راه های پیشگیری از خشکی پوست در زمستان

راه های پیشگیری از خشکی پوست در زمستان

ما در فصل زمستان برای مراقبت بیشتر از پوستمان، مقدار زیادی کرم و لوسیون مصرف می‌کنیم، اما وقتی دقیق‌ترین تکنیک‌های هیدراتاسیون نیز برای شما موثر نباشند، چه اتفاقی می‌افتد؟ در اینجا با چند نکته‌ی اضافی برای مقابله با آب و هوای خشک زمستان آشنا می‌شوید تا بتوانید پوستتان را زیبا نگاه دارید.

ft_078b2753f356cbe1f0dfdc76242e9c25-480x320

 

مقابله با هوای خشک

درزمستان، گرم ماندن اولویت اول ماست، اما گرمای خشکی که از وسایل گرمازا بیرون می‌آید، بیشتر از آنکه مفید باشد به شما آسیب می‌رساند.

از آنجایی که هوای زمستان فاقد رطوبت است، شما در معرض مولکول‌های بدون رطوبت هوا قرار می‌گیرید، بنابراین بجای بالا بردن حرارت وسایل گرمازا، لباس‌های بیشتری بپوشید. اگر حرارت خشک، یک مشکل دائمی است، یک دستگاه بخور برای منزلتان بخرید.

از موادی که باعث خشکی می‌شوند، استفاده نکنید

مواد موجود در محصولات مراقبت از پوست می‌توانند بدون آنکه حتی متوجه شوید، سطح پوست شما را خشک کنند! از تونرها و پاک کننده‌های الکلی استفاده نکنید، زیرا چربی طبیعی لایه‌ی اپیدرم پوست شما را از بین می‌برند.

در طول روز از یک اسپری مرطوب کننده‌ی مخصوص صورت روی تمام صورت، گردن و قسمت دکولته‌تان استفاده کنید تا رطوبت بیشتری به آنها برسانید.

از زمان خواب، حداکثر بهره را ببرید

پوست در زمستان به توجه بیشتری نیاز دارد و شما می‌توانید درمان‌های پوستی‌تان را در زمان خواب نیز ادامه دهید. با استفاده از موادی که در آشپزخانه دارید، نرم کننده‌ی روغنی خانگی درست کنید.

این روغن‌ها را روی خشک‌ترین جاهای بدنتان بمالید (مخصوصا دست‌ها، پاها، آرنج‌ها و زانوهایتان) بعد روی آنها را با پلاستیک بپوشانید تا رطوبت حفظ شود و سپس به تخت بروید و بخوابید.

 منبع: sorkhabsefidab.com
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه