دستگیری مدیران HTC

مسئولان HTC سه طراح اسمارت‌فون آن شرکت را که قصد سرقت اطلاعات به منظور تاسیس یک شرکت سازنده موبایل جدید برای بازار چین داشتند، شناسایی کردند.

شرکت HTC که برای رقابت با سایر شرکت ها در زمینه تولید تلفن های هوشمند تلاش فراوانی می کند، ضربه سختی خورده است چرا که تعدادی از مدیران طراحی سازمان به جرم سرقت اسرار تجاری، اواخر هفته گذشته در چین تایپه دستگیر شدند.

دستگیری مدیران HTC

جاستین هوآنگ مدیر ارشد طراحی شرکت HTC که مسئول طراحی گوشی HTC One بود، به همراه دو نفر دیگر از طراحان این شرکت به نام های توماس چیئن، معاون بخش طراحی محصول و وو چیئن هونگ مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت به اتهام تلاش برای سرقت اطلاعات محرمانه تجاری شرکت بازداشت شدند.

این سه نفر در تایوان و به اتهام سرقت اطلاعات HTC برای راه‌اندازی شرکت مستقلی برای تولید موبایل دستگیر شده‌اند.این سه نفر قبل از دستگیری نام شرکت مذکور را نیز ثبت کرده بودند. نام شرکت جدید Xiaoyu بود و آنها می خواستند این شرکت را بعد از گرفتن پاداش های وسط سالشان راه اندازی کنند.

انتشار خبر این بازداشت باعث شد ارزش سهام شرکت HTC  روز دوشنبه دچار افت ۶ درصدی شود.

اطلاعات درز کرده شامل طرح رونمایی نشده Sense 6.0 UI شرکت مربوط به آخرین تغییرات HTC در گوشی های دارای سیستم عامل اندروید می باشد. اتهام دیگر آنها دست بردن در تراکنش های ماه های می و جولای به منظور دریافت بیش از ۲۱۴ هزار یورو حق کمیسیون غیرقانونی می باشد.

بسیار از مظنونین این اقدام به قید وثیقه آزادند اما وو چیئن هونگ و توماس چیئن برای تحقیقات بیشتر همچنان در زندان هستند.

شرکت HTC در واکنش به انتشار این خبر در بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت از منابع کافی نیروی طراح برخوردار است و این وضعیت برروی عملکرد، برنامه تولید محصولات و عملکرد کلی تجاری شرکت اثری نخواهد گذاشت.

منبع: worldit.ir

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه