دانلود قسمت هشتم ماه عسل 95 (روحانی فعال در زندان) + خلاصه نوشتاری

تاريخ : 24 خرداد

مهمان قسمت هشتم ماه عسل ۹۵ یک روحانی ، آقای سلطانی بود ، روحانی که کارش و رسالتش انجام کارهای فرهنگی در زندان و صحبت با اعدامیان بود ، کسانی که قرار است فردای آنروز اعدام شوند!

دانلود قسمت هشتم ماه عسل 95 (روحانی فعال در زندان) + خلاصه نوشتاری, پورتال خبری فرهنگی گهر

این روحانی که از خطه مازندران بود می گوید در کودکی یکی از پرجنب و جوش ترین و شرترین افراد محله شان بوده و کل محله از دست او عاصی بوده اند ، او می گوید اگر سیلی پدرم و یکی از معلمان نبود امکان داشت یکی از شرورترین جوانان چالوس یودم و شاید جاده را می بستم 🙂 ضمن اینکه این روحانی به اصطلاح خیلی باحال بود هر از چندگاهی پاسخهای شیرینی به سوالان احسان علیخانی می داد

در پایان دو شخصی که سیلی های مهمی به این روحانی زده بودند ،  پدر و معلم روحانی سلطانی جلوی دوربین آمدند و قرار شد آیتمهای مربوط به این دو در برنامه فردا پخش شود ، این برنامه به دلیل بازی فوتبال زودتر تمام شد!

 

دانلود قسمت هشتم ماه عسل با کیفیت عالی

دانلود قسمت هشتم ماه عسل با کیفیت خوب

خلاصه نوشتاری کامل قسمت هشتم ماه عسل ۹۵

احسان علیخانی از همان ابتدا نوید یک برنامه متفاوت و مهمانی با قصه متفاوت را داد. مهمانی که مجری «ماه عسل» نگاه و جنس زندگی او را بی نظیر توصیف کرد.

اما بعد از پخش آیتم پشت صحنه برنامه روز گذشته، علیخانی در نقد و البته یک خودزنی از عوامل برنامه و بچه های تدوین انتقاد کرد. مجری «ماه عسل» در تذکر جدی به گروهش گفت: از فردا در بخش پشت صحنه در کنار این تعریف و تمجیدهایی که از ما می شوذ، انتقادات را هم بگذارید. به هر حال در میان این ویدئوها و صوت ها ما منتقدانی هم داریم که باید نظرات آنها را هم پوشش بدهیم.

همچنین در تماسی علیخانی با دکتر افلاطونیان متخصص زنان و زایمان استان یزد، از امکانات همه شهرها در زمینه «آی وی اف» صحبت کرد چرا که همه فکر می کنند فقط دکتر صارمی در تهران این کار را انجام می دهد. در صورتی که در بیشتر استان ها این امکان برای درمان فراهم است.

علیخانی از پیچیدگی شغل مهمان اظهار داشت که اولین بار است در تلویزیون درباره این موضوع صحبت می شود. مهمان امروز برنامه «ماه عسل» روحانی نبی سلطانی متولد مازندران بود؛ در یک خانه پرجمعیت. چراکه بعد از ازدواج خواهرها، باجناق ها هم برادر حساب می کند. و اینجا بود که علیخانی گفت: شما خیلی خانواده خاص و ویژه ای هستنید که باجناق را برادر می دانید!

دانلود قسمت هشتم ماه عسل 95 (روحانی فعال در زندان) + خلاصه نوشتاری, پورتال خبری فرهنگی گهر

در ادامه مهمان برنامه از کودکی خود که شور و شیطنت بسیاری داشت گفت. اینکه درسخوان بود، شیطان بود و می خواست مکانیک بشود اما برخوردش با یک معلم و آموزش، او را وارد مسیر دیگری کرد. نبی سلطانی در این باره گفت: در واقع این شیطنت ها تا دوران راهنمایی ادامه داشت تا اینکه یک معلم روی من تاثیر گذاشت. به نظرم اگه بودجه کشور دست من بود، ابتدا به معلم ها بعد به آموزش و پرورش و در آخر به حوزه های علمیه می دادم؛ چراکه هر جا آخوند نداشتیم زندان ها پر شد.

علیخانی اینجا از شغل مهمان امروزش رونمایی کرد. نبی سلطانی در آخرین شب یک زندانی اعدامی با او همراه است . آخرین حرف ها و حسرت های زندانی ها  را می شنود.

علیخانی گفت شما مبتوانستید کار دیگری را انتخاب کنید، اما نبی گفت: درسته اما زمانی که من زندانی را میبینم به نظرم آنها اهل برزخ هستند. من وارد زندان شدم برای ساختن زندانیان و برگرداندن آنها به زندگی سالم. شاید اگر من در شرایط خاصی زندگی میکردم بدون نظارت، مادر، پدر و اجتماع شاید من خودم الان جای آن زندانی ها بودم.

دانلود قسمت هشتم ماه عسل 95 (روحانی فعال در زندان) + خلاصه نوشتاری, پورتال خبری فرهنگی گهر

مهمان روحانی امروز «ماه عسل» در ادامه گفت: من هرروز در بند خودم هستم. علیخانی به مزاح گفت: اینطوری میگید فکر می‌کنند شما زندانی هستید. نبی در ادامه گفت: به هر حال این رسالتی بود که من احساس کردم و الان روزم در زندان می گذره و فرقی با یک زندانی ندارم. اما به سبب کارم به زندانی ها وابستگی ندارم. فقط در یک جا ناراحت شدم. در زمان اعدام یک زندانی حضور نداشتم. شاید اگر بودم با صحبت های من اولیای دم رضایت می دادند. من و امثال من همراه این اعدامی ها هستیم در شبی که به زعم من آنها به اوج می رسند.

یا بخشیده می شوند و دوباره به زندگی بر می گردند و یا با ایمان و توبه به اوج می رسند و به نظر من به بهشت می روند.

در ادامه مستندی پخش شد که قاتل و مقتول هر دو کر و لال بودند، و مادر مقتول با شرط اینکه قاتل پسزش همیشه در زندان بماند، رضایت داد که اعدام نشود.

دانلود قسمت هشتم ماه عسل 95 (روحانی فعال در زندان) + خلاصه نوشتاری, پورتال خبری فرهنگی گهر

بخش انتهایی برنامه امروز ماه عسل، مربوط می شد به حرف های نبی سلطانی با مجومین به اعدام در شب پایانی زندگی آن ها. حرف هایی که آن زندانی را آرام می کرد. از سویی دیگر این روحانی با صحبت ها و التماس های خودش نسبت به اولیای دم می توانست رضایت آن اعدامی را هم بگیره. این لحطه برای نبی سلطانی، لحطه شادمانی رسیدن به یک رضایت قلبی است.

در انتهای برنامه علیخانی از پدر و مدیر مدرسه آقای سلطانی دعوت کرد تا در قاب ماه عسل حضور پیدا کنند و به دلیل زمان کوتاه برنامه به سلام و احوال پرسی قناعت کردند و قرار شد در پشت صحنه گفتگویی با هم داشته باشند.

نبی سلطانی در پایان در یک جمله گفت: قاتلی که باعث کشتن یک فرد می شود آن لحظه نفهمیده و نمی دانست، اما تو (اولیای دم) که می دانی، ببخش.

گزارش از: الهام قبادی

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي