دلیل فرود هواپیمای آمریکا در بندرعباس

دسته بندي : سیاست,⭐ اخبار
تاريخ : 15 شهریور

دلیل فرود هواپیمای آمریکا در بندرعباس

دلیل فرود هواپیمای آمریکا در بندرعباس, پورتال خبری فرهنگی گهر

پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: یک مقام آگاه در فرودگاه هرمزگان فرود اضطراری یک فروند هواپیمای تحت اجاره نیروهای ائتلاف افغانستان در فرودگاه بین المللی بندرعباس را در روز جمعه تایید کرد. منابع اگاه اعلام کردند که این هواپیما با همراهی هواپیماهای نظامی نیروی هوایی پایگاه نهم شکاری بندرعباس به زمین نشست.

واشنگتن پست ساعتی پیش اعلام کرد که این هواپیما شرکت ˈفلای دبیˈ تحت اجاره نیروهای ائتلاف در افغانستان بوده و با ۱۰۰ سرنشین از نیروهای آمریکایی از پایگاه بگرام به سوی دبی حرکت می کرده است.

بر اساس گزارش واشنگتن پست  جت های ایرانی این هواپیمارا تعقیب کرده و خواستار ترک فضای ایران شدند اما با اعلام کاپیتان این هواپیما مبنی بر نداشتن سوخت کافی، در فرودگاه بندرعباس بر زمین نشست.
اما گزارش برخی منابع حاکی از آن است که هواپیما بدون اسکورت جنگنده‌ها به زمین نشسته است.

نیویورک تایمز نیز به نقل از یک مقام دولتی آمریکا نوشت: فرود این هواپیما در ایران مساله ای نیست که موجب نگرانی باشد و ناشی از یک مشکل اداری یا فنی بوده و بزودی حل و فصل می شود.

یک سخنگوی سفارت امارات در واشنگتن نیز این موضوع را تایید کرده اما گفته که اطلاعات بیشتری ندارد.
اما در آخرین اخبار وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد هواپیمایی که از پایگاه هوایی این کشور در بگرام افغانستان به مقصد دبی به پرواز درآمده و در نیمه راه به دلیل یک مشکل “اداری” از مسیر خود خارج و در ایران فرود آمده بود، پس از ترک ایران در نهایت در مقصد خود یعنی دبی به زمین نشست.

این هواپیما در اجاره شرکت اماراتی فلای دبی و حامل یکصد آمریکایی بود که در بندر عباس وادار به فرود شد. به گفته یک مقام مسئول در وزارت خارجه آمریکا، کادر پرواز هواپیما پس از ترک بگرام با چند ساعت تاخیر، برنامه پرواز را به روز نکرده بود.

زمانی که مسئولان هواپیمایی کشوری ایران این هواپیما را شناسایی کردند، نتوانستند آن را در سیستم های خود رهگیری کنند زیرا فرض بر این بود که این هواپیما چند ساعت قبل از آسمان ایران عبور کرده است.

به همین سبب مقامات ایران ابتدا از این هواپیما خواستند بازگردد ولی زمانی که متوجه شدند سوخت کافی برای بازگشت به افغانستان ندارد، از هواپیما خواستند در بندرعباس فرود بیاید.

ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای ضمن اعلام اینکه این هواپیما نهایتا در دبی به زمین نشست، خاطر نشان کرد بر خلاف آنچه مطبوعات گفته اند، هیچ هواپیمای ایرانی به نشانه هشدار برای اسکورت این هواپیما پرواز نکرده بود.

وی گفت «ما از تلاش های هر دو طرف برای اینکه مسافران بدون هیچ مشکلی به مقصد برسند، قدردانی می کنیم.

منبع : گروه خبر سیمرغ

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي