درمان های خانگی افتاب سوختگی پوست

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 17 مرداد

درمان های خانگی افتاب سوختگی پوست

می‌دانیم که شما نسبت به مراقبت از پوستتان در برابر آفتاب بسیار حساس هستید، اما گاهی اوقات کرم ضد آفتاب، به تنهایی جلوی نور خورشید را نمی‌گیرداگر روی بدنتان یک آفتاب سوختگی زشت و غیر قابل تحمل دیدید، می‌توانید از این سه تسکین دهنده‌ی پوست خانگی و کاملا طبیعی استفاده کنیداین‌ها التهاب را کاهش می‌دهند و روند بهبودی پس از آفتاب سوختگی را سرعت می‌بخشد.

درمان های خانگی افتاب سوختگی پوست, پورتال خبری فرهنگی گهر

تکه های آلوئه ورای یخ زده

۱ژل کاملاً خالص آلوئه ورا

۲.تکه‌های یخ

آلوئه ورا بهترین درمان برای پوست آفتاب سوخته و تحریک شده استاما بجای اینکه آنرا مستقیما بکار ببرید، آلوئه ورا را با قطعات یخ، منجمد کنید تا حس خنکی بیشتری ایجاد کنددر آفتاب گرم تابستان، پوستتان سپاسگزار شما خواهد بود.

تسکین دهنده‌ی ماست

۱ماست پر چرب

۲و یا کفیر پر چرب (که در فروشگاه‌های بزرگ موجود است)

یونانی‌ها، روس‌ها و مردم اروپای شرقی می‌دانند که ماست چه فوایدی دارد و معمولا از آن در برنامه‌های روزمره‌ی مراقبت از پوستشان استفاده می کننددر واقع اسید لاکتیک موجود در ماست (و البته اکثر محصولات لبنیروند جایگزینی سلول را سرعت می‌بخشد و پوست، سریع‌تر بهبود می‌یابد.

به همین دلیل، ماست یک تسکین دهنده‌ی کامل برای بعد از آفتاب سوختگی به حساب می‌آیدفقط مطمئن باشید که ماست یا کفیر پر چربی که می خرید اصل باشدمقدار زیادی ماست را مانند مرطوب کننده روی پوستتان پخش کنید.

درمان سوختگی با چای

۱دو یا چهار عدد چای کیسه‌ای

۲سه تا چهار فنجان آب جوش

۳یک کاسه یا ظرف شیشه‌ای

۴. یک لیف لطیف

درمان آفتاب سوختگی، یکی از خواص عالی چای استاسید تانیک موجود در چای سیاه، حرارت را از پوست دور کرده و پوست را خنک می‌گرداندیک ظرف بزرگ آب را جوش بیاورید و به مدت ۱۰ دقیقه چای کیسه‌ای را در آن قرار دهیدچای را در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و بگذارید خنک شود یا چند تکه یخ در آن بیندازیدوقتی کاملا خنک شد، با یک لیف لطیف به آرامی و به دفعات آنرا روی ناحیه‌ی آفتاب سوخته بمالید.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي