‌های الکلی فاصله بگیرید و به لبهایتان استراحت بدهید تا بهبود پیدا کنند.

۲ ) از هرمحصولی که حاوی الکل است،دوری کنید 

از فراورده‌های پترولیومی و یا هر بالم، ژل و رژلبی که حاوی الکل هستند، باید اجتناب کرد. چراکه این مواد شرایط را برای لبهای خشک و ترک خورده بدتر و آنها را خشک تر ودردناکتر می‌کنند. یک قانون عالی در این باره اینست که سعی کنید از عناصر خوراکی روی لبها استفاده کنید ( این قانون در مورد هر یک از محصولات مراقبت بدنی نیز صادق است؛ چراکه پوست سریعاً عناصر کرمها و لوسیون‌ها را، خوب یا بد، جذب می‌کند). بعبارت دیگر، هرچیزی را که نمی‌توانید بخورید، روی پوست ولبهای خود قرار ندهید.

۳ ) چربی اردک یا غاز بخورید 

مادربزرگ‌های ما از چربی غاز و اردک برای درمان لبهای خشک و ترک خورده استفاده می‌کردند. این عناصر در واقع درمانهای طبیعی بسیار عالی برای لبهای ترک خورده و خشک هستند. بنابراین، بار دیگر که خوارک غاز و اردک تهیه کردید، چربی آن را دور نیاندازید، بلکه آن را در یخچال گذاشته و بعنوان یک داروی سنتی برای درمان لبهای خشک و ترک خورده از آنها استفاده کنید. اگر چربی غاز یا اردک در اختیار ندارید، می‌توانید از دیگر روغن های طبیعی مانند روغن زیتون و روغن نارگیل استفاده کنید.

۴ ) خامه شیر 

چربی زیاد موجود در خامه شیر آن را تبدیل به یک مرطوب کننده طبیعی کرده است. برای استفاده از آن می‌توانید خامه شیر تازه را روی لبها مالیده و بگذارید ۱۰ دقیقه روی آن بماند و سپس بشویید. برای پاک کردن لب از خامه شیر می‌توانید از پنبه فرورفته در آب گرم استفاده کنید.

۵ ) عسل 

عسل یک مرطوب کننده شگفت‌انگیز و دارای خواص ضد باکتریایی است که می‌تواند لبهای خشک و ترک خورده را درمان کند. برای تسکین ترک و خشکی لبها، کافیست هر زمان که احساس کردید لبهای شما خشک هستند، عسل خالص را به دفعات زیاد در طول روز به لبهای خود بزنید. همچنین می‌توانید یک خمیر مخصوص با استفاده از گلیسیرین و عسل بسازید و قبل از خواب آن را روی لبهای خود بمالید.

۶ ) شکر 

برای زدودن سلولهای مرده و بازسازی لبهایخشک و ترک خورده ، کافیست از شکر به میزان کافی بهره بگیرید. شکر یکی از بهترین داروهای طبیعی برای ترک و خشکیدگی لبها است که باید آن را به خاطر سپرد. برای اینکار، ۱ قاشق چایخوری عسل را با ۲ قاشق چایخوری شکر ترکیب کنید و روی لبهای خود بمالید. قبل از شستن لبها با آب ولرم، بگذارید چند دقیقه روی آن بماند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي