دستور پخت لازانیای سبزیجات

دسته بندي : آشپزی,سبک زندگی
تاريخ : 12 دی

دستور پخت لازانیای سبزیجات

دستور پخت لازانیای سبزیجات, پورتال خبری فرهنگی گهر

دستور پخت لازانیای سبزیجات

لازانیا از غذاهای بسیار محبوب مخصوصا بین ما نسل سومی به بعد است. این غذا اصالتا ایتالیایی است. در واقع نوعی نودل است که از گندم تهیه میشود. این غذا را به شکلهای مختلفی میشود درست کرد.

مواد مختلف به شکل دلخواه میتوانند باهم ترکیب بشوند و لا به لای لازانیا قرار بگیرند. این غذا معمولا در فر تبخ میشود. اگر تاحالا امتحان نکردید به شما توصیه میکنیم حتما یک بار میل کنید.

مواد لازم برای تهیه لازانیا سبزیجات :

خمیر لازانیا

گوجه فرنگی ( ترجیحا گیلاسی) ۲۰۰ گرم

پیاز یک عدد

سیر ۳ حبه در صورت تمایل

کدو ۳۰تا ۴۰ گرم

روغن زیتون ۲ قاشق غذا خوری

جعفری خرد شده کمی

پودر برگ پونه خشک شده

پودر آویشن

نمک

فلفل

پنیر پیتزا

گوجه فرنگی گیلاسی

طرز تهیه لازانیا سبزیجات :

قبل از هرچیز باید بگوییم که غذاهایی مثل پیتزا و لازانیا کاملا دلخواه هستند و شما میتوانید هر چیزی که فکر میکنید خوشمزه شان میکند امتحان کنید. مثلا در همین لازانیا ی سبزیجات هم هرکدوم از سبزیجاتی که دوست دارید رو اضافه یا کم کنید.

پیازها را به شکل خلال یا نگینی خرد میکنیم و در کمی روغن تفت میدهیم.

گوجه ها رو هم اگر گیلاسی بودن نصف میکنیم و اگر معمولی بودن نگینی یا به شکل ورقه خرد میکنیم و همراه کدو خرد شده، جعفری خرد شده و سیر خرد شده و هر سبزیجاتی که دلخواهمون هست اضافه میکنیم و روی حرارت ملایم تفت میدهیم.

خمیر لازانیا رو اگر از بازار تهیه کردید باید چند دقیقه ای در آب جوش بجوشد، کمی که نرم شد، بازش کنید و کمی سس گوجه فرنگی روی آن بمالید و پنیر ها را کمی روی آن میریزید و بعد موادی که آماده کردیم را اضافه میکنیم و باز کمی پنیر اضافه میکنیم و خمیر لازانیا را رول میکنیم.

راه دیگر هم این هست که خمیر را پهن کنیم و به صورت چند لایه داخلش را از مواد و پنیر پر کنیم، میتونید روی آن هم از گوجه فرنگی استفاده کنید.

در فر در دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد میگذاریم تا آماده بشود. بعد از بیست دقیقه آماده است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي