روش توقف کامل پیام های تبلیغاتی چیست ؟
«حسین فلاح جوشقانی» افزود: اگر 2 شکایت درباره مزاحم بودن پیامکی در سامانه 195 به ثبت برسد، رسیدگی به این شکایت ها در دستور کار قرار می گیرد.
به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «مجید حقی» گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره مقررات حاکم بر ارایه خدمات محتوایی پیامکی، ارسال هرگونه خدمات پیامکی انبوه اطلاعرسانی، تبلیغاتی و ارزش افزوده، بدون دریافت اجازه قبلی از مشترک ممنوع است.
پیام های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول را چطور باید حذف کرد ؟
- مشاهده سرویس های فعال
- قطع خدمات مبتنی بر محتوا
- قطع پیامک تبلغاتی
- با خط ایرانسل باید با شماره 700 تماس گرفته و درخواست حذف پیامک های تبلیغاتی را ثبت نمایید.
- با خط غیر ایرانسلی با شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ پس از تماس با مرکز تماس ایرانسل درخواست خود را ثبت نمائید.
- با خط ایرانسلی از طریق پیامک نیز میتوانید عدد 2 را به شماره 5005 ارسال نمایید.
در صورت درخواست اتصال مجدد این سرویس میتوانید با مرکز تماس ایرانسل درخواست دهید و یا عدد 1 را به 5005 پیامک کنید.
روش های بالا پس از آزمایش کامل برای کاربران معرفی شده است و از ارائه روش هایی که غیرفعال شده اند خودداری شده است.
- پیامکهای تراکنش بانکی
- پیامکهای اپراتور
- پیامکهای رگولاتوری (سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی و مانند آن)
- پیامکهای حکومتی و دولتی
- پیامکهای انتظامی و پلیس
- پیامکهای قضایی
شیوه مدیریت دریافت پیامک های انبوه
مشترکان هر سه اپراتور تلفن همراه میتوانند با استفاده از نرم افزارهای مدیریت حساب خود و با ورود به بخش «مدیریت خدمات ارزش افزوده و پیامک های تبلیغاتی» از امکانات سامانه مدیریت پیامک های ارزش افزوده و تبلیغاتی استفاده کنند.
دریافت اطلاعات راهنما برای آشنایی مشترکان با انواع پیامک ها، مشاهده وضع فعلی عضویت در سرویس های پیامکی، قطع یا برقراری دریافت پیامک های تبلیغاتی به تفکیک پیامک های مربوط با اپراتور یا سایر پیامک ها و عضویت در سرویس های قابل ارایه اپراتور براساس دستهبندیهای خاص از امکانات این سامانه است.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هجدهم اردیبهشت ماه امسال نوید طراحی این سامانه را داده بود.
به گفته فلاح جوشقانی، با استفاده از این سامانه، اپراتورها ملزم می شوند به مشترکانی که از سیمکارت های شخصی پیامک تبلیغاتی دریافت می کنند، بسته تشویقی ارایه کنند.
به نظر می رسد هنوز وضع طرح های تشویقی اپراتورها در این زمینه چندان روشن نشده است و احتمال می رود این امر، در گام های بعدی محقق شود.
بر اساس مصوبه 270 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ارسال پیامک تبلیغاتی فقط با کسب رضایت مشتری مجاز است.