دیوانگان اپل / عکس

سردسته این افراد مرد ۴۴ ساله تتسویا تامورا است که از همان شب اول اینجا جلوی فروشگاه خیمه زده و می گوید می خواهد افتخار خرید اولین آیفون جدید در ژاپن بنام وی ثبت شود.
خانه های سوپر لوکس، محله فوق العاده «پاش/Push»، اتومبیل های آنچنانی و مردمی با کلاس؛ اینجا گینزا بالا شهر توکیو است که دیدن صندلی های قراضه، کیسه خواب و بعضا چادرمسافرتی تعجب آور می نماید.

دیوانگان اپل / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر
دیوانگان اپل / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

اینجا فروشگاه اپل در محله گینزای توکیو است که از ۱۰ سپتامبر و به دنبال معرفی آیفون ۵C و ۵S عده ای که فقط می توان صفت “دیوانه و شیفته” به آنها داد اینجا گرد هم آمده اند.وی تنها نیست، مرد دیگری که مجبور است شب را در خانه استراحت کند، کاغذ پرینت شده ای را روی زمین و نزدیک تامورا چسبنده با این مضمون که این زنبیل من است و اینجت از ان من است و به دلایل خصوصی و برای استراحت شب را در منزل می گذرانم و فردا دوباره بزا می گردم، لطفا جای من را اشغال نکنید و …

برخی نیز با پرینت شماره های ۳ و  ۴و ۵ و … و چسباندن آن کنار تامورا با جدیدالورودها غیر مستقیم تذکر می دهند که جایشان را محفوظ نگه دارند!

دیوانگان اپل / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر
دیوانگان اپل / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر
دیوانگان اپل / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

اینها واقعا دیوانه و شیفته اپل هستند و اصلا به خاطر همین ژاپنی های گجت باز است که اپل همیشه بعد از امریکا، ژاپن را در لیست اولیه فروش محصولات خود قرار می دهد. ژاپنی ها به دو فاکتور “نوآوری” و “برجستگی”بسیار اهمیت می دهند و فکر می کنند این دو فاکتور در آیفون موج می زند. آیفون برای دومین سال پیاپی در ژاپن مقام برترین را به خود گرفته است (بر اساس آمار منتشره از سوی موسسه تحقیقاتی نیکی)

کارمندان اپل از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۰ صبح که فروشگاه رسما باز می شود به منتظران اجازه می دهند وارد فروشگاه شوند و کمی استراحت کنند. دلشان به حال هم وطنان عاشق خود می سوزد. (در تازه ترین خبر رویترز نوشت کارمندان اپل جان منتظران در صف را از طوفان محلی به وقوع پیوسته در محله گینزا نجات دادند)

روز ۲۰ سپتامبر روز عرضه آیفون های جدید است و از هم اینک کاربران برخی کشورها می توانند سفارش خرید اینترنتی دهند.کمپانی NTT DoCoMo (هم رده برند هایی مانند سونی،شارپ،فوجیتسو و … در کشور ژاپن) به عنوان کری.یر Carrier بی سیم با ۶۰ میلیون کاربر، اولین کمپانی است که عرضه کننده آیفون های جدید به صورت اپراتوری خواهد بود.

شاید از خود بپرسید چرا ژاپنی ها ؟ آنها که خدای تکنولوژی هستند! پاسخ خیلی ساده است، ژاپنی های گجت باز می دانند اپل یعنی چه، حتی اگر خودشان بهترین ها را ساخته و برخی قطعات اپل را نیز تامین می کنند….

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي