دکتر روحانی: پایان 2015 تحریم لغو خواهند شد

دسته بندي : اقتصاد,⭐ اخبار
تاريخ : 6 آبان

به گفته دکتر روحانی رئیس جمهور کشور تحریم های علیه ایران تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی لغو خواهد شد

دکتر روحانی: پایان 2015 تحریم لغو خواهند شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: ریس جمهوری با بیان اینکه مانعی در گسترش روابط تهران و مادرید وجود ندارد، گفت: طبق برنامه ریزی ها، تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران تا پایان ۲۰۱۵ رفع خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه ادواردو لوپز بوسکتس سفیر جدید اسپانیا در تهران افزود: تهران و مادرید، علاوه بر عرصه اقتصادی، ظرفیت های خوبی برای توسعه همکاری ها در زمینه های فرهنگی، علمی، تحقیقاتی و گردشگری دارند.

رئیس جمهوری ادامه داد: هم اکنون بسیاری از شرکت های اروپایی و آسیایی سرگرم تقویت حضور و مشارکت در طرح های اقتصادی ایران هستند و فعالان اقتصادی اسپانیا نیز باید تلاش کنند از رقبا عقب نمانند. روحانی تصریح کرد: اسپانیا جایگاه خوبی در اذهان عمومی مردم ایران دارد و مانعی در گسترش روابط دوجانبه وجود ندارد. وی با اشاره به عضویت موقت اسپانیا در شورای امنیت سازمان ملل متحد، خاطرنشان کرد: معتقدیم مادرید می تواند در حل و فصل مسایل منطقه از جمله تروریسم ، در شورای امنیت نقش مفید و مثبتی ایفا کند.

*آماده انتقال تجربیات خود در حوزه مدیریت مصرف آب هستیم

ادواردو لوپز بوسکتس سفیر جدید اسپانیا نیز در این دیدار پس از تسلیم استوارنامه خود و با ابلاغ پیام تسلیت پادشاه، نخست وزیر و ملت اسپانیا برای جانباختگان ایرانی حادثه منا به رئیس جمهوری و ملت ایران، گفت: اسپانیا مصمم است همکاریهای خود را با جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه های مورد علاقه گسترش دهد.

سفیر جدید اسپانیا در تهران با اشاره به چندین سفر هیأت اقتصادی کشورش به تهران برای گسترش همکاری ها و تعاملات اقتصادی افزود: در دوره مسئولیتم در تهران تمام تلاش خود را برای گسترش همکاری های همه جانبه تهران – مادرید بویژه در عرصه های فرهنگی و اقتصادی بکار می گیرم.

بوسکتس با اشاره به برگزاری سمینار مشترک بررسی تاریخ روابط ایران و اسپانیا و زمینه های حضور و مشارکت فعالان اقتصادی و فرهنگی دو کشور که ماه آینده در اسپانیا برگزار می شود، تصریح کرد: اسپانیا تجربیات فراوانی در مقوله بحران آب و مدیریت مصرف آن دارد که آماده ایم این تجربیات را در اختیار ایران بگذاریم.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي