راه های صمیمی شدن با رییس تان

تاريخ : 24 آذر

راه های صمیمی شدن با رییس تان

راه های صمیمی شدن با رییس تان, پورتال خبری فرهنگی گهر

راه های صمیمی شدن با رییس تان

کساني که امين و دوست کارفرمايشان شده‌اند راه‌هايي خاص را پشت‌سر گذاشته‌اند. با هم اين روش‌ها را مرور مي‌کنيم.

منتظر دستور نمانيد

کارمند خوب کسي نيست که مو به مو دستورات کارفرمايش را اجرا کند و به زبان عاميانه بدون اجازه کارفرما آب هم نخورد بلکه از تعاريف يک کارمند وظيفه‌شناس اين است که هميشه منتظر ابلاغ دستورات رئيسش نباشد و آنقدر به وظايف و حيطه مسئوليت‌هايش مسلط باشد که در طول روز بداند چه کاري را شروع كند و تا کجا به سرانجام برساند. اين کار تا اندازه‌اي از حجم مسئوليت‌هاي کارفرمايتان کم خواهد کرد و باعث ايجاد آرامش بيشتري در او خواهد شد. بدون ترديد اين کار شما از نظر رئيستان پوشيده نخواهد ماند.

 

به همکاران مافوق خود احترام بگذاريد
در هر مجموعه اداري حتما افرادي وجود دارند که سمت شغلي‌شان از شما بالاتر است. اين افراد يک‌شبه به اين موقعيت دست پيدا نکرده‌اند بلکه با تلاش و پشتکار به اين موفقيت رسيده‌اند. براي اين افراد احترام قائل شويد و هرگز با حسادت به موقعيت آنها نگاه نکنيد چون ممکن است روزي شما هم به موقعيتي بالاتر از آن دست يابيد. داشتن چنين طرز فکري مانع هرگونه مشاجره و عدم سرپيچي از درخواست‌هاي آنها خواهد شد و طبيعتا کارفرماي شما از مجاورت با افرادي که اساس کار را بر احترام قرار داده‌اند، لذت خواهد برد.

خوش‌قول باشيد

به موقع حاضر شدن در محل کار و حضور هميشگي در جلسات هفتگي يا ماهانه محل کارتان يکي از عوامل تعيين‌کننده در جلب نظر و اعتماد کارفرمايتان به شماست. در مواقعي که موسسه به حضور شما نياز دارد در محل حاضر باشيد و با دلايل واهي و بي‌مورد غيبت نکنيد. اين رفتار شما نشان مي‌دهد براي کارتان اهميت قائل هستيد و اين موضوع تاثير بسيار خوبي روي رئيستان خواهد گذاشت.

 

رئيس را تنها نگذاريد
داشتن رابطه بسيار صميمانه يا برعکس رابطه‌اي بسيار رسمي و خشک به صلاح شما و کارفرمايتان نيست. يک کارمند خوب در عين حال که حريم رابطه شغلي‌اش را با کارفرمايش حفظ مي‌کند به همان اندازه مراقب است که از کارفرمايش فاصله نگيرد. رئيس شما نيز به دلگرمي و انگيزه‌هاي شما نياز دارد. شما به‌عنوان زيرمجموعه يک مجموعه بزرگ موظف هستيد نقاط ضعف و قوت عملکرد محل کارتان را با کارفرمايتان مطرح کنيد و چشم قابل‌اعتماد او باشيد.

مشکلات شخصي‌تان را به محل کار نياوريد

اين نکته مهم را هميشه در ذهنتان به خاطر بسپاريد که زماني براي کارفرمايتان يک مهره مهم و غيرقابل انکار خواهيد شد که به‌هيچ‌عنوان مسائل و مشکلات شخصي‌تان را وارد محل کارتان نکنيد. همواره بدون حاشيه باشيد و سعي کنيد در محيط کارتان تنها روي مسائل کاري‌تان متمرکز شويد. با اين کار بازده كارتان نيز افزايش قابل‌توجهي پيدا خواهد کرد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي