دعوت سازمان ملل از حسن روحانی

تاريخ : 15 مرداد

نماينده اعزامي دبير كل سازمان ملل متحد براي شركت در مراسم تحليف رييس جمهوري جديد ايران با يادآوري برگزاري نشست خلع سلاح جهاني در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل در سالجاري گفت: به زودي دعوت نامه بان كي مون براي حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني ارسال خواهد شد.

دعوت سازمان ملل از حسن روحانی, پورتال خبری فرهنگی گهر

«يان كوبيش» در ديدار با «محمدمهمدي آخوندزاده» معاون حقوقي و بين المللي وزير امور خارجه حضور رييس جمهوري ايران را در نشست خلع سلاح جهاني سازمان ملل جهت ابراز نظرات، سياست ها و ارائه پيشنهادات، مناسب ارزيابي كرد.

با توجه به اينكه «يان كوبيش» فرستاده ويژه دبير كل سازمان ملل در امور افغانستان نيز است، در اين ديدار طرفين درباره مسائل مربوط به افغانستان و راههاي گسترش همكاري هاي مشترك جمهوري اسلامي ايران و سازمان ملل در اين زمينه مذاكره كردند.

به گزارش اداره كل ديپلماسي رسانه اي وزارت امور خارجه، آخوندزاده با اشاره به سابقه كمك هاي فراوان جمهوري اسلامي ايران براي كمك به بازسازي افغانستان و تثبيت دولت منتخب اين كشور در سالهاي اخير، استمرار مساعدت كشومان را در اين زمينه سياستي پايدار و راهبردي دانست و اظهار داشت: مخالفت با افراط گرايي و تروريسم از مباني اصولي ماست و همانطور كه آقاي دكتر روحاني روز گذشته اشاره داشتند، برگزاري انتخابات در ايران فرصت هاي جديدي را براي همكاري در جهت پيشرفت و توسعه فراهم كرده است.

يان كوبيش، ابتكار جمهوري اسلامي ايران مبني بر برگزاري نشست هاي سه جانبه ايران، افغانستان و پاكستان را بسيار مفيد دانست و بر حمايت سازمان ملل از اين روند تاكيد كرد.

وي با تحسين چگونگي برگزاري انتخابات در جمهوري اسلامي ايران، آن را نمونه بسيار خوبي براي كشورهاي منطقه اي از جمله افغانستان دانست و اظهار اميدواري كرد كه دولت و مردم افغانستان با استفاده از تجارب جمهوري اسلامي ايران بتوانند انتخابات رياست جمهوري سال آينده را به بهترين شكل ممكن برگزار كنند.

 

منبع: ایرنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي