درگذشت طراح اتوبان شهید چمران / عکس

دسته بندي : حوادث
تاريخ : 7 شهریور

درگذشت این فعال پیشکسوت حوزه راه و ترابری کشور، بازتاب خبری چندانی نداشت و مراسم هفتمین روز درگذشت وی نیز بی سر و صدا برگزار شد.

مهندس سیدعباس معصومیان، طراحان اتوبان های شهید چمران در تهران و کرج – قزوین هفته پیش درگذشت.

درگذشت این فعال پیشکسوت حوزه راه و ترابری کشور، بازتاب خبری چندانی نداشت و مراسم هفتمین روز درگذشت وی نیز بی سر و صدا برگزار شد.

 
درگذشت طراح اتوبان شهید چمران / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

 
سید عباس معصومیان که قبل از انقلاب اسلامی بازنشسته شده بود در دوران پس از انقلاب به عنوان یک نیروی خدوم و انقلابی و با تمام توان برای آبادانی و رشد و تعالی ایران اسلامی تلاش کرد.

از جمله کارهای ماندگار این پیشکسوت حوزه راهها می توان به طراحی و نظارت بر ایجاد بزرگراه شهید چمران و نیز مسیر مواصلاتی کرج – قزوین اشاره کرد.

سید عباس معصومیان همچنین در یک نظریه علمی معتبر که در وب سایت caspiansealevel.net به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شده است، به بیان علت بالا آمدن و پایین رفتن ادواری آب دریاچه خزر اشاره کرده که در مراکز علمی جهان مورد توجه صاحبنظران قرار گرفته است.

این پیشکسوت عرصه راه‌ها که به گفته بسیاری از دست اندرکاران وزارت راه و ترابری سابق از نیروهای ارزشمند ایران بود در سال ۱۳۰۸ در قم متولد شد و پس از پشت سر گذاشتن دوران سخت کار و تحصیل همزمان در سال ۱۳۳۶ از دانشگاه تهران با اخذ درجه ممتاز در مهندسی عمران فارغ التحصیل شد.

وی هفته گذشته بر اثر کهولت سن در منزل خود در تهران دار فانی را وداع گفت.

 

 

گردآوری: گروه خبر گهر

 

منبع:عصر ایران

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي