روش های ارزان و زیبا برای تزیین دیوار خانه

بسیاری از خانم ها می خواهند دیوارهای خانه را تزیین کنند. در ادامه روش های ارزان و زیبا برای تزیین دیوار خانه را می خوانید

روش های ارزان و زیبا برای تزیین دیوار خانه

برای تزیین دیوار بخش بخش خانه تنها تابلو گزینه نیست. با ابتکار و خلاقیت و استفاده از لوازم مناسب می توان فضای خانه را با تزیینات خواص و منحصربه فرد تغییر داد و بدون اینکه هزینه ای برای طراحی دکوراسیون توسط دیگران صرف شود خانه خود را زیباتر کنید.

برای تزیین دیوارهای خود از هیچ متریالی غافل نشوید!

با چیزهایی شروع می کنیم که راحت تر در دسترس اند. یک طرح جذاب، استفاده از لوله های دستمال کاغذی برای خلق آزین سه بعدی دیواری است. لوله ی کاغذی را به صورت استوانه های کوتاه در آورید و آن ها را متناسب با شکلتان تا کنید تا به این طرح های جذاب برسید.

اگر شکل های گل دار را بیشتر می پسندید می توانید آن ها را به شکل گل در کنار هم قرار دهید. همان طور که می بینید، این لوله ها با رنگ مقوایی خودشان هم بسیار جذاب اند.

ایده ی بعدی استفاده از کاغذ شیرینی است! تصویر زیرنحوه ی استفاده از ورقه های کنفی و کاغذ شیرینی با دو اندازه متفاوت، برای آراستن دیوارهای خانه را نشان داده است. تصور کنید که این شکل های جذابی که کاغذهای شیرینی دارند، با رنگ هم همراه شود!

می توانید از پونز های رنگی هم برای چسباندن این کاغذ ها استفاده کنید. در این تصویر، کاغذ ها گلبرگ و پونز ها مرکز هر گل شده اند. فکر می کنید شما هم ایده های دیگری برای استفاده از این مواد ساده دارید.

بعد از این که در ماست را کاملاً تمییز کردید، آن را در ظرف رنگ کنید و به دیوار بزنید تا طرح هایی مدرن و حبابی برای دیوارتان داشته باشید! نتیجه ی کار روی شیشه ی پنجره در زید دیده می شود. اما اجرای آن روی بوم هم به همین میزان جذاب خواهد بود. سفید روی سفید به نظر فوق مدرن می آید. اما تجربه کردن با رنگ ها را هم از یاد نبرید.

فقط به یک سیب زمینی کوچک و کیم رنگ احتیاج دارید! صاحب خانه ی تصویر زیر، که در پاریس واقع شده، برای تزیین چنین دیواری، اگر ایده ی استفاده از سیب زمینی نبود، باید بسیار هزینه می کرده.

و اما استفاده از چند تابلو…یک راه ساده چسباندن نقشه های معمولی است که از هر مغازه ای هم قابل تهیه است.

استفاده از شکل های گل دار

با کمی کاغذدیواری و سر زدن به مغازه ی تعمیرات خانگی، ایده های جدیدی برای اجرا خواهید داشت. مثل این تزیینات که با آزین های گچی دیواری به وجود آمده.

اگر به کاغذدیواری علاقه دارید اما نمی خواهید تمام دیوارتان را با آن ها بپوشانید، بخش هایی از دیوارتان را با طرح یا رنگی متفاوت قاب کنید.

اگر هم نمی توانید تصمیم بگیرید که کدام کاغذدیواری را می پسندید، از ترکیب آن ها استفاده کنید.

دیوارهایتان راخودتان نقاشی کنید

اگر فقط قلمو را بردارید، خواهید دید که چه گزینه های فراوانی برای رنگ کردن دیوارتان دارید. در تصویر زیر، با ساختن شابلون، رنگ ها با این صورت روی دیوار قرار گرفته اند.

می توانید روی جعبه ی کفش را هم با کاغذهای زیگزاگی ای که خودتان درست کرده اید بپوشانید. نکته ی خوبی که در مورد جعبه های کفش وجود دارد این است که به راحتی می توانید در آن را باز کنید و آن را با پونز به دیوار محکم کنید و بعد در جعبه را ببندید.

با استفاده از اسپری، از اشیای ک.چ طرح های سایه نمایی روی کاغذ ایجاد کنید و آن ها را در قاب های کوچک در کنار هم قرار دهید.از این شیوه میتوانید برای تزیین اتاق بچه ها استفاده کنید…مخصوصا اگر بتوانید اسباب بازی های کوچک و قدیمی را به عنوان شابلون استفاده کنید.

ببینید که چسب های نقاشی چطور می توانند در خلق  یک تابلوی مدرن و هنری استفاده شود!سطح بوم را با الگویی خاص از این چسب های نواری بپوشانید و بعد رنگ ها را روی آن ها بزنید. حالا نوار چسب ها را از تابول جدا کنید تا تابلویی مدرن با مثلث های جورواجور داشته باشید.

برای ایجاد حالتی تک رنگ می توانید از مقوایی با رنگ روشن و پسب های سفید استفاده کنید. اما این بار نوارها را از تابلو جدا نکنید.

طرح های مثلثی در کل برای تزیین دیوارها مد و شیک هستند. به خصوص وقتی با رنگ های چشم گیر همراه شوند.

ساخت تزیینات دیواری با وسایل کاردستی

چه مواد دیگری را می توانید برای خلق آثار هنری دیواری به کار ببرید؟ شرط می بندیم که به “استایر و فوم” فکر نکرده بودید! خوشبختانه در نمونه ی بعدی به خوبی از این ماده استفاده شده است. استایروفوم را می توان با پارچه پوشانده و با قرار دادن آن ها روی هم به جلوه ای دارای عمق دست یافت.

با فوم و قیچی و کمی حوصله می توانید طرح های سایه نمای جالبی برای دیوارتان درست کنید.

اگر هنوز درباره ی انجام این طرح ها شک داشتید، مطمئن باشید پروژه ی بعدی ارزش وقت و انرژی ای صرفش می کنید را دارد. فقط به چند برش از چوب های تخته سه لا و یا حتی MDF ، و کمی رنگ دارید.

با کاغذ کادو یا دستما کاغذی، چسب و رنگ اکریلیک می توانید پانل های زیبایی برای خودتان بسازید.

بیایید کمی از از کلمات و حروف استفاده کنیم! نمونه های زیر از پارچه هایی که به دور حلقه ی سوزن دوزی کشیده شده اند و رنگ سیاه اکرلیک که برای نوشته ها به کار رفته، ساخته شده اند.

این بار که به مغازه ی دکوراسیون منزل رفتید، چند نمونه رنگ آن را به خانه بیاورید! البته شاید بیشتر از “چند تا” احتیاج داشته باشید… بسته به این که چه رنگ هایی استفاده می کنید و آن ها را چطور کنار هم قرار می دهید، می توانید جلوه های مختلفی ایجاد کنید و حتی دوری و نزدیکی را با آن ها القا کنید.

حتی می توانید این نمونه رنگ ها را به شکل های مختلف ببرید و در یک تابلو کنار هم قرار دهید. شاید این پروژه کمی وقت گیر باشد، اما همان طور که می بینید کاملا ارزش و قت گذاشتن دارد.

اگر به جمع آوری بشقاب علاقه دارید، ایده ی بعدی مناسب شما است! بشقاب های چینی و رنگ چینی، همه ی اون چیزی هستن که لازیم دارید. با رنگ ها بشقاب ها را آن طور که می پسندید و به دکوراسیون منزلتان می اید تزیین کنید و بعد ان ها را به صورت گروهی روی دیوار نصب کنید. ببینید که در تصویر زیر رنگ ها چطور با رنگ کوسن ها هماهنگ شده اند.

با تزیینی بزرگ برای دیوار که مخصوص کلکسیونرهای کارت پستال است این متن را به پایان می رسانیم. البته این پروژه را با عکس هم می توان انجام داد. تعداد زیاد عکس ها در این مورد اهمیت فراوان دارد و البته چراغ بزرگ و مبل چشم گیر این تصویر هم به خوبی برای این فضا انتخاب شده اند.

خیلی ها از ایده های دیگران برای انجام پروژه های خود ساخته شان استفاده می کنند. شاید به زودی یکی از آثار بالا را در خانه تان داشته باشید. یا شاید دیدن همین تصاویر الهام بخش بوده و ایده ای جدید به شما داده.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه