رفتارهای اشتباه در روابط عاشقانه را بشناسید

تاريخ : 21 فروردین

در این پست مطلبی را برای شما عزیزان همراه قرار داده ایم با عنوان: رفتارهای اشتباه در روابط عاشقانه را بشناسید . با سایت گهر همراه باشید.

.

رفتارهای اشتباه در روابط عاشقانه را بشناسید, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

چه کسی آرزوی رابطه‌ای سعادتمند بر پایه‌ عشقی افسانه‌ای که منبع الهام اشعارِ ترانه سرایان است را در سر نمی‌پروراند؟ کاملا رویایی به نظر می‌رسد اما شاید شما در مسیر صحیح رسیدن به این رویا باشید. خبر خوب اینکه شما می‌توانید اقدامات آب زیرکاهانه‌ و البته سهوی خود که سعادت شما را نابود می‌کند را بازشناسید، سپس آنها را تغییر داده تا شانس خود را برای کشف عشقی ابدی تقویت نمائید. ما از دکتر جین گریر، متخصص روابط زوجین از نیویورک و نویسنده کتاب What About Me? Stop Selfishness From Ruining Your Relationshipدرخواست کردیم ترفندهایی را به ما آموزش دهند تا نابود کننده‌های یک رابطه نتوانند زندگی عاشقانه شما را تحت شعاع قرار دهند.

۱. بیش از حد در دسترس بودن

.

البته که شما وسوسه می‌شوید همه چیز را رها کرده و با پسر یا دختری که ملاقات کرده‌اید و از شما دعوت می‌کند تا بیرون رفته و نوشیدنی بخورید، وقت بگذرانید اما این وسوسه بدان معنا نیست که باید دعوتش را بپذیرید. مقاومت کن، دختر! گریر معتقد است: بر هم زدن برنامه‌ها برای حاضر شدن و دیدن یک مرد در آخرین لحظات و پیش از آنکه دیر شود همه شرایط را کاملا به نفع او می‌کند. علی‌الخصوص اگر به طور معمول در زمان‌هایی که برای او مناسب است یکدیگر را ملاقات نمائید. در حالی که توافق کلید هر رابطه‌ایست، اما اگر هر زمان او اراده کند بتواند شما را احضار نماید بدین معناست که کنترل شما در دستان اوست.

۲. درگیر روزمرگی شدن

.

گریر می‌گوید: “پناه گرفتن در منطقه آسایش بسیار آسان است، در حالی که متوجه نیستید بدین ترتیب شانس ملاقات با افراد را از خود دریغ می‌نمائید.” به عنوان مثال، شاید شما همواره اوقاتتان را با خواهر و همسر خواهرتان سپری می‌کنید یا گاهی آنها را رها کرده و مراقبت از فرزندان آنها را بر عهده می‌گیرید.اگرچه یاری رساندن و حمایت از دیگران فوق‌العاده است، اما گاهی برای ملاقات افرادی که انتظارش را هم ندارید، باید تغییراتی در برنامه‌های خود ایجاد کنید. درگیر روزمرگی‌ها شدن به معنای تلف کردن زمان تجرد و فرصت‌های ارزشمندیست که ممکن است در آن شریک احتمالی خود را ملاقات کنید. حتی‌الامکان همه چیز را تغییر دهید. با برنامه‌ای مملو از سرگرمی‌ها و مهمانی‌های مختلف این پیغام را به جهان مخابره نمائید که “من آماده‌ام تا فرد جدیدی را ملاقات کنم.”

۳. فراتر از حد گفتگو کردن درباره رابطه پیشین

.

اهمیتی ندارد که رابطه پیشین شما تا چه حد آزار دهنده بوده، احتمال اینکه شخصی که به تازگی وارد زندگیتان شده بخواهد از تلخی‌های رابطه پیشین شما بشنود بسیار کم است. آگاه باشید که قطعا در نخستین قرارهای خود از چنین گفتگوهایی اجتناب نمائید، اما پس از مدتی که احساس راحتی بیشتری با یکدیگر نمودید و هر دوی شما آمادگی صحبت درباره رازهایتان را پیدا نمودید، می‌توانید آزادانه از دلایل برهم خوردن رابطه قبلی خود صحبت کنید. گریر معتقد است: “گفتگوی بی‌وقفه درباره رابطه پیشین یا درگیر افکار منفی بودن و احساس خشم نسبت به آن رابطه و درمیان گذاشتن اینها با فردی که تازه با او آشنا شده‌اید، به راحتی زندگی عاشقانه شما را نابود خواهد کرد.” تمام اینها نه تنها فرد تازه وارد را عصبانی و سرخورده می‌کند بلکه بدین معناست که شور عاشقانه‌ی شما هنوز در گذشته به جای مانده! برای ملاقات فردی جدید باید گذشته را از ذهن خود پاک کنید. گذشته‌ها گذشته، آن را رها کنید.

۴.شتاب‌زدگی در رابطه

.

هنگامی که متوجه شدید یک رابطه در شرف جدی شدن است، معدودند چیزهایی که بهتر از احساسات عجولانه‌اند. تصور حلقه نامزدی و رقص فرزندان آینده‌تان (کاملا عاشقانه است) اشکالی ندارد، اما مشروط بر آنکه پیش از هرگونه فشار بر طرف مقابل، کاملا مطمئن باشید که با هم تفاهم دارید. گفتگو درباره آرزوها و آمال آینده خالی از اشکال است، اما تحمیل عقیده مبنی بر داشتن ۴ فرزند، پیش از ۴ ماه آشنایی نتایج خلاف انتظارتان به همراه خواهد داشت.

۵. همواره گوش به زنگ بودن

.

به نظرتان چقدر دیوانه کننده و آزاردهنده است که مردی از شما بخواهد تا با هم شام بخورید، اما برنامه واقعی را در هاله‌ای از ابهام نگه دارد؟ باید خود را مشتاق نشان دهید و در پاسخ بگوئید، خوش تیپ بگو دقیقا قرار است چه کاری انجام دهیم! اما ممکن است برای شما بسیار جسورانه باشد. نتیجه اینکه حداقل یک‌بار در زندگی احتمالا تمام شب تلفن را از خود جدا نخواهید کرد و همانند یک پزشک، گوش به زنگ باشید. حرکت اشتباه! گریر می‌گوید: “منتظر تماس او ماندن به معنای در خانه ماندن و انتظار کشیدن است. بهترین حرکت ممکن این است که برنامه‌ای جایگزین داشته و به زندگی ادامه دهید. حتی اگر تماس نگرفت و یا هر مورد دیگری پیش آمد، به هر حال به شما خوش گذشته! و اگر تماس گرفت، در می‌یابد که برای دیدن شما باید تقاضا کند و برنامه‌ریزی مرتب‌تری داشته باشد.”

۶. در جستجوی مردی دست‌ نیافتنی

.

این مورد معرکه است. مرد جذاب اما دور از دسترس همه‌جا هست، از رئیس جذابتان که همسرش را در مراسمی در شرکت ملاقات کرده‌اید، تا دوست احمقی که دوست دختر دارد. گریر معتقد است: “شاید وی متاهل باشد یا اخیرا جدا شده باشد و یا حتی بی‌احساس اما قابل دستیابی باشد و به زمان نیاز دارد تا به ترمیم احساسات ناخوشایندی که از رابطه پیشین دارد، بپردازد.” مهم نیست مورد شما کدام است، او پیشنهاد می‌کند از همه آنها دوری کنید، زیرا آغاز یک رابطه خوب با چنین پایه‌های لرزانی بسیار دشوار است و آیا شما استحقاق بیشتر از این را ندارید؟ در عوض، چشمان خود را باز کنید تا مردی را بیابید که از هر نظر لیاقت شما را داشته باشد (مردی که رابطه شکست خورده نداشته باشد، هم اکنون با فرد دیگری رابطه نداشته باشد و از نظر احساسی آماده رابطه با هر شخصی نباشد).

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي