دزدان عجیب و غریب

مرد همسایه داخل خانه‌اش در حال استراحت بود که متوجه شد سرو‌صدایی مرموز از آپارتمان طبقه بالا که همگی به مسافرت رفته‌اند، شنیده می‌شود. وی که مطمئن بود کسی طبقه بالا نیست از خانه بیرون زد وآرام آرام از پله‌ها بالا رفت و با تعجب دید که در خانه همسایه باز است و ۲مرد ناشناس در حال سرقت هستند.

دزدان عجیب و غریب

مرد همسایه که احساس می‌کرد توان مقابله با دزدان را ندارد، با پلیس۱۱۰ تماس گرفت و ماجرا را گزارش داد. دقایقی بعد که تیمی از پلیس برای دستگیری دزدان به مقابل خانه آمدند، دزدان به صورت اتفاقی از پنجره پلیس‌ها را دیدند و با دستپاچگی سعی در فرار داشتند.

با مراجعه ماموران به داخل ساختمان ناگهان ۲دزد از داخل آپارتمان بیرون دویدند و در حالی‌که یکی از آنان فریاد می‌کشید دزد، دزد به سوی پشت‌بام فرار کردند. ماموران با دیدن این صحنه به تعقیب آنان پرداختند و در پشت‌بام موفق به دستگیری جوانی شدند که مدام فریاد می‌کشید دزد، ‌دزد!
تلاش پلیس برای دستگیر کردن مرد دیگر نتیجه‌ای نداد و وی با استفاده از پله‌ اضطراری یکی از ساختمان‌های کناری موفق به فرار شد.

جوان دیگر که دستبند به دستش خورده بود با حالتی عصبانی مدام به پلیس می‌گفت که در تعقیب دزد بوده و بی‌گناه است.

وی در بازجویی ادعا داشت که یکی از بستگان صاحبخانه است و زمانی که وارد آپارتمان شده بود، متوجه حضور دزد شده و قصد دستگیر کردن وی را داشته که به اشتباه دستگیر شده است.

مرد همسایه که از اظهارات مرد ناشناس متعجب شده بود، به پلیس گفت: همسایه بالایی از اقوام دور همسرم است و همه بستگان آنان را می‌شناسم و این جوان با دروغ‌پردازی می‌خواهد از چنگ قانون فرار کند.

در ادامه با مراجعه صاحبخانه به کلانتری و مواجهه حضوری مشخص شد که جوان مدعی برای گمراه کردن ماموران به آنان دروغ گفته است و بررسی سوابق وی نشان می‌دهد این جوان که «داریوش» نام دارد، چندین بار به اتهام سرقت خانه دستگیر شده است.

با به‌دست آمدن این سرنخ و یافته‌های دیگر پلیس «داریوش» که راهی برای کتمان حقیقت نمی‌دید، در اعترافات خود گفت: من به همراه دوستم به نام «سیامک» از خودروها دزدی می‌کردیم تا این‌که وی به من گفت دختر دایی‌اش به همراه خانواده‌اش در مسافرت هستند و با توجه به وضع مالی خوبی که دارند خواست تا از آن خانه دزدی کنیم.

وی در ادامه افزود: امروز به همراه وی وارد ساختمان شدیم و در حال جست‌وجوی پول و طلا‌ها بودیم که «سیامک» با چکش بزرگی که داخل بالکن آورده بود، چندین ضربه به گاوصندوق زد تا بتواند آن را باز کند و همین مساله باعث دستگیری ما شد.

تبهکار جوان با اشاره به شب دزدی گفت: وقتی پلیس سر رسید خیلی ترسیده بودیم و نمی‌دانستیم چه‌کار کنیم، بنابراین به سیامک گفتم به سوی پشت‌بام بدود و من نیز با فریاد‌های دزد، دزد به دنبالش بدوم تا با این شگرد فرار کنیم که از شانس بد من دستگیر شدم و همدستم نیز فرار کرد.

با اعترافات داریوش تیم پلیس با راهنمایی وی موفق به شناسایی پاتوق سیامک در قهوه‌خانه‌ای در کرج شد و در یک عملیات ضربتی وی را در آن‌جا دستگیر کرد که در بازرسی بدنی از وی نیز چندین کارت سوخت متعلق به طعمه‌هایش به‌دست آمد.

«سیامک» که فکر نمی‌کرد در کمتر از چندین روز دستگیر شود، هنگامی که متوجه شد همدستش راز دزدی از خانه فامیلشان را فاش کرده، لب به حقیقت گشود و گفت: شوهر دختردایی‌ام وضعیت مالی بسیار خوبی دارد و قرار بود برای مسافرت به شمال کشور بروند، بنابراین تصمیم گرفتم با داریوش از خانه‌شان دزدی‌کنیم‌که از شانس بد همسایه طبقه پایین متوجه حضورمان شد و پلیس را باخبر کرد.
بنا بر این گزارش، با توجه به دزدی‌های ۲جوان تبهکار تیم پلیس همچنان در حال بررسی سایر فعالیت‌های مجرمانه آنان است.

 

منبع: shahrvand.ir

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه