ترفند و روشهای تشخیص ساعت اصل و تقلبی

این روزها ساعت های اصل خصوصا در ایران بسیار گران شده است! اما تشخیص ساعت اصل از تقلبی چطور ممکن است؟ بدلیل زیاد شدن ساعت های  ” های کپی ” با کیفیت بالا تشخیص تقلبی و اصل بودن ساعت های مچی بسیار سخت شده است.

در این مقاله چند مورد را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید ساعت مچی تقلبی از اصل را تشخیص دهید. البته بعضی مواقع خریداران ساعت های “های کپی” را براحتی بعنوان اصل می خرند در صورتی که فکر می کنند خرید از مراکز بالا شهر مطمئنا اصل است! در صورتی که در خیلی از مواقع اینطور نیست

برای تشخیص ساعت اصل و تقلبی چکار کنیم

 

ترفند و روشهای تشخیص ساعت اصل و تقلبی

نمایندگیهای معتبر را پیدا کنید

برای تشخیص ساعت اصل

اگر قصد خرید یک ساعت اصل را دارید بهترین راه ، خرید ساعت از نمایندگیهای معتبری است که در سایت رسمی سازنده ساعت اعلام شده است. اگر موفق به پیدا کردن نمایندگی نشدید هنگام مراجعه به مراکز فروش ساعت های برند بایست گواهی نمایندگی برای شما قابل روئیت باشد.

اگر فروشنده ای گواهی نمایندگی را جایی کنار گذاشه بود و با سوال شما آن را نمایان کرد بدانید که این گواهی ها فیک و تقلبی است ×

ترفند و روشهای تشخیص ساعت اصل و تقلبی

تشخیص گارانتی اصلی و تقلبی

اگر به فروشگاهی مراجعه کردید و فروشنده گارانتی محصولات را بیش از 4 سال اعلام کرد در اصل بودن ساعت مچی شک کنید ، ضمن اینکه گارانتی شرکتهای معتبر فقط شامل موتور ساعت است و مواردی همچون تغییر رنگ ساعت ، باتری و شیشه را شامل نمی شود.

 

 به فاکتور ارائه شده توجه کنید

اگر به فروشگاهی مراجعه کردید و 2 مورد بالا را برای اصل بودن کالا داشت بایست موقع دریافت فاکتور داخل فاکتور قید شود که ساعت فروخته شده اورجینال و اصل می باشد ، اگر احیانا ذکر نشده بود از فروشنده بخواهید این مورد را حتما اضافه کند ، در اکثر مواقع می گویند: ای بابا شما از یک مرکز معتبر خریداری کرده اید لازم به ذکر نیست!   اینجاست که باید بدانید این ساعت قطعا فیک هست.

هنگام خرید حتما مهر فروشنده بایست پای فاکتور درج شود. گاهی برخی از فروشندگان ارائه جعبه‌ای را که روی آن نام مارک ذکر شده است،برای ضمانت اصل بودن جنس کافی می‌دانند که این روش ها یکی از راههای گول زدن مشتری است

 

تخفیف زیاد را باور نکنید ، کالای اصل زیاد تخفیف ندارد

یک کالا مثل ساعت مچی تاریخ انقضا ندارد ، پس وقتی با تخفیف های 50 درصدی و … مواجه می شوید آنها را باور نکنید ، چرا که ساعت مواد غذایی نیست که انقضا داشته باشه و با نصف قیمت بفروشند ضمن اینکه نمایندگیهای معتبر ق تخفیف هایی با درصد بالا را به هیچ عنوان ندارند!

این مورد را هم توجه بفرمایید که ظاهر و دکور یک فروشگاه دلیلی بر اصل بودن ساعت های آن فروشگاه نیست.

ترفند و روشهای تشخیص ساعت اصل و تقلبی

ساعت را در گوشتان بذارید و صدای عقربه را چک کنید

ساعتهای اصل  یا صدا ندارند یا صداهای بسیار کمی دارند . در صورتی که صدای زیادی را از یک ساعت شنیدید مطمئن باشید که آن ساعت اصل نیست . البته این مورد را تست کنید ، اگر گوش خود را بر روی صفحه یک ساعت اصل بگذارید به سختی صدای عقربه را می شنوید.

ساعت اصل حداقل تا عمق 30 متر ضد آب است

همه ساعتهای برند بلا استثنا ضد آب هستند ، در پشت ساعت های اورجینال و اصل عمق ضد آب بودن آن درج شده است.

در پشت ساعت میزان مقاومت آن نسبت به آب حک می شود. تمام ساعت های اورجینال حداقل تا 30 متر می توانند فشار آب را تحمل نمایند. در صورتی که ساعت مقاومتی کمتر از این مقدار را دارا بود، مطمئن باشید که ساعت خریداری شده تقلبی است

موارد ذکر شده بالا برای تشخیص ساعت مچی رولکس اصل از تقلبی، تشخیص ساعت اصل کاسیو، تشخیص ساعت اصل سیکو، تشخیص ساعت اصل امگا، تشخیص ساعت اصل رومانسون، تشخیص ساعت اصل سیتیزن، تشخیص ساعت جی شاک اصل از تقلبی، کارتیر، پتک فیلیپ، فسیل، دیزل، امپریوآرمانی، رادو، سواچ، سون فرایدی، تگ هویر، تیسوت، هابلوت ، دنیل ولینگتون و سایر برند های اورجینال ساعت مچی مهم و ضرروری است.

به کد رفرنس توجه و استعلام بگیرید

بررسی کد رفرنس یک مشخصه بارز دیگر است تا بتوانید ساعت اصل را از تقلبی تشخیص دهید. پشت ساعت کد وجود دارد که در برند مورد نظر ثبت شده است. با وارد کردن این کد در سایت های معتبر خارجی amazonو یا ebay اطلاعات و توضیحات ساعت شما به نمایش گذاشته می شود، در صورتی که کدی در پشت ساعت وجود ندارد و یا با وارد کردن کد اطلاعات ساعت نمایش داده نمی شود، ساعت شما تقلبی است. کد رفر نس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. حتما در زمان خرید ساعت به آن دقت نمایید. ممکن است افراد متقلب کدی را به عنوان رفرنس پشت ساعت درج نمایند اما در صورتی که آن را در سایت وارد نمایید چنین ساعتی وجود نخواهد داشت و یا مشخصات آن متفاوت است.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه