راهنمای استفاده از کوله پشتی مدرسه

تاريخ : 30 شهریور

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

راهنمای استفاده از کوله پشتی مدرسه

راهنمای استفاده از کوله پشتی مدرسه, پورتال خبری فرهنگی گهر

نکته های مهم در استفاده از کوله پشتی مدرسه

خرید کیف و کفش مناسب مدرسه، یکی از دغدغه های پیش روی خانواده ها بخصوص مادران در این روزهاست. به همین بهانه با یک متخصص طب فیزیکی در رابطه با بهترین انتخاب و استفاده از کوله پشتی به گفت و گو نشسته ایم.

چند نکته مهم در استفاده از کوله پشتی مدرسه که والدین باید بدانند

یک متخصص طب فیزیکی با اشاره به اینکه وضعیت صحیح قرار گرفتن کوله پشتی برای حفظ سلامت ستون مهره های دانش آموزان ضروری است، گفت: تسمه های کوله پشتی باید طوری تنظیم شود که کوله از ناحیه آخرین مهره کمری که به موازات خط ناف در ناحیه پشتی قرار دارد، پایین تر نیامده و شانه ها را به طرف عقب نگه دارد.

وی افزود: تمایل شانه‌ها به طرف جلو، بر جا ماندن آثار بند کوله‌ها، ایجاد قرمزی روی پوست افراد و افت کوله به سمت پایین از نشانه های استاندارد نبودن کوله پشتی است. کوله پشتی و محتویات آن باید کمترین وزن را به بدن دانش آموز وارد کند. جنس کوله باید از نوع سبک باشد که خود موجب اضافه وزن نشود.

این متخصص طب فیزیکی یادآور شد: کوله پشتی ها باید دو بند ضخیم داشته باشند. بند نازک کوله پشتی به رگ‌های عصب و خونی آسیب وارد کرده و احتمال ایجاد دردهای عصبی مزمن و ناراحتی‌های پوستی را افزایش می‌دهد؛ چرا که آویزان کردن از یک طرف، باعث کج شدن اندام فرد و آسیب به ستون مهره‌ها می‌شود.

وی گفت: تسمه‌های کوله پشتی باید به طور متقارن تنظیم شده باشد. عدم تقارن دو تسمه، موجب بر هم خوردن تعادل بدن می شود. دو بند کوله پشتی باید روی سینه قرار گیرد و بهتر است از کوله پشتی‌هایی که دارای بندهایی با حداقل عرض پنج سانتی متر است، استفاده شود.

این متخصص طب فیزیکی یادآور شد: خانواده‌ها نباید دفتر و کتاب اضافی داخل کیف فرزندان خود بگذارند. بهتر است در کیف آنها حداکثر دو دفتر و دو کتاب با تعدادی مناسب قلم و خودکار گذاشته شود. توصیه می‌شود هنگام بلند کردن کوله پشتی به جای کمر، زانوها خم شوند و کتاب های سنگین تر در مرکز ثقل کیف و نزدیک به پشت فرد قرار گیرند.

وی در پایان گفت: بهتر است والدین هر شب کیف فرزندان به ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی را بررسی کرده و وسایل اضافی که باعث اضافه وزن کوله ها می شوند را خارج کنند. کوله پشتی هایی که بند در ناحیه کمر دارند فشار ناشی از سنگینی کوله ها را کاهش می دهند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي