رابطه جنسی در نامزدی چه حدی دارد؟

تاريخ : 9 آبان

عرف خانواده های ایرانی این است که زن و مرد در دوران نامزدی نزدیکی خیلی کم و ظریفی داشته باشند و در رابطه جنسی برای خود حد و مرز تعیین کنند
رابطه جنسی در نامزدی چه حدی دارد؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

رابطه جنسی باعث مستحکم شدن پایه های زندگی زناشویی و روابط زن و مرد می شود. اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که حد و حدود رابطه جنسی در دوران نامزدی تا کجاست؟

رابطه جنسی در دوران نامزدی، غلط یا درست؟

دوران نامزدی یکی از مهم ترین دوران برای زن و مرد محسوب می شود. در این دوره زن و مرد شروع به شناخت یکدیگر می کنند. گاهی اوقات تمایلات جنسی باعث می شود که در دوران نامزدی رابطه جنسی برقرار شود ، اما باید توجه داشت که در این دوره ما هنوز طرف مقابل را به طور کامل نمی شناسیم. این امکان وجود دارد که شریک زندگی و زوج مناسب را پیدا کرده باشید؛ اما در این مرحله هنوز نمیدانید آیا هوس است یا عشق واقعی؟

صبر کنید؛مراقب باشید؛ برقراری رابطه جنسی را همواره به تعویق بیندازید؛ تا آنجا که دیگر تحملش را نداشته باشید و سپس به این مرحله که رسیدید باز هم آنرا به تعویق بیندازید.

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که مرتکب میشویم ؛ صمیمیت زود هنگام و نپخته است. هنگامی که با کسی رابطه جنسی برقرار میکنید چندین اتفاق می افتد:

_ دیگر نمی توانید در مورد آن شخص به درستی قضاوت کنید؛ چرا که به لحاظ جنسی سرمست و شیفته شده اید. پس از آن ممکن است هشدارها و نشانه های خطری را ببینید که می بایست مدتها قبل به آن توجه می کردید.

 

_ اینکه هنگامی که با کسی هم بستر می شوید انرژی های روحی – روانی او را با انرژی های احساسی – عاطفی خود در می آمیزید؛ قبل از آنکه به راستی او را بررسی کنید و از همه چیز مطمئن شده باشید. هنگامی که با کسی رابطه جنسی برقرار می کنید نه تنها بدن خود را با یکدیگر سهیم می شوید بلکه افکار؛ روحیات و احساسات خود را نیز با هم در می آمیزید؛ چه متوجه باشید چه نباشید.

 

_ عشق ورزی می تواند یکی از زیباترین و التیام بخش ترین رویدادهای این دنیا باشد؛ اما هنگامی که با شخص مناسب و در شرایط مناسب صورت گیرد.

 

_ روابط جنسی زود هنگام و نادرست درد و رنج؛ تحقیر و دل شکستگی های بسیاری را برای کسانی به همراه آورده است که با شخص اشتباه و در زمان اشتباه روابط جنسی برقرار کرده اند.

 

_ هنگامی که به دلیل ترس از دست دادن طرف مقابل با او هم بستر می شوید؛ مطمئن باشید که مرتکب اشتباه شده اید؛ چنانچه این شخص برای شما مناسب باشد؛ همیشه احساسات شما را درک میکند و حاضر است برای ارزش ها، خواسته ها و ترس های شما نیز ارزش قائل باشد.

 

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي