راهنما و آموزش حرکات یوگا برای درمان استرس و اضطراب

تاريخ : 26 شهریور

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

راهنما و آموزش حرکات یوگا برای درمان استرس و اضطراب

راهنما و آموزش حرکات یوگا برای درمان استرس و اضطراب, پورتال خبری فرهنگی گهر

آموزش ۸ حرکت یوگا برای درمان استرس

چه یک استاد یوگا باشید و چه یک مبتدی، یوگا تاثیرات شگفتی در قدرت بدنی، انعطاف پذیری و حتی سلامت روان شما دارد. پس اگر به دنبال راهی برای کاهش تنش، اضطراب و استرس هستید این مقاله را حتما بخوانید.

حرکت یوگا برای رهایی از تنش، اضطراب و استرس

ثابت شده است که این تمرین ذهنی یک راه عالی برای تسکین ذهن، بدن و روح است – و در حالی که کل تمرینات یوگا برای تمرین تمدد اعصاب و آرامش است، حرکاتی خاص در یوگا وجود دارد که نسبت به سایر حرکات تاثیر بیشتری در کاهش استرس دارند.

به گفته یک مربی یوگا، دکتر تری کندی Dr. Terri Kennedy ، ” یوگا به ما کمک می کند لحظه ای آرام بگیریم و نفسی آرام بکشیم. تمرکز کردن روی یک چیز – که تعریف اصلی مدیتیشن است – به ما اجازه می دهد فشاری که رویمان است را کاهش دهیم”. دکتر تری اضافه می کند: “*آساناها asanas به روش های متفاوت تنش را از بدن خارج کرده و به بخش هایی خاص از بدن کمک می کنند. ”

*آسانا Asana: به تمرینات اصلی و وضعیت‌های یوگا «آسانا» (Asana) گفته می‌شود.

اگر به دنبال راهی برای کاهش تنش، اضطراب و استرس هستید؟ 

در این مقاله ۸ حرکت اصلی یوگا که برای تسکین استرس، بهترین هستند را به شما معرفی می کنید.

۱. حرکت بچه ( بالاسانا Balasana ) Child’s Pose

پوزیشن یا حرکت بچه یکی از اصلی ترین و موثرترین حرکات یوگاست. این حالت خوابیده با کشش پشت، درد این قسمت را از بین برده و همچنین برای سیستم عصبی و لنفاوی شما مفید است.

به گفته دکتر کندی ” این حرکت یکی از حرکات کلیدی یوگاست که می توانید در هرجایی برای از بین بردن استرس آن را انجام دهید.”

این حرکت بسیار تجدید یا مسترد کننده است…این حرکت شما را به یاد دوران بچگی تان می اندازد و به ما اجازه می دهد تا به درون خودمان فرو رویم.

۲. خم شدن به جلو در حالت ایستاده ( آتاناسانا Uttanasana )Standing Forward Bend

آتاناسانا یک حرکت انتقالی است که عضلات عقب ران hamstrings، ران و کفل  hip شما را منبسط می کند و می کشد. این حرکت برای از بین بردن استرس، خستگی و افسردگی خفیف شناخته شده است. دکتر کندی متوجه شده که این حرکت با تغییر جریان خون در سراسر بدن، برای رهایی از استرس مفید است به خصوص زمانی که زانوها کمی خم شوند.

۳. حرکت عقاب ( گاروداسانا Garudasana ) Eagle Pose

حرکت عقاب کمک می کند تا فشار تنش و استرس از طریق پشت، شانه ها و پاها از بدنتان خارج شود.

چگونه؟

از آن جایی که حفظ تعادل در این حالت یا حرکت نیاز به تمرکز بالایی دارد، و بهبود تمرکزتان سبب خلاص شدن از هر استرسی می شود. همچنین انجام این حرکت حسی مانند یک آغوش گرم برای دست و پاهای شما دارد که می تواند احساس آرامش و خوشی شما را افزایش دهد.

۴. حرکت جسد ( ساواسانا Savasana ) Corpse Pose

دکتر کندی این حرکت را به عنوان ” حرکت آرامش بخش یا تمدد اعصاب ” معرفی می کند و دلایل خوبی هم برای آن دارد. همان طور که با شنیدن نام این حرکت می توانید حدس بزنید، در این حالت باید به پشت و صاف دراز کشیده و چند دقیقه به همین حالت بمانید.

اگرچه دراز کشیدن به صورت کامل هنوز برای برخی از مربیان یوگا چالش برانگیز است، ولی برای سیستم عصبی شما فواید زیادی دارد. این حرکت باعث ایجاد پاسخ آرامش در بدن شما می شود، که به کاهش فشار خون و آرامش ذهنی شما کمک می کند.

۵. حرکت بالا گذاشتن پاها روی دیوار ( ویپاریتا کارانی Viparita Karani ) Legs-Up-The-Wall Pose

یکی دیگر از ساده ترین و در عین حال مفید ترین حرکتهای مورد نیاز شما این است که به پشت روی زمین صاف دراز کشیده و پاهایتان را به سمت بالا روی دیوار قرار دهید. در حالی که دراز کشیدن به پشت می تواند شما را از هر گونه دردی خلاص کند، قرار دادن پاها به سمت بالا روی دیوار باعث بهبود جریان خون به قلبتان می شود. حتی می توان گفت این حرکت باعث کاهش روند پیری می شود.

۶. حرکت گربه – گاو ( مارجاریاسانا Marjaryasana ) Cat-Cow Pose

حرکت گربه- گاو قسمت پایین کمرتان را به سمت بالا می کشد، قسمتی که اکثر مردم روی آن فشار زیادی وارد می کنند. پشتتان را به آرامی و تا جایی که می توانید انحنا دهید، ۱۰ بار این حرکت را به همراه تمرکز عمیق و تنفس برای رهایی هر گونه فشار از طریق ستون فقرات تان انجام دهید.

۷. پوزیشن پل ( ستو باندها ساراوانگاسانا ) Bridge Pose

حرکت پل برای کاهش خستگی، کمر درد، سر درد و حتی اضطراب و استرس کمک می کند. این حرکت به شما اجازه می دهد کمرتان را بکشید و تنش روی پاها و عضلات سرینی را از بین ببرید.

۸. پوزیشن دلفین Dolphin Pose

به نظر می رسد قرار گرفتن به سمت پایین تاثیر عجیبی روی استرس دارد. این حرکت شبیه به حرکت downward dog است ولی باید ساعدتان را روی زمین بگذارید. با برعکس کردن بدنتان و قرار دادن ساعد روی زمین و تمرکز روی کشش عمیق پشت بدنتان می توانید استرس و اضطراب را کاهش دهید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي