رضا يزداني طلايي شد

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 26 شهریور

در ادامه چهل‌وچهارمين دوره رقابت‌هاي کشتي قهرماني جهان که از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه «پاپ لازلو» بوداپست مجارستان آغاز ‌شده است، رضا يزداني آزادکار وزن ۹۶ کيلوگرم کشورمان با برتري مقابل حريف آذربايجاني مدال طلا را بر گردن آويخت.

رضا يزداني طلايي شد, پورتال خبری فرهنگی گهر
به گزارش فارس، يزداني که پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتيجه ۷ بر ۳ ايوان يانکوفسکي از بلاروس را شکست داده بود، در دور سوم نيز در کمتر از دو دقيقه با نتيجه ۷ بر صفر مقابل ساندو از کانادا به پيروزي رسيد. وي در دور سوم داتو کراشويلي از گرجستان را با نتيجه ۸ بر ۲ مغلوب کرد و به نيمه‌نهايي رسيد. يزداني براي حضور در فينال نيز با نتيجه ۸ بر يک پاولو اولينيک از اوکراين را از پيش رو برداشت و جواز حضور در ديدار پاياني را کسب کرد.

يزداني در فينال با نتيجه ۴ بر ۲ مقابل ختاگ گازيموف، دارنده مدال برنز المپيک لندن از آذربايجان به پيروزي دست يافت و مدال طلا را آز آن خود کرد. در اين وزن ۳۳ کشتي‌گير روي باسکول رفته‌ بودند.

مدال‌هاي برنز اين وزن به پاولو اولينيک از اوکراين و آنزور بولتوکائف از روسيه رسيد.

رضا يزداني که مدال طلاي سال ۲۰۱۱ جهان را در کارنامه دارد با مصدوميت در المپيک لندن در حالي‌که شانس کسب مدال طلا را هم داشت وداعي تلخ با آن مسابقات داشت،‌ اما با اين مدال طلا نشان داد که هنوز هم حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد.

پيش از اين حسن رحيمي ايران را در ۵۵ کيلوگرم صاحب مدال طلا کرده بود و مهدي تقوي در ۶۶ کيلو حذف شده بود.

* رده‌بندي وزن ۹۶ کيلوگرم کشتي آزاد به شرح زير است:

۱- رضا يزداني (ايران) ۲- ختاگ گازيموف (روسيه) ۳- پاولو اولينيک از اوکراين و آنزور بولتوکائف (روسيه) ۵- داتو کراشويلي (گرجستان) و آلکسي کروپنياکوف (قرقيزستان)

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي