رنگ سال چگونه انتخاب می شود؟

تاريخ : 21 مهر

رنگ سال چیست ؟ ، این جمله ای است که طراحان همواره به دنبال آن هستند تا لباسهای خود را طبق آن رنگ طراحی کنند در ادامه نحوه انتخاب رنگ سال را می خوانید

رنگ سال چگونه انتخاب می شود؟

رنگ سال چگونه انتخاب می شود؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

رنگ مد سال آینده چیست و چگونه انتخاب می شود؟

یکی از ویژگی های جداناپذیر هر چیزی در دنیا رنگ آن هاست که همه جا به چشم می خورد و اولین چیزی است که چشم ها را به خود جلب می کند. در این جا در گفتگویی که با لائوری پرسمن از شرکت پنتون شده است درباره رنگ های مد سال های آینده و عوامل انتخاب آن ها بیشتر بدانیم.

طبق گفته های پنتون رنگ های بهار ۲۰۱۸ ترکیب رنگ های دراماتیک و منحصر به فردی است که در تصویر زیر می بینید.

و البته این رنگ های کلاسیک که در تصویر زیر می بینید نیز به دنبال آن ها نقش مهمی را در پالت رنگ های بهاری ایفا خواهند کرد.

این رنگ هایی که می بینید به دنبال آن ها نقش مهمی را در پالت رنگ های بهاری ایفا خواهند کرد

اکنون که با رنگ های مد بهاری آشنا شدید شاید برایتان سوال شود که پنتون بر چه اساسی ترکیب رنگ های مد فصلی را انتخاب می کند. این کمپانی گروهی متخصص دارد که رنگ های مد سال های آینده را پیش بینی می کنند.

این گروه متخصص با بررسی تاثیر رنگ های فعلی رنگ های مد ۴ تا ۵ سال آینده را پیش بینی می کنند. اعضای این گروه برای پیش بینی رنگ ها ابتدا به این مساله توجه می کنند که مصرف کننده ها چه رنگ هایی دوست دارندو چه رنگ هایی دوست ندارند. بنابراین برای این کار به شوهای تجاری سر می زنند تا تولیدات برندها را ببینند.

شاید این کار به نظر کار ساده ای بیاید اما اینطور نیست. دلیل موفقیت این کمپانی در پیش بینی رنگ ها چشم گروه متخصص، درک آن ها از رنگ ها، و توانایی ارتباط برقرار کردن با رنگ هاست. درواقع احساس آن ها نسبت به رنگ هاست که به انتخاب آن ها کمک می کند.

لائوری پرسمن می گوید: رنگ های مد اهمیت بسیار زیادی دارند چون نه تنها پوشش ما را تعیین می کنند بلکه روی تمام اتفاقات دنیا نیز تاثیر می گذارند.

در رابطه با مد، رنگ نقش بسیار مهمی را ایفا می کند چون اولین چیزی که هنگام خرید لباس می بینیم رنگ لباس است سپس مدل آن.

در فرهنگ بصری امروزی رنگ ها در برجستگی و داشتن ظاهر خوب نقش بسیار مهمی دارند. امروزه تحقیقات و آزمایشات زیادی را می بینیم که به شکل ترکیب رنگ ها ارائه می شوند. و با حذف مرزها و قانون ها سن و جنسیت در حاشیه قرار می گیرند.

و اما رنگ های مد زمستان سال ۲۰۱۸ به گفته پرسمن:

بژ، خاکستری، خاکی، قهوه ای، صورتی، بنفش، قرمز، سبز، آبی فیروزه ای، آبی، مشکی و سفید.

ژاکت های مشکی و خاکستری تان را برای سال ۲۰۱۹ نگه دارید این ها از جمله رنگ هایی هستند که هیچوقت از رده کنار نمی روند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي