دکوراسیون راه پله

تاريخ : 4 بهمن

با خلاقیت و سلیقه می توانید فضایی زیبا به وجود بیاورید. راه‌پله اولین جایی است که میهمانان را تحت تاثیر قرار‌داده و خانه و نحوه زندگی شما را نشان می‌دهد.

راه‌پله جایی است که هر شب هنگام برگشت از کار به شما خوش آمد می‌گوید. بنابراین چیدمان آن تفاوت زیادی هنگام ورود به خانه یا خروج از آن در شما ایجاد می‌کند. راه‌پله‌ها زود ریخت‌وپاش می‌شوند. برای آن که راحت از این فضا رد شوید و روی کفش‌ها تلوتلو نخورید، ایده‌های جالبی وجود دارد:

با قرار دادن یک جاکلیدی، به محض ورود کلیدها را روی آن آویزان کنید.با قرار دادن یک پوشش روی رادیاتور بلافاصله راهرو زیبا شده، جای باریکی برای گذاشتن کلیدها و نامه‌ها خواهید داشت. با ساختن یک محفظه، کنتورهای گاز و برق را بپوشانید. اگر در زیر راه‌پله جا ندارید، ازجالباسی دیواری برای آویزان کردن کلاه، کت، کیف و روسری استفاده کنید.

یک نیمکت پارچه‌ای یا کاناپه کوچک جای مناسبی برای نشستن، پوشیدن یا درآوردن چکمه است. به یاد داشته باشید شما به جایی برای قرار دادن کت‌ها، کفش‌های بیرون، چکمه‌ها‌، چتر، نامه‌ها، کلیدها، تلفن، آینه، کلاه‌ها، دستکش‌ها و روسری نیاز دارید.

دکوراسیون راه پله, پورتال خبری فرهنگی گهر
گلخانه کوچک
اگر زیر پله شما نور مناسبی دارد می توانید گلدان های طبیعی را در آنجا نگهداری کنید و روی پله ها  گلدان بگذارید و فضای زیبایی به وجود آورید و طبیعتی زیبا در بدو ورود پیش رو دارید.

راه‌پله را فرش کنید
اگر از کف‌پوش قابل شستشو برای راه‌پله‌ها استفاده کرده‌اید، بهتر است برای جلوگیری از سر و صدای بالا و پایین رفتن، آن را موکت کنید.از موکت خوب، باکیفیت و حتی‌الامکان پشمی استفاده کنید تا قسمت پاگردها زود خورده و نخ‌نما نشود. کف‌پوش‌های طبیعی مانندالیاف نارگیل بسیار جالبند و خانه را حتی اگر قدیمی هم باشد، تمیز و جدید نشان می‌دهند.

دکوراسیون راه پله, پورتال خبری فرهنگی گهر
کمد, یکی از بهترین راه‌های دور نگه‌داشتن راه‌پله از ریخت‌وپاش و چیزهای اضافی، داشتن انباری به اندازه کافی است. اما ساختن کمد دیواری اضافی همیشه کارساز نیست، یک کنسول باریک جای زیادی نمی‌گیرد ولی قفسه باریک آن راه‌حل خوبی برای کم‌جایی است.

دکوراسیون راه پله, پورتال خبری فرهنگی گهر
راه پله را رنگ کنید
راه‌پله‌ها از تمام طبقات قابل دیدن هستند. انتخاب رنگی که به طرح خانه بیاید، این دو قسمت را به هم گره می‌زند. حتی اگر از رنگ سفید برای سایر قسمت‌های خانه استفاده کرده‌اید، یک رنگ تک در هسته مرکزی تاثیر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. [رنگ قرمز در دکوراسیون] راه‌پله‌های چوبی را با رنگ مخصوص رنگ کنید تا مد و شیکشده، فورا جلوه کنند.برای کمی تغییر، پله‌ها را متفاوت با دیوار رنگ کنید تا تضاد ایجاد شود. می‌توانید پیشانی پله را هماهنگ با چوب رنگ کنید و کفی را متفاوت با آن رنگ بزنید. یا کفی را راه‌راه کرده، روغن جلا بزنید و فقط پیشانی را رنگ کنید.هنگام رنگ راه‌پله، بهتر است کفی‌ها را یک در میان رنگ کنید و مابقی را روز بعد، تا امکان تردد داشته باشید.

دکوراسیون راه پله, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

گردآوری: گروه سبک زندگی گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي