راهنما و آموزش پرینت عکس های موبایل

تاريخ : 23 مهر

چگونه بدون دردسر می توانیم عکس های موبایل خودمان را پرینت و یا چاپ کنیم در ادامه برنامه ای فوق العاده برای پرینت عکسهایتان معرفی می کنیم

راهنما و آموزش پرینت عکس های موبایل

راهنما و آموزش پرینت عکس های موبایل, پورتال خبری فرهنگی گهر

چگونه از طریق گوشی موبایل عکس هایمان را پرینت بگیریم

دوربین تلفن های همراه به قدری قوی شده اند که کیفیت تصاویر گرفته شده از بعضی از مدل های دوربین دیجیتال به مراتب بالاتر و دارای کیفیت بیشتری هستند . تمام تصاویر گرفته شده روی تلفن همراه در کارت حافظه یا فضای Cloud نگهداری می شود . شاید بخواهید عکس های ذخیره شده را بعد از ویرایش به طور مستقیم چاپ کنید .بدون اینکه عکس ها به عکاسی برده یا روی یک لوح فشرده رایت کنید .  دقت داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت حتما باید یک پرینتر جوهر افشان داشته باشید .

برای شروع نیاز به Cloud Print دارید .

برنامه Google Cloud Print به شما اجازه می دهد که گوشی خود را به پرینتر وصل کرده، بطور مستقیم از فایل پرینت بگیرید. برای استفاده از این برنامه نیاز دارید که سرویس پرینت جدید Google Cloud را مطابق با آموزش موجود در Cloudprint ، با رایانه خود هماهنگ کنید.

اگر از پرینتر های CloudPrint نظیر Epson، Kodak و … یا HP E-Print استفاده می کنید، نیازی نیست که کامپیوتر تان روشن باشد. این برنامه با داشتن جستجوگر داخلی، اجازه می دهد که فایل مورد نظر را یافته و جهت پرینت به دستگاه چاپگر اعلام کنید. از فایل هایی با فرمت pdf,jpg,jpeg,docx,ods,xls,xlsx,ppt,odp,txt,doc,xps می توانید پرینت بگیرید. توجه کنید که با Cloud Print قادر هستید با هر پرینتری که به گوگل کروم وصل است به چاپ کردن بپردازید. پرینت پیامک ها، صفحات وب، لیست شماره ها و … از دیگر قابلیت های برنامه است.

استفاده از برنامه Google Cloud Print برای Android

می‌توانید از برنامه «Google Cloud Print برای Android» جهت کارهای زیر استفاده کنید:

Google Cloud Print سرویسی است که چاپگرهای خانه و محل کارتان را به وب وصل می‌کند. از آنجا که چاپگرتان به وب متصل است، می‌توانید از هر کجا و با استفاده از هر دستگاه متصل به اینترنتی از جمله رایانه‌های شخصی، رایانه‌های Mac، دستگاه‌های Chromebook، تلفن‌ها یا رایانه‌های لوحی چاپ کنید.

مدیریت کارهای چاپ خود در چند حساب

چاپ اسناد در همه چاپگرهای Cloud Ready

کنترل گزینه‌های چاپگر

مشاهده کارهای چاپ قبلی

اگر چاپگر شما از قابلیت Cloud Ready پشتیبانی می کند ابتدا باید آن را به شبکه Wi-Fi متصل کنید . روند انجام اینکار بین مارک های مختلف چاپگر متفاوت است و در این مقاله نمی توان همه را معرفی کرد . معمولا گزینه تنظیم شبکه بی سیم در نسخه نرم افزاری پرینترهایی که دارای قابلیت Cloud Ready هستند وجود دارد . نمونه آن در تصویر زیر مشخص شده است .

Cloud Print اکنون بخشی از سیستم عامل اندروید می باشد . در گذشته این برنامه به صورت مستقل باید دانلود و ابتدا نصب میشد . برای بررسی وضعیت چاپگر و قابلیت Cloud Print پنجره تنظیمات اصلی که به صورت نوار بالای صفحه می باشد را پایین آورده و بر روی علامت چرخ دنده تب کنید .ممکن است در بعضی از مدل های تلفن همراه و سیستم عاملی که روی آن نصب شده است این برنامه وجود نداشته باشد .

بر روی آیکون “Search” تب کرده و کلمه چاپ یا “Printing.” را تایپ کنید .

همانطور که مشاهده می کنید Cloud Print به صورت پیش فرض در این صفحه وجود دارد . بر روی برنامه ضربه بزنید تا باز شود . اگر Cloud Print را در این لیست مشاهده نمی کنید از طریق فروشگاه Google Play بارگیری و نصب کنید .از برنامه های دیگر هم می توانید استفاده کنید . انتخاب برنامه بستگی به خودتان دارد .

در این قسمت می توانید از طریق گزینه “Add printer.” چاپگرهای جدید را وارد برنامه یا آنهایی که از قبل اضافه کرده بودید را مدیریت کنید .دقت داشته باشید که پرینتر شما باید قابلیت وایرلس داشته باشد تا در این لیست شناخته شود . پس ابتدا باید درایور وایرلس چاپگر را روشن کنید .

بعد از انتخاب پرینتر کافیست از منوی تنظیمات عکس گزینه print ر انتخاب کنید .حالا هر فایل یا سندی را که قصد داشته باشید از آن پرینت بگیرید ابتدا باید انتخاب کرده و با توجه به مراحل زیر از آن پرینت بگیرید .

چاپ از Android نسخه ۴.۴ و جدیدتر

صفحه‌ای را که می‌خواهید چاپ کنید باز کنید (Photos، ‏Chrome و غیره)؛

در برنامه، روی «گزینه‌ها» کلیک کنید؛

در Chrome، روی اشتراک‌گذاری و سپس چاپ کلیک کنید؛

در سایر برنامه‌ها، روی «چاپ» کلیک کنید.

برای چاپ با نسخه ۴.۳ یا قدیمی‌تر

صفحه‌ای را که می‌خواهید چاپ کنید باز کنید؛

از منوی برنامه، «اشتراک‌گذاری» را انتخاب کنید؛

روی Google Cloud Print کلیک کنید.

بعد از انتخاب گزینه print تنظیماتی مانند تعداد نسخه های چاپ شده، اندازه کاغذ ، جهت گیری و رنگ در دسترس شما قرار می گیرد .

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي