درمان کمر درد با طب سوزنی

تاريخ : 24 آبان

درمان کمر درد با طب سوزنی

درمان کمر درد با طب سوزنی, پورتال خبری فرهنگی گهر

درمان کمر درد با طب سوزنی

یک بررسی وسیع نشان داده ‌است که طب سوزنی برای تسکین کمردرد، موثر و مقرون به صرفه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز دکتر کلودیا ویت از مرکز پزشکی دانشگاه چاریت در برلین و همکارانش که این تحقیق را انجام داده‌اند، در گزارشی می نویسند:” طب سوزنی باید به عنوان یک گزینه ی موثر در تدابیر درمانی برای بیماران مبتلا به کمردرد مزمن در نظر گرفته شود.”

ویت و همکارانش می‌نویسند که بیماران برای درمان کمردرد مداوم به طور چشمگیری به شیوه‌های طب مکمل، به خصوص طب سوزنی روی آورده‌اند، اما بررسی‌ها در مورد تاثیر بخش بودن طب سوزنی نتایج متناقضی به دست داده است.

این محققان برای بررسی اثربخشی و مقرون به صرفه بودن استفاده طب سوزنی همراه با مراقبت‌های معمول کمردرد، بیش از یازده هزار فرد مبتلا به کمردرد مداوم را وارد تحقیق خود کردند.

در گروه درمانی، بیماران در طول یک دوره ی سه ماهه تا ۱۵ جلسه درمان با طب سوزنی را دریافت می‌کردند و سه ماه پس از آن مورد پیگیری قرار می‌گرفتند.

پس از این دوره، در بیمارانی که در گروه درمان قرار داشتند، به طور قابل توجهی نسبت به گروه شاهد(گروهی که تحت درمان با طب سوزنی قرار نگرفته بودند)، عملکرد کمر به حال عادی بازگشته بود و درد تسکین پیدا کرده بود.

طب سوزنی نسبت به مراقبت‌های معمول برای درمان کمردرد هزینه بیشتری در بر داشت، اما با توجه به افزایش میزان بهبودی در بیماران، شیوه‌ای مقرون به صرفه به نظر می‌رسید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي