رایج ترین شیوه کاشت مو

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 19 تیر

رایج ترین شیوه کاشت مو 

رایج ترین شیوه کاشت مو, پورتال خبری فرهنگی گهر

غلامحسین غفارپور درباره روشهای کاشت مو افزود: رایج ترین روش کاشت مو برداشتن یک نوار باریک پوست و مو به عرض ۱.۲ سانتیمتر و به طول حدود ۲۰ سانتیمتر از قسمت خلفی تحتانی سر، استخراج موها از این نوار و کاشت این موها در پوست سر است.
غفارپور درباره نحوه اجرای این روش تصریح کرد: باند برداشته شده از پشت سر با دقت خرد می شود و سپس ریشه های مو به صورت چند عددی جدا شده و در مایعی خنک قرار می گیرد تا آماده کاشت شود، سپس از جلوی سر که بی حس شده است سوراخ ها ایجاد می شود و این ریشه های مو را درون سوراخ ها می کارند.

این متخصص پوست و مو افزود: معمولاً این موهای کاشته شده ظرف ۲ هفته رشد می کنند و پس از ۲ هفته می ریزند، سپس ظرف ۴ تا ۵ ماه شروع به رشد می کنند و ظرف یکسال تعدادی از این موها ظاهر می شوند.

وی درباره حداکثر نشای ممکن در یک جلسه کاشت گفت: معمولاً حداکثر نشایی که در هر جلسه می توان انجام داد بیش از ۳ هزار تار مو نیست در حالی که برخی ادعا می کنند که تا ۱۵ هزار نشا انجام می دهند که تبلیغاتی دروغین بیش نیست زیرا از یک سو به علت امکان جوش نخوردن پوست پشت سر، برداشت بیش از یک باند ۲۰ سانتیمتر در ۱.۵ سانتیمتر ممکن نیست.

غفارپور افزود: از سوی دیگر تعداد کل موهای سر بیش از ۱۰۰ هزار عدد نیست حال چگونه می توان از یک نوار باریک از پوست سر فردی که دچار ریزش موی حاد است حدود ۱۶ هزار مو استخراج کرد.

این متخصص پوست و مو تأکید کرد: از آنجا که هنگام این عمل مقدار زیادی بی حس کننده به بیمار تزریق می شود بهتر است تمام کار در یک جلسه انجام شود یعنی حدود ۳ هزار شاخه مو استخراج شده را در بخش های مختلف سر به کار برد تا کار به دفعات دیگر کشیده نشود و اگر عمل دیگری لازم بود باید پس از گذشت ۶ ماه تا یکسال عمل دیگر انجام شود.

وی با اشاره به مدت زمان بیش از ۵ ساعته هر عمل کاشت مو، درباره زمان مناسب برای کاشت مو گفت: معمولاً سن ۳۵ و ۳۶ سالگی سن خوبی برای عمل است به شرطی که موی فرد به ثبات رسیده باشد، چرا که ممکن است نوار برداشته شده حاوی موهای ضعیفی باشد که مستعد ریخته شدن باشد و در این صورت پس از کاشت، این موها بریزد.

غفارپور در مورد لزوم تجویز داروی تقویتی برای مو نیز گفت: مریض حتماً باید یکسال قبل از عمل از محلول ماینوکسیدیل و قرص های خوراکی تقویتی استفاده کند تا موهای کاشته شده توان بیشتری داشته باشند و تا یکسال پس از عمل هم باید از محلول ماینوکسیدیل استفاده کرد.
وی درباره مصرف ماینوکسیدیل در مردان و زنان نیز تأکید کرد: ماینوکسیدیل ۵ درصد برای آقایان و ماینوکسیدیل ۲ درصد هم برای آقایان و خانم ها است زیرا محلول ۵ درصد ممکن است عامل پرمویی خانم ها شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي