دستگيري ۴۵ دختر و پسر در تور تفريحي مختلط

دسته بندي : اجتماعی
تاريخ : 18 اردیبهشت

۴۵ دختر و پسر که در قالب تور مختلط کوهنوردي قصد سفر به ارتفاعات اطراف مشهد را داشتند، توسط مأموران پليس امنيت اخلاقي خراسان رضوي دستگير شدند.

به گزارش خراسان سرهنگ ناصر نجاريان رئيس پليس امنيت عمومي خراسان رضوي در اين باره  گفت: در پي کسب اخبار و اطلاعاتي مبني بر اين که تعداد ۴۵ دختر و پسر جوان در قالب تور مختلط گروهي قصد سفر به ارتفاعات روستاي کنگ مشهد را دارند، مأموران پليس امنيت اخلاقي در همان آغاز راه و زماني که اتوبوس حامل اعضاي اين تور قصد عزيمت به منطقه مورد نظر را داشت، اتوبوس را متوقف کردند و ۲۴ پسر و ۲۱ دختر را که با يکديگر هيچ نسبت خانوادگي نداشتند دستگير کردند و به مقر پليس امنيت اخلاقي انتقال دادند. وي گفت: راهنماي اين تور با اخذ مجوز کوهنوردي تعدادي دختر و پسر را ثبت نام کرده بود و قصد داشت به اصطلاح تور کوهنوردي برگزار کند.

سرهنگ نجاريان اضافه کرد: اعضاي اين تور از دختر و پسراني بودند که تبحري درکوهنوردي نداشتند، به علاوه اين که اعضاي گروه فاقد امکانات کوهنوردي بودند. وي گفت: راننده اتوبوس حامل مسافران تور مختلط، مسئول آژانسي که اتوبوس را اعزام کرده بود، راهنماي تور و همچنين کسي که مجوز کوهنوردي براي اعضاي اين تور را صادر کرده بود دستگير و به همراه ديگر افراد دستگير شده به مراجع قضايي معرفي شدند. رئيس پليس امنيت عمومي خراسان رضوي گفت: اتوبوسي که قرار بود اعضاي تور را به مقصد برساند نيز به پارکينگ منتقل شد و اين اتوبوس حداقل به مدت ۳ ماه در پارکينگ متوقف خواهد بود.

وي افزود: تربيت بدني بايد در اعطاي مجوز به اين تورها با پليس هماهنگي لازم را داشته باشد، حال آن که درباره تور مذکور هيچ هماهنگي انجام نگرفته بود و فردي که مجوز کوهنوردي را دريافت کرده بود با سوء استفاده از اين مجوز قصد داشت تعدادي دختر و پسر ناآشنا به کوهنوردي را به ارتفاعات ببرد. سرهنگ نجاريان همچنين گفت: آژانسي که اتوبوس را در اختيار راهنماي تور قرار داده بود نيز بدون هماهنگي با پليس و اخذ مجوز لازم اين اقدام را انجام داده بود اين در حالي است که ما پيش از اين به تمامي آژانس ها اعلام کرديم که بدون اخذ مجوز وسيله نقليه اي را براي تورهاي گروهي در اختيار ديگران قرار ندهند.

وي با بيان اين که در همان آغاز راه از اعزام اعضاي اين تور مختلط جلوگيري شد افزود: پليس قصد پيشگيري از ناهنجاري و جلوگيري از ايجاد ارتباطات نامشروع را دارد و به همين منظور ما در ابتداي راه اتوبوس را متوقف کرديم تا جرمي رخ ندهد. سرهنگ نجاريان با بيان اين که پليس هرگز راضي به اين موضوع نيست که براي فرزندان جوان مردم پرونده قضايي تشکيل شود افزود: خانواده ها بايد مراقب رفت و آمدها، دوستي ها و مسافرت هاي فرزندان خود باشند چنان که پس از دستگيري اعضاي تور مذکور بسياري از خانواده ها يا اطلاعي از برگزاري اين تور نداشتند و يا گمان مي کردند که بنا به گفته فرزندانشان، دانشگاه و يا مرکز محل تحصيل شان اين اردوهاي گروهي را برگزار کرده است.

 

گردآوری: گروه خبر گــهــر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي