دکوراسیون و چیدمان خانه مجردی

تاريخ : 1 مرداد

آنهایی که تنها زندگی می کنند و در زمینه چیدمان خانه تجربه ای ندارند، دچار چه خطاهایی می شوند؟

افراد شاغلی که باید جای دیگری کار کنند، دانشجویان یا حتی کسانی که خانواده شان را به هر دلیلی از دست داده اند از جمله افرادی هستند که برای اولین بار زندگی مجردی را تجربه می کنند. در این وضعیت ممکن است غم دوری از خانه و خانواده هم به سراغشان بیاید و همه اینها دست به دست هم می دهد تا آشفتگی هایی در محیط زندگی ایجاد شود. این احتمال وجوددارد که چنین افرادی در انتخاب وسایل مورد نیاز و چیدمان اسباب و اثاثیه به اندازه کافی دقت و سلیقه به خرج ندهند و اصلا هم برایشان مهم نباشد که چطور خانه را تزئین می کنند اما این بی توجهی ها در درازمدت آسایش و راحتی شان را مختل می کند و حتی می تواند با بروز برخی از اختلالات روانی مانند افسردگی در ارتباط باشد. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که به هر دلیلی ناچار به زندگی مجردی هستید با چند اشتباه رایج در زمینه چیدمان خانه تازه تان آشنا شوید و سعی کنید از این خطاها دور بمانید.

دکوراسیون و چیدمان خانه مجردی, پورتال خبری فرهنگی گهر
فضای نامناسب برای غذاخوری
گروهی از دانشجویان و افراد تنها برای غذا خوردن میز و صندلی جداگانه و فضای مشخصی ندارند و ترجیح می دهند یک ساندویج یا بشقاب را دستشان بگیرند و همراه با تماشای تلویزیون مشغول غذا خوردن شون. در این صورت دیگر نیازی نمی بینند که میز و صندلی یا جای مشخص دیگری برای غذاخوری ترتیب دهند اما مشکل زمانی پیش می آیدکه چند نفر میهمان به خانه دعوت می شوند و نبود فضای مشخصی به عنوان میز غذاخوری مشکلاتی برای میهمانان و البته میزبان ایجاد می کند. بنابراین اگر در خانه ای تنهاه زندگی می کنید به فکر این باشید که شاید در مواقعی دوستان و اقوام به شما سر بزنند.

پس بهتر است امکانات کافی مانند صندلی، ظرف و ظروف، قاشق و … را برای این جور موقعیت ها فراهم کنید. لازم نیست برای خریدشان هزینه زیادی صرف کنید. با کمی جستجو می توانید لوازم مناسب و ارزانی را بخرید. اگر به تازگی اسباب کشی کرده اید تا زمان خرید لوازم کافی را در اختیار ندارید، می توانید چند ظرف یک بار مصرف مقوایی یا گیاهی در کابینت های خانه داشته باشید تا برای پذیرایی از دوستان یا میهمانان خودمانی از آنها کمک بگیرید.

خانه ای کم نور
خیلی ازت افراد مجرد دوست دارند اتاق نشیمن تاریک و کم نوری داشته باشند تا این فضا به یک سینمای خانگی شبیه تر شود یا بازی های رایانه ای را در شرایط هیجان انگیزتری تجربه کنند. چنین اشتباهی نشاندهنده بی تجربگی است. اگر شما هم خانه ای نیمه تاریک دارید و از طرفی از لوسترهای پرنور سقفی هم خوشتان نمی آید، بهتر است بدانید که با کمک چند چراغ و لامپ کم مصرف می توانید نروپردازی موضعی ایجاد کنید و فضا را از تاریکی و کم نوری بیرون بیاورید. وقتی نور خانه بیش از حد کم باشد این موضوع می تواند در طولانی مدت خستگی چشم ها و کم تحرکی را به همراه داشته باشد یا حتی سبب بروز افسردگی شود.

دکوراسیون و چیدمان خانه مجردی, پورتال خبری فرهنگی گهر
بی توجهی به رنگ ها
بعضی وقت ها وقتی به خانه افراد مجرد وارد می شوید، ترکیبی از لوازم و اشیایی با رنگ های مختلف را می بینید که با هم هماهنگی ندارند. این هم اشتباه دیگری است که ممکن است در چیدمان خانه پیش بیاید. بنابراین اگر تصمیم دارید تنها زندگی کنید و نسبت به ترکیب رنگ های مختلف اطلاعاتی ندارید یا نمی دانید چطور باید رنگ های هم خانواده یا متضاد را در کنار هم قرار دهید توصیه می شود که در مورد رنگ مبلمان اصلی یا دیوارها به سراغ رنگ های خنثی بروید.

در این صورت می توانید با کمک چند کوسن رنگی فضای شادتری داشته باشید و ترکیب بندی رنگ ها برایتان ساده تر می شود. هر وقت هم از این رنگ ها خسته شدید، به راحتی آنها را تغییر می دهید. آباژورهای رنگی کوچک، مجسمه یا تابلوها برای ایجاد رنگ در محیط زندگی شما انتخاب های خوبی هستند و البته با هزینه کمی تعویض می شوند.

پرده های کثیف
دانشجویانی که به طور موقت در خانه ای ساکن می شوند و نمی خواهند برای خرید پرده هزینه ای بپردازند شاید از هر نوع پارچه و حتی ملحفه ای برای پوشاندن پنجره ها استفاده کنند درصورتی که این کار اشتباه است و فضای خانه را بی نظم نشان داده و از بی سلیقگی صاحبخانه خبر می دهد. برای داشتن پرده های تمیز و مرتب لازم نیست که حتما پول زیادی خرج کنید.

بلکه می توانید پرده هایی با قیمت مناسب هم در بازار پیدا کنید و برای آسایش و زیبایی محیط زندگی تان ارزش بیشتری قائل شوید. پرده هایی در رنگ های صورتی و آبی در اتاق خواب آرامش بیشتری ایجاد و محیط مناسبی را برای استراحت یا مطالعه فراهم می کنند.

دکوراسیون و چیدمان خانه مجردی, پورتال خبری فرهنگی گهر

صندلی به جای چوب لباسی
اگر در اتاق خواب کمد دیواری با چوب لباسی به اندازه کافی وجود نداشته باشد، یک صندلی یا گوشه ای از تخت به جا لباسی تبدیل می شود. راه حل مقابله با این مشکل ساده است. برای اینکه کوهی از لباس ها روی میز و صندلی یا کاناپه روی هم انباشته نشوند از جالباسی هایی استفاده کنید که پشت در اتاق آویزان می شوند.

این جالباسی ها ارزان هستند و به سادگی همه جا پیدا می شوند. استفاده از کمدهای پارچه ای هم به ایجاد نظم و ترتیب لباس ها کمک می کنند. در این صورت ساماندهی لباس ها ساده تر انجام می شود و با اتاقی شلوغ و به همه ریخته روبرو نمی شوید.

اتاق های متروکه
فردی که برای اولین بار زندگی یک نفره را تجربه می کند، در بیشتر مواقع اسباب و وسایل زیادی برای پر کردن خانه در اختیار ندارد. دراین صورت ممکن است تمام اسباب و اثاثیه ها در یک گوشه از خانه متمرکز شوند و قسمت هایی از خانه خالی و بدون هیچ مبلمان یا وسایل دیگری خالی بمانند. این هم اشتباه دکوراسیونی دیگری است که باید برای آن فکری کنید.

پس اگر می بینید بخش هایی از خانه شما خالی است برای پر کردن آنها از چند گیاه آپارتمانی استفاده کنید، اشیای هنری را به کار ببرید و کمی خلاقیت به خرج دهید تا خانه شما روح و سرزندگی بیشتری داشته باشد و خالی از سکنه به نظر نرسد.

دکوراسیون و چیدمان خانه مجردی, پورتال خبری فرهنگی گهر
مبلمان اشتباهی
گاهی اوقات کمبود وسایل کافی برای پر کردن خانه باعث می شود که از هر دوست و فامیلی بخواهید لوازم اضاف۶ی اش را در اختیار شما قرار دهد تا حداقل امکانات را برای زندگی در خانه جدیدتان فراهم کنید. در این صورت خانه شما ترکیبی از وسایل اضافی خانه های مردم را در خودش جای می دهد که شاید کمتری هماهنگی را با هم دارند و ترکیبی از صندلی های فرفورژه، میزهای چوبی قدیمی و یک کاناپه سبک فرانسوی را به نمایش می گذارد.

یادتان باشد که خانه تازه شما موزه ای برای اشیای قدیمی یا بدون استفاده دیگران نیست که با بی سلیقگی همه را کنار هم بچینید. برای ایجاد هماهنگی بیشتر اشیا و مبلمان شبیه به هم را در بخش های مختلف قرار دهید و اگر می بینید خانه تان نهایت ناهماهنگی را یدک می کشد، بعضی از آنها را حذف کنید و به دنبال جایگزین کردن وسایل تازه ای باشید.

خریدهای گرانقیمت
همیشه خرید مبلمان و اشیای گرانقیمت نشان دهنده با سلیقگی نیست بلکه در درجه اول باید ببینید کدام گروه از وسایل چوبی و مبلمان با خانه شما هماهنگ تر هستند و با سبک زندگی تان جور در می آیند. پس اگر برای جست و جو و انتخاب وقت کافی ندارید یا برای همراهی در خرید نمی توانید با یک فرد خبره مشورت کنید، به سراغ وسایل گرانقیمت نروید چون ممکن است پس از مدتی به اشتباه تان پی ببرید و بخواهید دکوراسیون را تغییر دهید در این صورت به خاطر بی تجربگی و اشتباه، کمتر ضرر می کنید.

منبع : روزنامه هفت صبح

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي