دستور پخت رول بادمجان و پنیر

دسته بندي : آشپزی,سبک زندگی
تاريخ : 3 شهریور

بادمجان خود به تنهایی یکی از غذاهای خوشمزه است اما تهیه این ماده غذایی دوست داشتنی با پنیر پیتزا یک غذای فوق العاده خواهد بود. ما در این مقاله از سایت گهر قصد داریم در مورد دستور پخت رول بادمجان و پنیر صحبت کنیم. از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان این مقاله گهر را همراهی کنید.

دستور پخت رول بادمجان و پنیر, پورتال خبری فرهنگی گهر

مواد مورد نیاز

بادمجان: ۲ عدد
پنیر ریکوتا: ۲ پیمانه
پنیر موتزارلا: ۱ پیمانه
پنیر پارمزان (رنده شده): یک دوم پیمانه
ریحان (ساطوری شده): یک چهارم پیمانه
تخم مرغ: ۱ عدد
سس گوجه فرنگی: ۱ پیمانه
نمک و فلفل: به میزان لازم

روش پخت

۱. سر بادمجان را جدا کرده و با پوست به صورت عمودی برش بزنید. برش ها را کنار هم داخل سینی فر که از قبل با مقداری روغن چرب شده، بچینید و روی آن مقداری نمک بپاشید. سپس بادمجان را برگردانده و طرف دیگر آن را نیز نمک بپاشید. سپس به دمت ۲۰ دقیقه کنار بگذارید. با دستمال آشپزخانه عرق آن را گرفته و روی آن فلفل بپاشید.

۲. سینی را داخل فر از قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا بادمجان پخته و رنگ آن طلایی شود (یا می توانید آن را درون تابه ای حاوی مقداری روغن سرخ کنید).

۳. پنیر ریکوتا، پنیر موتزارلا، پنیر پارمزان، ریحان، تخم مرغ (از قبل با استفاده از چنگالی در حد مخلوط شدن زرده و سفیده زده شده) را داخل کاسه ای ریخته و با استفاده از قاشقی مواد را با هم مخلوط کنید.

۴. یک ورقه بادمجان را روی سطح صافی قرار داده و با قاشق از مواد پنیری روی ورقه بادمجان بمالید و آن را رول کنید (این کار را تکرار کنید تا مواد تمام شود).

۵. سینی فر را روی سطح صافی قرار دهید. بعد داخل آن مقداری سس گوجه فرنگی ریخته و با استفاده از قاشقی آن را روی تمام قسمت های سینی پهن کنید.

۶. رول های بادمجان را با کمی فاصله داخل سینی فر چیده و بقیه سس را روی آن ها بریزید. بعد روی آن مقداری پنیر پارمزان و ریحان بپاشید.

۷. سینی را در طبقه وسط فر از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا پنیر ذوب شود. سپس از فر خارج کرده و به صورت گرم سرو کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي