روش های استفاده از نعنای تازه

تاريخ : 14 مهر

از نعنای تازه می‌توان برای خوش‌طعم کردن آب، بهبود طعم سالاد یا همچنین برای مقابله با استرس و معده درد استفاده کرد.

در این مقاله چند روش استفاده‌ از نعنا این سبزی معطر را ذکر می‌کنیم. با ما باشید.

روش های استفاده از نعنای تازه, پورتال خبری فرهنگی گهر

ترکیبات غذایی جدید درست کنید
احتمالاً نعنای تازه یا خشک را به آش اضافه می‌کنید. توصیه می‌کنیم هویج، سیب‌زمینی، بادمجان، لوبیاها و ذرتتان را نیز از طعم مطبوع این سبزی محروم نگذارید. احتمالاً اسم تبوله‌ی جعفری یا همان سالاد لبنانی که با جعفری تهیه می‌شود را شنیده‌اید. به این سالاد مقوی‌تان نعنای تازه هم اضافه کرده و از طعم خوش لحظه‌هایتان لذت ببرید.

نعنای تازه برای تهیه‌ی کرپ کدو
دنبال یک غذا و طعم جدید می‌گردید که تهیه‌ی آن زیاد هم سخت نباشد؟ چند عدد کدو را له کرده، پنیر له شده‌ی فتا، خرده‌های نان تست، یک عدد تخم‌مرغ، موسیر، ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری نعنای تازه‌ی خردشده، نمک و فلفل را مخلوط کرده و به صورت کرپ دربیاورید. رویشان آرد بپاشید و با کمی روغن زیتون سرخ کرده و میل کنید.

برای درمان درد معده
درد معده رهایتان نمی‌کند؟ زود یک جوشانده با نعنا تهیه کنید. یک مشت نعنای تازه را در یک فنجان بریزید و آن را پر از آب جوش بکنید. اجازه دهید نعنا هم به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه خیس بخورند و سپس محلول را صاف کنید. کمی عسل به آن اضافه کرده و میل کنید.

با نعنا پشه‌ها را فراری دهید
اگر با این حشره‌کش‌های شیمیایی مشکل دارید و دنبال یک حشره کش طبیعی می‌گردید که به محیط‌زیست هم آسیب نزنید به سراغ نعنا بروید. اگر شب‌ها پشه نیشتان می‌زند چند پر نعنا را به دست‌هایتان بمالید و با خیال راحت بخوابید. یا اینکه می‌توانید برگ‌های نعنا را در چند جای خانه که مورچه و پشه دارد بریزید تا از شرشان خلاص شوید.

برای خلاص شدن از شر مورچه‌ها
بر گ‌های نعنا را در جاهایی که مورچه جمع می‌شود بگذارید تا خیلی زود مورچه‌ها پا به فرار بگذارند. در این صورت نه آن‌ها را کشته‌اید و نه اینکه از وجودشان دچار عذاب می‌شوید.
منبع : tebyan.net

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي