روش موثر برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام

تاريخ : 27 دی

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

روش موثر برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام

روش موثر برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام, پورتال خبری فرهنگی گهر

با این روش از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنید

همزمان با فراگیر شدن استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام در سال‌های اخیر، اخبار مرتبط با هک شدن این صفحه اجتماعی هم بیشتر به گوش می‌رسد. این در حالی است که با تکنیکی ساده در بخش تنظیمات این شبکه می‌توان ضریب امنیتی صفحه اینستاگرام را دو برابر کنید.

یکی از روش‌های مهم برای افزایش امنیت در اینستاگرام فعال کردن تایید هویت دو مرحله‌ای اینستاگرام است که برای این کار  باید چند مرحله ساده را طی کرد؛ در ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را در گوشی اندرویدی یا آی او اس خود اجرا کرده و از منوی زیرین صفحه به بخش پروفایل (آیکون آدمک) بروید؛ در نسخه اندرویدی اینستاگرام باید آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس کنید اما در نسخه آی او اسی آن باید آیکون چرخ دنده موجود در همین بخش را لمس کنید.

پس از لمس گزینه نام برده شده به منویی هدایت می‌شوید که گزینه Two factor Authentication در آن ارائه شده است. این گزینه را لمس کنید.

حالا باید گزینه Require Security Code را فعال کنید.

در پنجره پاپ آپ نمایش داده شده هم گزینه Turn on را لمس کنید.

در این شرایط اینستاگرام برای شما یک پیامک حاوی کد امنیتی خاصی را ارسال می‌کند. کدی که از طریق پیامک دریافت کردید را در اپلیکیشن اینستاگرام وارد کنید. دقت داشته باشید که اگر هنوز شماره تماس خود را در اکانت اینستاگرامتان فعال نکرده باشید، لازم می‌شود تا ابتدا نسبت به فعال‌سازی و تایید شماره تماس خود اقدام و سپس کد امنیتی قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای را از این طریق دریافت کنید.

براساس اطلاعات سایت مرکز اطلاع‌رسانی مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای(ماهر)؛ پس از ارائه کد تایید، اینستاگرام چند کد امنیتی یا اصطلاحا بک‌اپ کد (Backup Code) را در اختیارتان قرار می‌دهد تا در شرایط خاص بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. می‌توانید با لمس گزینه Copy Codes آن‌ها را کپی و در هر جای دیگری ذخیره کنید یا با لمس گزینه Take Screenshot از این کدهای اسکرین‌شات ضبط کنید تا در شرایط لزوم قابل دسترس باشند.

در نهایت تایید هویت دو مرحله‌ای اینستاگرام فعال می‌شود. از هم اکنون هر زمان که به منظور ورود به اکانت اینستاگرامتان اقدام کنید، باید از دو مرحله تایید هویت عبور کنید، پس فقط به خاطر داشتن رمز عبور اکانت برایتان کافی نیست.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

  1. hena

    درود بر شما، ممنون از اطلاعات مفیدتون… من از برنامه ۲factor همیشه استفاده می کنم.خیلی ایمنی رو بالا میبره… هر ۶۰ ثانیه یک کد جدید میده…

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي