درمان سردرد در خانه با چند روش ساده اما کلیدی

تاريخ : 21 دی

در این مطلب به اطلاعاتی در مورد درمان سردرد در خانه با چند روش ساده اما کلیدی می پردازیم.

درمان سردرد در خانه با چند روش ساده اما کلیدی, پورتال خبری فرهنگی گهر

شاید بتوان با یک مسکن سردرد را متوقف کرد، اما درمان میگرن و سردردهای بزرگ تر نیاز به یک استراتژی کارآمد دارد. در این مطلب هفت راه حل مهم جهت درمان این مشکل تقریبا بزرگ و روزانه ارائه شده است و بهتر است با هر بار سردرد به جای مراجعه به پزشک، خودتان در خانه مشکل را حل کنید.
ورزش کنید

انجام تمرینات ورزشی جهت افزایش ضربان قلب می تواند به طور چشمگیری باعث کاهش سردردهای میگرنی شود. در هنگام ورزش ، بدن ماده ای به نام اندورفین ترشح می کند که استرس را کاهش داده و سیگنال های درد را سرکوب می نماید.

سه روز در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت ورزش های نه چندان سنگین انجام دهید. ورزشی مانند دوچرخه سواری و پیاده روی برای جلوگیری از بروز سردردهای شدید موثر هستند. پس از دو هفته ورزش منظم احتمالا سردردهایتان به مرور کاهش می یابد.

سبزیجات و آجیل مصرف کنید

کمبود منیزیم می تواند میگرن را به جان تان بیاندازد .اسفناج، برگ چغندر و آجیل موادی سرشار از منیزیم هستند و در هر وعده مصرف بیش از ۷۰ میلی گرم ماده ی معدنی به بدن وارد می کنند. همچنین مصرف مکمل منیزیم بعد از دو هفته سردردها را کاهش می دهد.

کافئین را یک باره ترک نکنید

ترک کافئین یکی از دلایل ابتلا به سردردهای شدید است. انجام ورزش و تمرکز بر قوی کردن ماهیچه ها و استخوان های ناحیه ی گردن یکی از راه کارهای جلوگیری از ابتلا به سردردهای شدید است سعی کنید مصرف قهوه و کافئین را کم کم متوقف کنید تا به یک باره دچار سردرد نشوید. ترک قهوه گاهی باعث برهم ریختن اوضاع فرد در طول یک شبانه روز می شود. هیچ گاه به یک باره به بدنتان فشار نیاورید.

مدت بیشتری چشم هایتان را بسته نگه دارید

کمبود خواب هر چند جزیی می تواند باعث بروز سردرد های میگرنی شود. باز بودن طولانی مدت چشم ها مانند یک چراغ روشن با نور خیره کننده باعث سردرد خواهد شد. حتما هفت ساعت در شبانه روز، حتی در روزهای تعطیل بخوابید.

مطلقا کاری انجام ندهید

هنگام سردرد تنها یک گوشه ای بنشینید و به هیچ چیزی فکر نکنید و کاری انجام ندهید. این امر باعث کاهش یکی از عمده ترین دلایل سردرد یعنی استرس می شود.

ماهیچه های گردن تان را قوی کنید

شاید به نظر خنده دار باشد، اما انجام ورزش و تمرکز بر قوی کردن ماهیچه ها و استخوان های ناحیه ی گردن یکی از راه کارهای جلوگیری از ابتلا به سردردهای شدید است.

هنگام استفاده از تلفن همراه و یا تماشای فیلم قوز نکنید و نگدارید ماهیچه های گردنتان بیش از حد کشیده شود، زیرا این حرکت باعث فشار آمدن به اعصاب ناحیه گردن که به سر متصل اند می شود و شروع سردرد را به دنبال دارد. به همین دلیل است که اغلب قبل و یا در حین سردرد در ناحیه ی گردن نیز احساس درد می کنید . ماهیچه های گردن را با انجام حرکات ورزشی قوی تر کنید تا با کوچک ترین حرکتی در این قسمت دچار سردرد نشوید.

آب کافی بنوشید

یکی از دلایل دیگر سردردهای میگرنی کمبود آب بدن است. کمبود آب باعث غلیظ شدن خون و کاهش خون رسانی به مغز می شود. قانونی برای اینکه باید چند لیوان آب در روز نوشید، وجود ندارد، زیرا این موضوع به وزن بدن هر فرد، آب و هوا و عوامل دیگر مرتبط است.  برای اطمینان از مصرف آب کافی به رنگ ادرارتان توجه کنید. اگر رنگ آن زرد و تیره است، باید آب بیشتری بنوشید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي