دستگیری سارقان مسلح آرایشگاههای زنانه اهواز

چندی پیش خبری مبنی بر حمله به یک آرایشگاه زنانه در اهواز منتشر شد که رعب و وحشت زنان را در پی داشت!

روزنامه ایران: 3 برادر که با همدستی یک دختر آشنا به اجرای سرقت‌های سیاه و وحشتناک از آرایشگاه‌های زنانه اهواز دست زده بودند، بازداشت شدند.

این باند فامیلی در عملیات 5 روزه پلیس شناسایی و خیلی زود دستگیر شدند.4 عضو این باند مسلح که سه برادر و یک زن 21 ساله از فامیل‌های دور آنها هستند، با تجهیز به تفنگ شکاری، قمه و کلت کمری به آرایشگاه‌های زنانه در سراسر استان خوزستان حمله کرده و درحالی که صورتشان را پوشانده بودند با تهدید زنان اموال قیمتی و طلاهای آنها را به سرقت برده و متواری می‌شدند.

اعضای این باند مخوف در چندین مورد نیز به زنان حمله‌ور شده و آنها را آزار داده بودند که پرونده‌شان در دادسرای خوزستان در حال پیگیری است.

سرهنگ سید محمد صالحی، جانشین فرماندهی پلیس استان خوزستان  درباره این پرونده گفت: «در پی سرقت‌های مشابه به آرایشگاه‌های زنانه در شهرهای خرمشهر، اهواز و ماهشهر، پلیس آگاهی استان در جریان سرقت‌های خشن و وحشیانه به آرایشگاه‌های زنانه قرار گرفت.

با توجه به حساسیت موضوع تیمی از کارآگاهان پرونده را در دستور کار قرار دادند. با تحقیقات گسترده و اطلاعات به دست آمده از آرایشگاه‌هایی که هدف سرقت قرار گرفته‌اند مشخص شد دزدان سه مرد جوان هستند.»

وی ادامه داد: «در یکی از سرقت‌ها در منطقه پاداد اهواز کارآگاهان از تصاویر دوربین‌های مداربسته دریافتند یک زن نیز باند را همراهی می‌کند و با ایستادن در برابر در ورودی آرایشگاه و اعلام تعطیلی آن تا پایان سرقت ترددها را کنترل می‌کند.»

سرهنگ صالحی درباره نحوه دستگیری دزدان نیز گفت: «با تحقیقات میدانی و با استفاده از تصاویر دریافتیم که دزدان سه برادر 45، 32 و 25 ساله و یک زن 21 ساله آشنا و سابقه‌دار هستند. در آخرین سرقت آنها، سرعت عمل یکی از زنان در اعلام سرقت به پلیس، باعث شد دزدان خودرویشان را در محل رها کرده و با تاکسی فرار کنند.

همین سرنخ باعث ردگیری آنها شد و مأموران با شناسایی مخفیگاه این دزدان در عملیاتی ضربتی برادر بزرگتر و زن 21 ساله و همدستش را در خانه‌ای در اصفهان به دام انداختند و 2 برادر دیگر نیز در خوزستان به دام افتادند. دزدان که حاضر به پذیرش جرم خود نبودند و سرقت را انکار می‌کردند با پیدا شدن اموال سرقتی در خودرویشان مجبور به اعتراف شدند.»

زنان مالباخته که پس از این سرقت‌ها بسیاری دچار آسیب روحی شدید شده‌اند و کابوس می‌بینند در برابر سه مرد با اینکه صورت‌شان را نمی‌شناختند اما هیکل و صدای آنها را شناسایی کرده قرار گرفتند و اعلام کردند آنها همان دزدان خشن هستند.

سرهنگ صالحی افزود: «تا این لحظه 4 سرقت مشابه در سطح استان شناسایی شده است و دزدان سابقه شرارت، فروش مواد و سرقت داشتند و در دو ماه گذشته با حمله به آرایشگاه‌ها 16 موبایل، 2 لپ‌تاپ، چند میلیون تومان پول و مقادیر زیادی جواهرات به دست آورده بودند که همه اموال به دست آمد و به زودی به زنان مالباخته بازگردانده می‌شود.»

جانشین فرماندهی پلیس استان خوزستان در پایان توصیه‌ای به آرایشگاه‌های زنانه کرد: «با توجه به نوع سرقت این باند از آرایشگاه‌ها تقاضا می‌کنیم برای کنترل این گونه سرقت‌ها در مقابل در ورودی دوربین نصب کرده و با نصب آیفون تصویری رفت و آمد‌ها را کنترل کنند.»

با توجه به تحقیقات به عمل آمده تنها یکی از آرایشگاه‌ها مجهز به دوربین مداربسته بوده و چون استتار شده بود دزدان متوجه آن نشده بودند. تصاویر این دوربین یکی از سرنخ‌های پلیس برای دستگیری اعضای این باند خشن بود.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه