روش صحیح شامپو زدن و شستشوی سر

روش صحیح شامپو زدن و شستشوی سر

خیس کردن موها
مرحله بسیار مهمی است که خیلی ها به آن توجه نمیکنند.
قدم اول اینه که موها رو با آب ولرم تا خنک خیس کنید.
فشار آب باید متعادل باشه و خیلی زیاد نباشه.
خوب موها رو با آب و کف دست ماساژ بدید تا کاملا خیس بخوره. تا 3 دقیقه این کار رو ادامه بدید. بعد از 3 دقیقه میزان قابل توجهی از چربی و گرد و غبار که همون چرک رو تشکیل میدن شسته شده.
موها را از رستن گاه پيشاني آبکشی کنید نه از وسط فرق سر.
در ضمن یادتون باشه آب داغ باعث ترک خوردن لایه مقاوم سطح موها و همچنین از بین رفتن چربی طبیعی و واقعی موها میشه بعلاوه اینکه ترشح بیشتر غدد چربی پوست سر رو باعث میشه.

روش صحیح شامپو زدن و شستشوی سر

شامپو
به فرق سر شامپو بزنید به ادامه مو فقط کف بمالید

شامپو رو اول در کف دستهای خود ژخش كنيد و بعد به منطقه سر بمالید و با کف دست ماساژ بديد. کف شامپو رو تا انتهای موها پخش کنید. پوست سر به طور کامل و اطراف گوشها و منطقه پشت گردن زیر موها باید خوب با شامپو تمیز بشه.
مقدار زياد کف و شامپو لازم نیست تازه باعث آسیب به موها هم خواهد شد.

 

روش صحیح شامپو زدن و شستشوی سر
آبکشی
موها را خیلی خوب آبکشی کنید

موهاتون رو از طرف پیشانی مثل مرحله اول در حالی که آرام ماساژ میدید آبکشی کنید.فشار آب نباید زیاد باشه.

روش صحیح شامپو زدن و شستشوی سر

دقت کنید! 

بعضی از محصولات حالت دهنده موها میتواند طریقه شامپو زدن شما را تغییر دهد.
این مواد مثل تافت یا واکس مو یا ژل مو باید قبل از شامپو زدن از روی موها پاک شوند.
قبل از خوب خیس کردن موها به روش فوق ، هیچ وقت با موهای آغشته به این مواد از برس یا شانه استفاده نکنید. بعد از خیس کردن به فرم مرحله اول شامپو رو کمی بیشتر بريزيد و کف اون رو کامل به پوست و موها ماساژ بدید و این بار یک دقیقه صبر کنید تا کف شامپو بطور کامل موها را تمیز کنه و مواد اضافی رو پاك كنه .بعد میتوانید برای جلوگیری از آسیب این مواد اگر شيمیایی بوده اند از کرم تقویت موی 12 عصاره استفاده کنید.
برای موهای آسیب دیده از رنگ های متوالی یا گلت موها رو به شکل ذکر شده خوب خیس کنید و اول از کرم موی تقویتی ۱۲ عصاره یا انواع دیگر استفاده کنید تا موهای شما در برابر شامپو مقاوم بشه و بعد شامپو رو استفاده کنید.

روش صحیح شامپو زدن و شستشوی سر

تقویت و درمان موهای آسیب دیده


اگر میخواهید از نرم کننده استفاده کنید بهتره از نیمه موها به پایین نرم کننده رو بزنید و آرام و خوب با کف دست ماساژ بدید.
از کرم های تقويتي مو و نرم کننده های تقویتی برای ترمیم و درمان موهای آسیب دیده استفاده میشه.
اگر از کرم موی تقویتی 12 عصاره برای این منظور استفاده میکنید کل پوست سر و موها رو به اون آغشته کنید و 20 دقیقه صبر کنید ولی اگر از نرم کننده های تقویتی شيميايي استفاده میکنید فراموش نکنید که موها را باید از منطقه گوش به پایین به نرم کننده آغشته کنید. میتونید هر بار بعد از شستشو با شامپو از کرم تقویتی 12 عصاره یا نرم کننده های تقویتی استفاده کنید.
نکته مهم اینه که در هنگام آبکشی نباید کل نرم کننده را از موها بشویید و همواره مقداری از اون باید روی موها بمونه.

روش صحیح شامپو زدن و شستشوی سر

خشک کردن با حوله
ماساژ موها با حوله بیشتر از حرکت بالا به پایین خیسی موها را جذب میکنه. آب اضافی موها در نوک مو جمع میشه . این قسمت را خوب با حوله ماساژ بدید.

روش صحیح شامپو زدن و شستشوی سر

خشک کردن با جریان هوا
این روش میتواند از آسیب بیشتر موها جلوگیری کند

این روش اگر درست استفاده بشه برای موها مناسب تره .خشک شدن خودبخود موها بعد از شامپو در مواردی بیشتر باعث آسیب موها میشه تا سشوار کشیدن صحیح . اول از پشت و انتهای موها شروع کنید و سپس قسمت فوقانی و فرق سر رو خشک کنید.برای حالت دادن به موها وقتی از برس استفاده کنید که موها 80% خشک شده باشند.دمای بالای سشوار موها رو میسوزاند. از دمای بسیار کم و یا باد بدون حرارت سشوار استفاده کنید.

روش صحیح شامپو زدن و شستشوی سر

موهای بلند
چطور از موهای بلند و زیبا مواظبت کنیم

موهای بلند بیشتر از موهای کوتاه مستعد آسیب دیدگی هستند.موهایی که از شانه ها گذشته اند دیگر بسختی میتوانند چربی طبیعی و مواد مغذی را دریافت کنند و قدرت ترمیم آنها بسیار ناچیز یا صفره . اگر به این مسئله توجه کنید موقع شامپو زدن و مواد دیگر روش کار شما فرق خواهد داشت.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه