دلیل کشف حجاب چکامه چمن ماه چه بود؟

شاید کشف حجاب صدف طاهریان را بتوان بخاطر حضور در شبکه جم هضم کرد ولی کشف حجاب چکامه چمن ماه جای تعجب دارد!!

دلیل کشف حجاب چکامه چمن ماه چه بود؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

واقعا نمی توان درک کرد بازیگری که کشف حجاب می نماید، تصور می کند به چه دستاوردی دست می یابد؟

چکامه چمن ماه ، سرگیجه این هفته

خبر کشف حجاب چمن ماه از آن جمله خبرهایی است که با خودش درد می آورد، نه از آن جهت که چرا یک بازیگر کشف حجاب کرده، که شخصا علاقه ای به شکستن حریم شخصی سلبریتی ها ندارم و قاعدتا هیچ نظری در رابطه با نکوهش یا ستایش اقدام بازیگر نامبرده ندارم، اما خبر که منتشر شد ناخوداگاه ذهنم را به دورتر برد.

از ماجرای گلشیفته فراهانی تا صدف طاهریان و تمام آن هایی که حرمت شکنی کرده اند. همه ی این روند مریض با خودش درد دارد، درد اینکه چگونه توانسته ایم و چگونه خواسته ایم از یک مساله ی بدیهی(پوشش موی سر) داستان ها بسازیم، مرافعه ایجاد کنیم، مرز بندی کنیم و به فاجعه برسیم. ما در تمام ادوار با ذهنیت الکن خود سری که درد نمی کند را دستمال بسته ایم و توجه نکرده ایم و نخواسته ایم آسیب شناسی کنیم که چه مسیری به این گونه حرمت شکنی ها منتج می شود، وقتی آموزه های دینی ما سرشار از توصیه هایی مبتنی بر حفظ حجاب است، وقتی مردم ما در روندی چند صدساله مفهوم «حجاب» را انتخاب کرده اند. البته شکل و فرم آن و مصداق هایش همواره در طول تاریخ تغییر کرده و می کند و محل مناقشه نیز بوده است از علمای حوزه های تشیع تا اهل سنت؛ از حکومت ها ودولت ها تا کف خیابان و محافل خانواده ها.

 

کاش دیگر چنین اتفاقاتی نیفتد و کاش هیزی هم پادزهری داشت تا از کابوس (بهتر است ، مانعی ندارد) خلاص شویم. واقعا نمی توان درک کرد بازیگری که کشف حجاب می نماید، تصور می کند به چه دستاوردی دست می یابد؟ ولو خیلی چیزها از جمله کار و موقعیت اجتماعی و فرهنگی اش برای همیشه از بین می رود و راه بازگشتی هم نیست…

مهرانگیز دولتشاهی حدود یک قرن پیش در نشریه ی «عالم نسوان» صحنه ای را توصیف می کند که کلید ماجراست: «یادم است زمانی که بچه بودم حتی در درشکه یک زن و مرد نمی شد با هم بنشینند. می گفتند این بد است چون مردم که نمی دانند که این ها زن و شوهرند یا خواهر و برادرند. خوب نیست که در درشکه یک زن و مرد بنشینند. اما البته …»

ایمان عبدلی

 

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي