راه های پیشگیری از ایجاد رگ های عنکبوتی

تاريخ : 1 مرداد

راه های پیشگیری از ایجاد رگ های عنکبوتی

هرچند رگ های تار عنکبوتی Spider Veins  که خوبشاوندان واریس می باشند خطرناک نیستند،اما چشم انداز خوبی هم ندارند.این رگ ها،سرخرگ و سیاه رگ هایی می باشند که در نزدیکی سطح پوست قرار دارند و حالت مشبک و تارعنکبوتی پیدا می کنند.این رگ ها اغلب در پا و صورت ایجاد می شوند ، اما ممکن است در هر قسمتی پدیدار شوند.عوامل ایجاد کننده این رگ ها ، تغییرات هورمونی،چاقی،عدم تحرک و تابش آفتاب می باشد.هرچند که این پدیده همواره قابل پیش گیری نیست ، اما با استفاده از این ۵ راهنمایی می توانید احتمال وقوع آن را کاهش دهید.

راه های پیشگیری از ایجاد رگ های عنکبوتی, پورتال خبری فرهنگی گهر

استفاده از ضدآفتاب 

ضد آفتاب نه تنها از شما دربرابر سرطان پوست و پیری زودرس پوست مثل کک و مک و لکه های پوستی محافظت می کند ، بلکه از ابتلا به رگ عنکبوتی هم ممانعت می کند؛ مخصوصا در ناحیه صورت.

پاهای خود را روی هم قرار ندهید

نشستن در حالتی که پاها به صورت ضربدری قرار دارند ، در صورت طولانی شدن باعث کاهش جریان خون در آنها شده و ممکن است به رگها صدمه بزند.این اتفاق ممکن است منجر به آسیب هایی به دیواره و مجرای رگ ها شده و ایجاد رگ عنکبوتی و واریس کند.

حرکت کنید

طولانی مدت در یک جا ساکن نشوید،حرکت کنید!اگر باید طولانی مدت در یک جا بایستید ، وزن خود را هر چند دقیقه از این پا به آن پا انتقال دهید تا خون در آنها جریان یابد.سعی کنید بیش از ۳۰ دقیقه بطور مداوم ننشینید و بلند شوید و راه بروید.حرکت و فعالیت جریان خون را بهبود بخشیده و خطر رگ های زشت را کمتر می کند.

پای خود را بلند کنید

وقتی مشغول استراحت هستید ، پای خود را بلند کنید تا فشار وارده بر پایتان را کاهش داده و بازگشت خون به قلبتان را تسریع کنید.این کار فشار وارده بر رگ ها و پوست را کاهش داده واحتمال ضعف آنها را کمتر می کند.

از کفش مناسب استفاده کنید

از کفش های پاشنه بلند در موقعیت های خاص استفاده کنید- کفش های اسپرت باعث بهبود گردش خون می شوند.همچنین از پوشیدن لباس هایی که در نواحی مچ ، ران و کمر تنگ هستند خود داری کنید ؛ چرا که در انتهای بدنتان خون را جمع می کنند. جوراب های ساق بلند و جوراب واریس می تواند به بازگشت خون به قلب کمک کند و جلوی گشادی رگ را بگیرد.

 منبع: ibanoo.ir
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي