دزدی از ماشین عادل فردوسی پور

دزدی از ماشین عادل فردوسی پور

وقتی شیشه عقب خودروی پارک شده در کنار خیابان شکست، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد این خودرو متعلق به گزارشگر برنامه‌های فوتبال باشد. ظهر روز چهارشنبه عادل فردوسی‌پور به همراه دوستانش برای صرف ناهار به رستورانی در خیابان ظفر رفته بودند که سارقان وارد عمل شدند. دو ساعت بعد از بازگشت این مجری اما او با تصویر شکسته شدن شیشه عقب خودرواش روبه‌رو شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد مدارک برنامه 90، مدارک شخصی، دانشگاهی، دسته چک بانکی و کیف یکی از همکاران او از داخل خودرو‌اش به سرقت رفته است.

همین موضوع کافی بود تا مأموران کلانتری 103 گاندی برای رازگشایی از این حادثه به صحنه سرقت اعزام شوند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد سارق یا سارقان با شکستن شیشه عقب خودروی وی توانسته‌اند به داخل خودرو نفوذ کنند. مأموران در نخستین فرضیه بر این باور هستند که عامل یا عاملان این سرقت از این‌که خودرو متعلق به عادل فردوسی‌پور بوده اطمینان داشته‌اند. با انتقال خودروی این مجری به پارکینگ یکی از رستوران‌های اطراف، تحقیقات برای رازگشایی از این دستبرد آغاز شد.

دزدی از ماشین عادل فردوسی پور, پورتال خبری فرهنگی گهر

تحقیقات پلیسی نشان می‌داد یک کیف حاوی کتاب‌ها و مدارک دوره دکترا و یک کیف دیگر شامل مدارک شخصی و کاری و دسته چک و همان دفتر معروف برنامه نود و نوشته‌های مربوطه به سرقت رفته است. البته کیف سومی هم که مربوط به یکی از همکلاسی‌های دوره دکترای فردوسی‌پور بوده به سرقت رفته است.

مجری برنامه نود در این باره گفت که دفترچه برنامه 90 از آن دفترهایی است که همیشه لازمش دارد و امیدوار است پیدا شود. یکی از مغازه‌داران این خیابان که از نزدیک شاهد ماجرا بود در رابطه با این خبر گفت: «صدایی نشنیدم اما وقتی خیابان شلوغ شد متوجه شدم خودروی مجری برنامه 90 هدف دستبرد سارقان قرار گرفته است. پلیس بلافاصله وارد عمل شد. بسیاری از مغازه‌های این منطقه مجهز به دوربین مداربسته هستند و مأموران با بررسی تصاویر این دوربین‌ها قطعاً به‌زودی سارق خودروی این گزارشگر مشهور را شناسایی خواهند کرد.»

با تشکیل پرونده مقدماتی، تحقیقات برای دستگیری عاملان دستبرد به خودروی مجری برنامه 90 ادامه دارد.

سرقت میلیونی از خانه عادل فردوسی‌پور

این نخستین‌بار نیست که عادل فردوسی‌پور هدف سارقان قرار می‌گیرد و خبر سرقت اموالش جنجالی می‌شود. هفت‌ سال پیش یعنی نهم دی‌ماه‌ سال 87 هم خانه عادل فردوسی‌پور مورد دستبرد سارقان قرار گرفت. آن روز خبر رسید که از خانه عادل فردوسی‌پور مجری برنامه 90 شبکه سوم سیما دزدی شده است. سارقان مبلغ یک‌هزار دلار و یک‌هزار یورو به همراه مقداری طلا و جواهر به همراه لپ‌تاپ فردوسی‌پور را دزدیده بودند.

مأموران با بررسی از صحنه ارتکاب سرقت دریافتند یک تیم از دزدان حرفه‌ای با روش توپی‌زنی اقدام به سرقت از خانه این مجری تلویزیونی کرده‌اند. از آن‌جا که سرقت درست در زمانی بود که قسمت‌های جنجالی برنامه 90 از صدا و سیما پخش می‌شد، پلیس پس از اطلاع از این ماجرا این احتمال را داد که برخی از افراد با هدف خرابکاری دست به این اقدام زده‌اند و از خانه وی سرقت کرده‌اند. اما تجسس‌ها چیز دیگری را نشان داد و مشخص شد که یک تیم از دزدان کاملا حرفه‌ای به خانه عادل فردوسی‌پور که به احتمال زیاد بدون اطلاع از اینکه خانه متعلق به اوست، دست به سرقت زده‌اند.

تحقیقات روی اموال سرقتی انجام شد تا اینکه چند متهم در یکی از شهرهای غربی کشور شناسایی شدند. با ادامه تحقیقات یکی از متهمان دستگیر شد و با شروع تحقیقات به 10 سرقت به شیوه شکستن قفل اعتراف کرد. در ادامه دو متهم دیگر نیز دستگیر شدند و به این ترتیب هر سه متهم در بازجویی به ارتکاب سرقت اعتراف کردند. آنها به پلیس گفتند: «پیش از سرقت از هویت صاحبخانه اطلاعی نداشتیم. ما مثل همیشه خانه‌ای را زیر نظر گرفتیم و با هم نقشه سرقت از آن‌جا را طرح‌ریزی کردیم. ولی درست وقتی که وارد خانه شدیم، هنگام سرقت با دیدن یکی از عکس‌های موجود در خانه متوجه شدیم آن‌جا متعلق به عادل فردوسی‌پور است. ولی قبل از آن در جریان ماجرا نبودیم.»

عادل فردوسی‌پور در مورد سرقت خانه‌اش که آن زمان بسیار جنجالی شد و تیتر یک تمام رسانه‌ها بود، گفته بود: «طلا و برلیان‌های داخل خانه‌ام به سرقت رفته اما میزانش خیلی زیاد نیست، طلای سفید، زرد و برلیان در خانه داشتیم که سرقت شده‌اند. همچنین دو فرش ابریشمی و دو تابلو فرش نفیس که پدر و مادرم به من هدیه داده بودند هم سرقت شده ولی ارزش آن را نمی‌دانم.»

منبع:isna.ir

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه