روايتي بسیار ‌تلخ از جنگ جهانی دوم / عکس

تاريخ : 5 دی

حدود۶۷ سال پيش در روز ۱۰ ژوئن سال ۱۹۴۴ ميلادي ساکنان روستاي اورادور – سور – گلان در نزديکي شهر ليموژ فرانسه بدون اين که بدانند چه خطري آنها را تهديد مي کند يک کاروان نظامي ارتش آلمان را مشاهده کردند که داخل روستا وارد روستا شد و توقف کرد.

روايتي بسیار ‌تلخ از جنگ جهانی دوم / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر
اين يک واحد نظامي اس اس ارتش آلمان نازي بود. ساکنان اورادور نمي دانستند که روز قبل همين واحد جنايتکاران اس اس ۹۹ گروگان بيگناه را در شهرکوچک تول به نرده هاي بالکن هاي منازل اين شهر دار زده بودند.صدمين گروگان چون بالاي سر دختر خردسالش که به قتل رسيده بود ، ضجه مي زد از مرگ در امان مانده بود.
ژنرال لامردينگ فرمانده لشکر دوم اس اس پانزر داس رايش فرمان قتل عام مردم شهر تول را به تلافي انفجار يک پل توسط نيروهاي مقاومت فرانسه که در جريان آن ۲ سرباز آلماني به قتل رسيده بودند را صادر کرده بود.

در بامداد روز ۱۰ ژوئن ژنرال لامردينگ به همين واحد اس اس گروهان سوم گردان در فوهرر فرمان قتل عام ساکنان روستاي اورادور و تخريب اين روستا را مي دهد.روستاي اورادور داراي ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر جمعيت بود که با مزارغ اطراف و چند صد پناهنده اي که از روستاي شارلي به آنجا پناه آورده بودند در مجموع ۱۲۰۰ نفر را شامل مي شد.

فرمانده اين گروهان سروان ديکمان به همراه معاونانش عمليات قتل عام را طرح ريزي مي کند.سروان ديکمان ۱۲۰ سرباز اس اس تحت فرمان خود داشت که وابسته به نيروهاي ويژه اي بودند که به جاي جنگيدن وظيفه سرکوب غيرنظاميان غيرمسلح بي گناه را داشتند.

 

در روستاي اورادور هيچ کس حدس نمي زد که سرنوشت شومي در انتظارشان است.در حالي که خودروهاي نظامي آلماني وارد روستا شدند،گروه ديگري از سربازان اس اس ساکنان مزارع پيرامون اورادور را از خانه هايشان بيرون رانده و آنها را به طرف روستا هدايت کردند.در ابتداي بعدازظهر روستاي اورادور محاصره شد و تمام اهالي در محوطه بازار هفتگي روستا به بهانه کنترل اوراق هويت توسط اس اس ها گرد آمدند.حتي کودکان دبستان روستا نيز به همراه آموزگارشان در اين جمع حاضر بودند.
سربازان اس اس مردان را از زنان و کودکان جدا کرده و آنها را در ۶ گروه ده ها نفري تقسيم کردند و هر گروه با نگهبانان اس اس به سوي يک انبار هدايت شدند.در اين فصل از سال انبارها مملو از کاه و علف براي دام ها بودند.هنگامي که مردان را در انبارها جا داده و درها را به روي آنها بستند ، اس اس ها نارنجک ها خود را به داخل انبارها مملو از کاه و علف پرتاب کردند.
مسلسل هاي سنگيني که در اطراف هر انبار مستقر شده بودند با شليک پياپي مانع مي شدند تا اين مردم بخت برگشته بتوانند خود را از شعله هاي آتش نجات داده و از انبارها بيرون بيايند.از مجموع مردان روستاي اورادور فقط ۵ نفر زنده ماندند.در همين حال ، اس اس ها زنان و کودکان نگون بخت را به سوي کليساي گوتيک اورادور برده و آنها را در کليسا محبوس کردند.
سپس مقابل در کليسا بسته هاي کاه و يک صندوق مواد منفجره گذاشته و کليسا را منفجر کرده و به آتش کشيدند.در اينجا نيز مسلسل هاي سنگين با تيراندازي پياپي به سوي زنان و کودکان بيگناه مانع از خروج آنها از کليسا شدند.جنايتکاران اس اس سپس روستا را به آتش کشيدند.

 

در اين روز شوم در مجموع ۶۴۲ نفر از جمله ۲۴۶ زن و ۲۰۷ کودک توسط اين جنايتکاران قتل عام شدند.

آنها پناهندگان روستاي شارلي و ساکنان نواحي پيراموني را همراه خود بردند که از سرنوشت آنها اطلاعي در دست نيست.به اين ترتيب ، در روز ۱۰ ژوئن سال ۱۹۴۴ ميلادي جنايتکاران اس اس ساکنان بيگناه روستاي اورادور- سور- گلان در نزديکي شهر ليموژ فرانسه را به طرز وحشيانه و غيرانساني قتل عام کردند.در اين قتل عام ۶۴۲ نفر جان خود را از دست دادند.
تاريخ آلمان نازي و جنايتکاران اس اس مملو از جنايات نفرت انگيز عليه بشريت است و قتل عام اورادور نيز گوشه اي از جنايات اين رژيم ضد بشري و عمال آن محسوب مي شود.
منبع:khabaronline.ir

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي