رایگان شدن هزینه های درمانی بیماران خاص

تاريخ : 16 خرداد

این مطلب از سایت گهر اختصاص دارد به : رایگان شدن هزینه های درمانی بیماران خاص

از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان گهر را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

رایگان شدن هزینه های درمانی بیماران خاص, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

به گزارش گهر،  سیدمرتضی ادیانی با اشاره به آمار بیمه شدگان شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ اظهار داشت: هم‌اکنون بالغ بر ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

وی تصریح کرد: از این آمار یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر فرهنگیان آموزش و پرورش، ۲ میلیون و ۱۰هزار نفر بازنشستگان کشوری و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز بازنشستگان تأمین اجتماعی هستند.

ادیانی با اشاره به توسعه شعب و دفاتر و نمایندگی‌های شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ گفت: هم‌اکنون ۳۶ شعبه و ۱۳۰۰ نمایندگی و کانون در سطح کشور آمادگی ارائه خدمات به بیمه‌شدگان هستند.

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل آموزش و پرورش، شرکت آتیه‌سازان حافظ نیز از این ظرفیت برای پذیرش اسناد بیمه‌ شدگان فرهنگی آموزش و پرورش استفاده کرده است.

وی افزود: حدود ۱۷۰ نمایندگی ویژه در سطح کشور فعالیت می‌کنند که این دفاتر علاوه بر پذیرش، بررسی اسناد درمانی را نیز انجام می‌دهند.

ادیانی با اشاره به مراکز طرف قرارداد شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ گفت: در سال ۹۲ این شرکت با حدود  ۱۰۰۰ مرکز طرف قرارداد بود که هم‌اکنون بالغ بر ۹۸۰۰ مرکز تشخیصی درمانی اعم از دولتی و غیر دولتی و همچنین بالغ بر ۵۰۰ بیمارستان دولتی و غیر دولتی قرارداد بسته شده است.

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ افزود: اسناد ارائه شده به شرکت آتیه‌سازان حافظ (دفاتر و نمایندگی‌ها) ظرف مدت ۳۰ روز بررسی و پس از آن هزینه پرداخت شده از سوی اشخاص، توسط شرکت آتیه پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ  بایستی از بیمه مرکزی مجوز داشته باشد یا خیر، تأکید کرد: اینکه می‌گوییم ما باید از بیمه مرکزی مجوز بگیریم شاید به زعم عزیزان براساس قوانین سال‌های قبل صحیح بوده ولی الان دیگر نیازی اخذ مجوز از بیمه مرکزی نداریم.

ادیانی ادامه داد: ما به عنوان کارگزار سازمان بیمه سلامت هستیم و همه مجوزها را اساسنامه ما و همچنین اساسنامه بیمه سلامت به ما می‌دهد.

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ بیان داشت: در حال حاضر مجوز شرکت آتیه از مراجع مختلف از جمله دیوان عدالت اداری، دیوان محاسبات، بازرسی کل کشور، قوه قضاییه و معاونت حوزه ریاست جمهوری مورد تأیید قرار گرفته است اگر چه ما به دنبال تعامل هر چه بیشتر با بیمه مرکزی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به ۱۳ سال سابقه کاری شرکت آتیه‌سازان حافظ گفت: در این سال‌ها نقاط قوت و ضعف شرکت بیمه‌ آتیه‌سازان مشخص شده که نقاط قوت آن عبارتند از بدنه اجرایی و نگاه شرکت به حوزه سلامت چرا که بیمه آتیه‌سازان حافظ بیش از آن که نگاه تجاری داشته باشد توجه‌اش را به حوزه سلامت معطوف داشته است.

ادیانی اظهار داشت: شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ به دنبال آن است که سطح خدمات خود را براساس نیاز بیمه شدگان افزایش دهد و آن بخشی را که بیمه پایه سرویس نمی‌دهد، آتیه‌سازان حافظ پشتیبانی کند.

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ اضافه کرد: از نقاط ضعف شرکت می‌توان منابع ناپایدار آن را عنوان کرد چرا که منابعی که در این بخش در اختیار آتیه‌سازان حافظ قرار می‌گیرد از بخش حق بیمه‌ها است.

وی گفت: ما به دنبال این هستیم که با اجرای طرحی هزینه‌های دارویی بیماران خاص تحت پوشش آتیه‌سازان حافظ را به صورت صددرصد رایگان ارائه کنیم که این طرح به زودی عملیاتی می‌‌شود.

ادیانی اظهار امیدواری کرد: نگاه نیروی انسانی در شرکت آتیه‌سازان حافظ بیشتر نگاه سلامت‌محور باشد و در این زمینه گام‌های مؤثری برداشته شود.

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ افزود:‌ این شرکت کاملاً‌ وابسته به دولت است و تمام سهام ما به دولت‌ها وابستگی دارد اما چرخش کار در این شرکت دولتی نیست در هیچ مقطعی دولت کمکی را به این مجموعه نکرده است.

وی با اشاره به شرایط موجود شرکت آتیه‌سازان حافظ اضافه کرد: شرایط قابل قبول است و امیدواریم با وصول طلب‌های این شرکت از برخی از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌‌ها شرایط بهتر از گذشته نیز بشود.

ادیانی با اشاره به طلب ۱۲۰ میلیارد تومانی شرکت‌آتیه‌سازان حافظ از وزارت آموزش و پرورش گفت: امیدواریم با تدبیر مسئولان آموزش و پرورش این رقم در اختیار آتیه‌سازان حافظ قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ ادامه داد:  امیدواریم سایر بیمه گزاران طرف قرار داد از جمله صندوق بازنشستگی کشوری  هم بدهی خود را به شرکت آتیه بپردازد که در این زمینه رایزنی‌هایی برای وصول این رقم با مسئولان مربوط صورت گرفته است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي