دستگاه تشخیص میزان استرس

دستگاه تشخیص میزان استرس

دستگاه تشخیص میزان استرس

دکتر حسین حسن پور، یکی از پژوهشگران این پروژه در این باره گفت: قرار است تا در مرحله بعدی یک بازی رایانه ای برای این دستگاه طراحی شود تا بتوان از طریق بازی میزان استرس افراد را کاهش داد.

 

وی یکی از کاربردهای این دستگاه را درباره ورزشکاران حرفه ای دانست و گفت: یکی از معضلات ورزشکاران حرفه ای در اردوهای تیم های ملی استرس است که حتی خود بازیکنان از آن مطلع نیستند؛ حتی گاهی با ایجاد کوچکترین استرس نتیجه مسابقه عوض می شود.

 

حسن پور خاطرنشان کرد: به طور کلی بدن انسان طوری است که استرس بر آن تاثیر می گذارد و این تاثیر با بالا رفتن ضربان قلب و کاهش مقاومت پوستی نشان داده می شود.

 

وی اضافه کرد: بنابراین با اندازه گیری میزان مقاومت پوستی از طریق حسگرهایی که به انگشتان متصل میشود می توان سیگنال هایی از جنس «جی.اس.آی» و «پی.پی.جی» را تولید کرد که این سیگنال ها نشان دهنده 16 علامت استرس است.

 

این محقق اظهار داشت: با پردازش این 16 ویژگی یک نمودار به دست می آید که نشان دهنده میزان استرس افراد است و در مواقعی این نمودار به صورت یک صدا یا تصویر متحرک در می آید.

 

حسنی خاطرنشان کرد: این مچ بند استرس سنج با بلوتوث به رایانه متصل می شود و میزان استرس افراد را به صورت صدا، تصویر و یا نمودار نشان می دهد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه