دستکش برای زیبایی نیست

در صورتی که اطلاعات کافی از دستکش‌ها ندارید، مي‌توانید با صرف مدت زمانی اندک و مطالعه اين مطلب، آگاهی خود را کامل کنید و به ديگران نيز انتقال دهيد.

1- اگر آستین لباس یا مانتوی شما کمی کوتاه است و نمی‌خواهید اشعه‌های مضر نور آفتاب آسیبی به پوست دست‌تان بزند یا رنگ آن را عوض کند، مي‌توانید از دستکش‌های ساق‌بلند استفاده کنید.

2- اگر گوشی تلفن همراه‌تان لمسی است و نمی‌توانید در حالی که دستکش به دست دارید از آن استفاده کنید، کمی درز کنار انگشت سبابه دستکش را باز کنید تا مشکلی برای استفاده از تلفن همراه‌تان نداشته باشید.

3- اگر با دست‌های آلوده مجبور به پوشیدن دستکش هستید حتما به محض رسیدن به منزل، دستکش‌ها را بشويید تا دفعه بعد که مي‌خواهید با دست‌های تمیز دستکش‌ خود را بپوشید، دست‌های‌تان آلوده نشود.

دستکش برای زیبایی نیست

4- دستکش‌ها در تماس با اشیاء، آلوده مي‌شوند. بنابراین از قرار دادن آن در کمد لباس‌ها و کنار لباس‌های تمیز خودداری کنید. به هیچ وجه دستکش‌های آلوده را داخل جاجورابی یا کنار لباس‌های زیر نگذارید زیرا باعث انتقال آلودگی و بیماری خواهد شد.

5- حتما هنگام رانندگی در روز‌های گرم و آفتابی سال از دستکش نخی استفاده کنید تا پوست دست‌تان نسوزد یا در اثر تماس زیاد با نور آفتاب، خشک و حساس نشود.

6- اگر اگزما دارید یا پوست دست‌های‌تان بیش از حد خشک است، حتما پیش از پوشیدن دستکش از کرم‌های نرم‌کننده با پایه آب یا چربی کمک بگیرید.

7- تماس مستقیم و مداوم با نور آفتاب باعث خشک و شکننده ‌شدن ناخن‌ها مي‌شود. پوشیدن دستکش در روزهای آفتابی علاوه بر محافظت از پوست دست مي‌تواند ناخن‌های شما را از شر اشعه مضر آفتاب دور نگه دارد.

8- از آن‌جا که معمولا تعریق پوست در روزهای گرم سال بیشتر اتفاق مي‌افتد، بهتر است دستکش‌های تیره و رنگی دست‌تان نکنید و فقط دستکش‌هایی با رنگ‌های سفید یا کرم برای محافظت از پوست دست‌تان بپوشید. تعرق زیاد باعث ایجاد تماس بیشتر پوست دست با رنگ‌های صنعتی و گاهی نامرغوب و بی‌کیفیت موجود در دستکش‌ها مي‌شود و ممکن است عوارضی مانند حساسیت، قرمزی، التهاب و خارش به همراه داشته باشد.

9- بهترین دستکش‌های تابستانی، از پارچه نخی و بدترین جنس آن از پارچه‌های الياف مصنوعي و پلاستیکی است. اگر دستکش‌هایی از جنس مواد مصنوعي به دست کنیم، در ساعت‌هایی از روز که دست‌مان بیشتر عرق مي‌کند، این مواد با پوست بدن در تماس مستقیم قرار مي‌گیرند و احتمال ایجاد واکنش در افرادی که به چنین موادی حساسیت دارند، دور از انتظار نخواهد بود.

گردآوری: گروه سلامت گهر

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه