درمان سر درد شدید

تاريخ : 19 اردیبهشت

درمان سر درد شدید

اگر همیشه دچار سردرد هستید این بخش را تا پایان مطالعه کنید چرا که روش های درمان سر درد شدید را شرح می دهیم.

درمان سر درد شدید, پورتال خبری فرهنگی گهر

سریع‌ترین راه های درمان سردرد

سردرد یکی از مشکلاتی است که این روزها با وجود تشعشعات مختلف بیشتر در مردم دیده می شود. آلودگی ها نیز زمینه ای هستند تا سردردهای سختی سراغ انسان ها آمده  آن ها را اذیت کند. راه های بسیاری برای درمان سردرد وجود دارد اما در این میان راه هایی نیز دیده می شود که به سرعت اما موثر دردسر را از بین می برند:

سرما‌درمانی: یک قوطی نوشیدنی سرد یا یک بسته یخ را در قسمت سردرد یا پشت گردن خود قرار دهید و تا حدود ۱۰ دقیقه در همان شرایط نگه دارید. سپس حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید و اگر لازم شد دوباره همان کار را تکرار کنید.

سرما و گرمادرمانی باهم: برای مثال، سر و گردن خود را با یک بسته یخ سرد نگهدارید و در عوض بقیه بدن (از شانه به پایین) را گرم کنید. این کار باعث می شود تا دما دچار نوساناتی شود که قابلیت از بین بردن سردرد را خواهد داشت.

ورودی‌های حسی را ببندید: از نور شدید و مستقیم اجتناب کنید. سر و صدا و سایر محرک‌ها را کاهش دهید. اگر برایتان مقدور است در اتاقی تاریک و ساکت استراحت کنید. حتما موبایل و دیگر وسایل کامپیوتری را خاموش نمایید.

مایعات درمانی: مقدار زیادی مایعات بنوشید. این کار از دچار شدن به کم‌آبی بدنتان پیشگیری خواهد کرد. کم آبی مشکلی است که در این روزها تابستان بسیار دیده می شود و باید حواستان به آن باشد.

ماساژ درمانی: ماهیچه‌هایتان را در راستای شانه‌ها، گردن و پشت سر به آرامی با انگشتان خود ماساژ دهید. سر، پیشانی، شقیقه، ماهیچه‌های صورت و فک خودتان را به نرمی ماساژ دهید. پوست سر را با یک برس موی نرم به آرامی بمالید. این کارها زمینه‌ساز تسکین درد خواهد بود.

چُرت‌درمانی: برخی مبتلایان به میگرن حاد بنا به تجربه می‌گویند سردردشان پس از یک چرت کوتاه کاهش می‌یابد. چرت زدن و یک خواب کوتاه باعث می شود تا آرامش به سراغ شما آمده و فکرتان کمی آرام شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي