دانستنی های لاغری

تاريخ : 4 مهر

دانستنی های لاغری

دانستنی های لاغری, پورتال خبری فرهنگی گهر

گاهی اوقات کاهش وزن کاری است که نیاز به مهارت دارد. اما رمز و رازهای بسیاری هم وجود دارد که می‌تواند شما را در این مسیر کمک کند. در این نوشته با این رمز و رازهای شگفت انگیز آشنا می‌شوید.

رمز و رازهایی برای کاهش وزن
۱. جانشین غذاهایتان را پیدا کنیدروزانه، یک برنامه‌ی غذایی متعادل و سالم، مرکب از ویتامین، پروتئین و کربوهیدرات‌ها داشته باشید. می‌توانید شامتان را با میوه‌ها جایگزین کنید. هر غذایی که پس از ساعت ۷ عصر بخورید، مستقیماً جذب بدنتان خواهد شد و به وزنتان خواهد افزود. بنابراین اگر قصد دارید که وزن کم کنید، می‌توانید در شب میوه‌های آبدار همچون خربزه و هندوانه، یا مرکبات مصرف نمایید. با این انتخاب، در کنار اینکه بدنتان را تغذیه می‌کنید، به کاهش وزنتان نیز کمک خواهید کرد!

همچنین می‌توانید برنج سفید را با برنج قهوه‌ای که سالم‌تر است، جایگزین نمایید. پیشنهاد می‌کنیم برای پیدا کردن جایگزین‌های غذایی سالم، با متخصص تغذیه‌ی خود صحبت نمایید یا در اینباره جستجو کنید.
۲. میان وعده‌های کوچک داشته باشید

در رساندن مواد غذایی به بدنتان در وعده‌های کوچک، رازی نهفته است. خوردن وعده‌های کوچک میوه، یا غذاهای سرشار از پروتئین یا فیبر بسیار برای بدنتان خوب است. همچنین وعده‌های کوچک به شما اطمینان می‌دهد که بیش از اندازه غذا نخواهید خورد. در این صورت خواهید توانست هر پرس غذای خود را کنترل کرده و به میزان مورد نیاز بدنتان به آن مواد غذایی برسانید. از اینکه وعده‌های غذایی خود را نادیده بگیرید بپرهیزید، چرا که به هدف شما که کاهش وزن باشد، جدا لطمه می‌زند.
۳. به آب رغبت داشته باشید

هیچ چیزی جایگزین آب نخواهد شد. چه شما ورزش کنید چه در حال اجرای یک رژیم غذایی باشید، باید خیلی خیلی آب بنوشید. حداقل ۲ لیتر آب در روز برای خالی کردن سموم از بدن ضروری است. نوشیدن مقدار زیادی آب باعث خواهد شد تا بدنتان هیدراته بماند احساس خستگی نکنید. حواستان باشد که پیش از وعده‌های غذایی خود خیلی آب ننوشید، چرا که معده‌تان را پر می‌کند و باعث خواهد شد که دیروقت به سراغ ته بندی آخر شب بروید!
۴. آرام غذا بخورید

بعضی اوقات نسبت به غذا خوردن حریص می‌شوید یا ممکن است وقت کافی برای غذا خوردن نداشته باشید. بنابراین سریع غذا خواهید خورد تا زمانی که احساس سیری کنید. زمانی که سریع غذا می‌خورید، بدنتان به ندرت خواهد فهمید که چه زمانی باید بس کند. بنابراین بیش از آنچه که باید، خواهید خورد.

همچنین تند غذا خوردن، به شما اجازه نخواهد داد تا به خوبی غذایتان را بجوید. برعکس این حالت، زمانی که یک لقمه‌ی کوچک را به آرامی می‌خورید، طعم واقعی چیزی که می‌خورید را خواهید فهمید، و البته تمایل به کمتر خوردن پیدا خواهید کرد.
۵. صبحانه بخورید

صبحانه چیزی نیست که آنرا سبک بشمرید. برای این گفته که «باید شاهانه صبحانه بخورید»، دلیلی وجود داشته است. اولین وعده‌ی غذایی روزانه‌تان، تعیین خواهد کرد که شما در آن روز چقدر با انرژی هستید، و در ناهار، عصرانه و شام آنروزتان نیز تأثیرگزار است.

یک صبحانه‌ی سالم و کامل نه تنها از کسلی و تنبلی پیشگیری می‌کند، بلکه باعث خواهد شد تا در ناهار و شامتان نیز زیاده روی نکنید. سیب منبع عالی انرژی است و به خوبی معده‌ی شما را پر خواهد کرد. مقداری سیب به منوی صبحانه یا حتی ناهارتان اضافه کنید.
۶. غذاهای خانگی

بیرون غذا خوردن در مقابل غذاهای خانگی یک بحث همیشگی است. اگر دوست دارید نتایج این دو را بدانید، خودتان را پس از دو روز غذا خوردن در بیرون از خانه وزن کنید و البته پس از دو روز غذا خوردن در خانه هم همین طور! خودتان نتیجه را خواهید دید.

غذا خوردن در خانه به اندازه‌ی خوردن غذاهای آماده در بیرون، به وزنتان نخواهد افزود! همچنین خوردن غذا در خانه شانس این را به شما خواهد داد تا سالم آشپزی کنید و از غذاهای چرب و بدون ارزش پرهیز کنید.
۷. مصرف نمک را کاهش دهید

نمک جزو احتیاجات ضروری بدن و یکی از دلایل خوشمزگی غذاهاست. به یک بشقاب غذای بدون نمک فکر کنید، احتمالاً رغبتی به خوردن آن نخواهید داشت. می‌توانید برای نتیجه‌گیری در کاهش وزن، مصرف نمک خود را کاهش دهید. با این کار از بدنتان سم زدایی شده و وزنتان سریع کاهش پیدا خواهد کرد.
۸. بصورت مداوم فعالیت کنید

ممکن است شما هم فرصت این را نداشته باشید که به دقت و با برنامه‌ریزی ورزش کنید. حداقل نه به آن اندازه‌ای که دوست دارید. این در حالیست که ورزش واقعاً برای بدن شما مهم است. تمرینات کششی ساده در روز بدن شما را انعطاف پذیر کرده و با‌گذشت زمان عضلاتتان را ورزیده خواهد کرد.

شما می‌توانید این تمرینات را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمانی که در اتاق استراحت محل کارتان به سر می‌برید انجام دهید. حتی می‌توانید ابتکار به خرج دهید و زمانی که در ترافیک گیر افتاده‌اید تمرین کششی کنید، بجای آسانسور همیشه از پله‌ها استفاده کنید، زمانی که تلفن صحبت می‌کنید یا قهوه تان را هم می‌زنید، راه بروید و…
۹. تنبلی نکنید!

سیستم بدن هیچ شخصی با شخص دیگر یکی نیست. اما این اصل که تنها با کمی فعالیت بیشتر می‌توانید وزن کم کنید برای همه یکسان است . برای اولین اقدام، از «ریموت کنترل» تلویزیون خود دوری کنید. اگر خواستید کانال تلویزیون خود را عوض کنید، از جای خود بلند شوید و از دکمه‌های روی تلویزیون استفاده نمایید! اگر امکانش نبود، کنترل را دور از دسترس خود قرار دهید تا برای استفاده از آن هم ناچار شوید از جای خود برخیزید.

زمانی که تبلیغات تلویزیونی شروع به پخش شدن کردند، از جای خود برخیزید و در آپارتمان خود راه بروید، به دنبال قبوض منزلتان که گمشان کرده بودید بگردید، مواد غذایی را دور از دسترستان قرار دهید و ماشین لباس شویی را پر کنید. اگر بدانید که این فعالیت‌های عمومی در زندگی روزانه‌ی شما چقدر خواهند توانست در احساس و ظاهر بدنتان تغییر ایجاد کنند سورپرایز خواهید شد!

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي