راهنمای لباس پوشیدن هنگام مسافرت با هواپیما

تاريخ : 26 شهریور

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

راهنمای لباس پوشیدن هنگام مسافرت با هواپیما

راهنمای لباس پوشیدن هنگام مسافرت با هواپیما, پورتال خبری فرهنگی گهر

هنگام مسافرت با هواپیما چه لباس هایی بپوشیم؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید که نوع پوشش و لباسی که برای گردش و سفرهای خود انتخاب می کنیم، می تواند به طور مستقیم روی کیفیت زمانی که به مسافرت می پردازیم و در حال لذت بردن از اوقات خوش سفر هستیم، اثر بگذارد.

اگر برای مسافرت بعدی خودتان برنامه ریزی می کنید و قرار است سفرتان را با هواپیما انجام دهید، کمی بیشتر در فرودگاه به ظاهر افراد توجه کنید و ببینید چه لباس هایی را برای سفرشان انتخاب کرده اند. مطمئنا لباسی که برای مسافرت خود و داخل هواپیما انتخاب می کنید بسیار مهم است و شما تنها افرادی نیستید که به راحتی لباستان در زمان پرواز اهمیت می دهید. در ادامه چند مدل از لباس هایی که بهتر است در هنگام مسافرت با هواپیما نپوشیم را با هم مرور خواهیم کرد.

پیش از این که لباس مورد انتظار خودتان برای سوار شدن به هواپیما را انتخاب کنید، به کارهایی که در آن روز انجام خواهید داد خوب فکر کنید. حتما در طول پرواز، برای مدت زمانی مشخص، روی یک صندلی تنگ با فضای محدود می نشینید، و برای استفاده از دستشویی هم چندان کار راحتی در پیش نخواهید داشت. بنابراین باید برای چنین شرایطی برنامه ریزی کنید. سعی کنید لباسی را انتخاب کنید که برای درآوردن و پوشیدن مجدد آن در این وضعیت، چندان به دردسر نیفتید.

لباس های سرهمی برای چنین مواقعی به هیچ وجه مناسب نیستند. همچنین لباس هایی با برش های کوتاه مثل دامن های کوتاه را هم از دایره انتخاب خود کنار بگذارید. به طور کل هر چه تعداد زیپ و دکمه های به کار رفته در لباستان کمتر باشد برایتان بهتر خواهد بود. تا می توانید به راحتی خودتان اهمیت دهید!

در زمان سوار شدن به هواپیما، به جای توجه به لباس های شیک و مورد علاقه خود، باید به فاکتورهای دیگری مثل سادگی بیشتر اهمیت قائل شوید. پس لباس های خاص خودتان با برندهای جذابی که دارند را برای گردش و تفریحاتی که در طول سفر خواهید داشت نگاه دارید، نه داخل هواپیما. از آنجایی که ممکن است داخل هواپیما لباس هایتان در اثر برخورد با صندلی ها و یا ریختن نوشیدنی و غذا، و همچنین قرار گرفتن در فضاهای محدود، دچار لک و آلودگی شود، باید از لباسهایی بهره ببرید که به راحتی قابل تعویض باشند و چندان از لحاظ شستشو شما را به دردسر نیندازند.

ممکن است گاهی دمای هوای مبدا یا هیجان سفر به یک مکان گرمسیر، شما را به اشتباه بیندازد، و لباس های تابستانه ای که به تن دارید را برای هواپیما هم مناسب بدانید. سعی کنید در هنگام مسافرت با هواپیما چند لایه لباس به تن داشته باشید تا اگر داخل هواپیما، سردتان شد، به مشکل برنخورید. همچنین در این صورت اگر دمای داخل هواپیما از چیزی که تصور کرده اید گرم تر باشد، می توانید به راحتی از لایه های رویی لباستان کم کنید و خنک شوید. مطئمنا این انتخاب از پوشیدن لباس های تابستانه، هوشمندانه تر خواهد بود.

اگر در سفری که انجام می دهید، قصد رفتن به کنار دریا را دارید و می خواهید از آرامش مناظر ساحلی لذت ببرید، حتما دمپایی های انگشتی و صندل های خود را فراموش نکنید. اما یادتان باشد که این صندل ها را در چمدان هایتان جاسازی کنید و به فکر پوشیدن آنها داخل هواپیما نیفتید.

با اینکه ممکن است دمای هوای داخل هواپیما به اندازه کافی گرم باشد، اما مطمئنا نمی خواهید از ابتدای سفر چند ساعته خود بوی نامطبوع پاهای خودتان را تحمل کنید و دیگران را هم مجبور به این کار نمایید، و در عین حال هیچ راهی برای پوشاندنشان هم نداشته باشید. بهترین کفش هایی که می توانید در هنگام مسافرت با هواپیما به پا کنید، کفش های کتانی ورزشی است. پوشیدن این کفش ها علاوه بر اینکه احساس راحتی مناسبی برای پاهایتان فراهم می کند، می تواند فضای چمدانتان را هم خالی کند.

تردد در فرودگاه ها می تواند سختی های خودش را داشته باشد و گاهی لازم است مسافت بسیار طولانی را تا گیت پرواز طی کنید. در نتیجه باید اطمینان حاصل کنید که با کفش هایی که می پوشید می توانید به راحتی پیاده روی نمایید یا خیر. اگر خیلی به کفش های پاشنه دار علاقه دارید، یک جفت از این کفش ها را در کیف دستی یا چمدانتان به همراه داشته باشید، اما در فرودگاه و هنگام پرواز حتما کفش های راحتی به پا کنید.

پیش از انتخاب لباس هایتان در شروع سفر به نوع بافت و جنس پارچه آنها هم توجه کنید. برخی لباس های زمستانی و پشمی ممکن است موجب ایجاد خارش و حساسیت پوستی، به ویژه هنگام تعریق شوند. مطمئنا نمی خواهید داخل هواپیما به چنین مشکلاتی دچار شوید. همچنین نوسانات دمایی که در هنگام پرواز ممکن است رخ دهد را هم مد نظر قرار دهید. باز هم تاکید می کنیم که استفاده از چند لایه لباس نازک بسیار بهتر است و کارایی مناسب تری برایتان خواهد داشت.

حتما برای شما هم پیش آمده است که هنگام سفر با هواپیما، وقتی به پوشیدن لباس های راحت فکر کرده اید، به یاد پیژامه ها و لباس های خانگی خودتان افتاده اید. به ویژه اگر زمان پروازتان در زمان های نیمه شب یا در نزدیکی ساعت های صبح باشد، فکر کردن به پیژامه های راحت و فراخ خانگی وسوسه کننده است. پس سعی کنید لباسی که در نهایت می پوشید هم در عین حال که برای محیط های عمومی مناسب است، به همان اندازه برایتان راحت باشد.

گاهی اوقات ممکن است در مکان های عمومی و هنگام گردش های شهری، با افرادی برخورد کرده باشید که انگار یک شیشه ادوکلن را روی خودشان خالی کرده اند و از خانه بیرون آمده اند. حالا تصور کنید با چنین فردی داخل هواپیما همسفر باشید و مجبور شوید بوی عطر و ادوکلن او را برای ساعت ها تحمل کنید.

برای اینکه دیگران چنین احساس انزجاری از شما نداشته باشند، سعی کنید هنگام مسافرت با هواپیما از عطر و ادوکلن های خودتان بیش از حد استفاده نکنید. ما که نمی دانیم فردی که در کنارمان می نشیند به عطر و ادوکلن ما حساسیت خواهد داشت یا خیر. به علاوه اگر همسفر شما دچار آلرژی شود، مطمئنا تا حد زیادی خودتان را هم به دردسر خواهد انداخت.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي