خوراک ناخن ها

اگر می خواهید ناخن های زیبا و سالم داشته باشید، شاید هزینه رفتن به آرایشگاه را نداشته باشید. پس به رژیم غذایی سالن و عادت های خوب متوسل شوید و بعد چند عدد لاک زیبا برای خود بخرید. با یک زمان کوتاه، نظم و فداکاری و با تلاشی کم می توانید از داشتن ناخن های زیبا، درخشان و محکم لذت ببرید.

 خوراک ناخن ها

اگر ناخن  هایتان را سالم و محکم نگه دارید، باید متوجه تغییراتی در رنگ و ترکیب ناخن ها بشوید. حفظ کردن سلامت ناخن ها فواید دوگانه دارد هم اینکه دست ها و انگشتان زیباتر شده و هم اینکه ناخن سرنخ کمک دهنده شماست برای اینکه بهتان بگوید در بدنتان مشکلی هست یا نه. و اگرچه ما لزوما دراکثر موارد به ناخن هایمان به عنوان مقیاسی برای ارزیابی سلامتی فکر نمی کنیم، ما فقط به بهترین شکل ناخن هایمان را درست کرده و در معرض نمایش می گذاریم!

برای اینکه سلامت ناخن هایتان را حفظ کنید اول باید تعهد بدهید غذاهای سالم تر بخورید. هنوز هم می توانید از خوردن غذاهایی که دوست دارید لذت ببرید، اما باید تلاشی آگاهانه برای مصرف میوه ها و سبزیجات سالم، آجیل، ماهی و تخم مرغ درمیان دیگر غذاهای دوستدار ناخن داشته باشید.

 

ویتامین های B

فقدان ویتامین های B خصوصا بیوتین و ویتامین B12، می تواند منجر به خشک شدن ناخن ها شود. علاوه بر آن رنگ ناخن ها تیره می شود. باید هویج، کاهو، جگر، کره بادام زمینی، آجیل، لوبیا، جو و حبوبات بیشتر بخورید. این مواد غنی از بیوتین هستند. اما ویتامین B12 در گوشت، تخم مرغ و محصولات لبنی مثل شیر، ماست و پنیر یافت می شود.

خوراک ناخن ها

 زینک و آهن

نقطه های سفید رنگی که در اثر فشار آوردن به ناخن رویش ظاهر می شود به خاطر فقدان زینک است. تخم کدو، گوشت گاو، گوشت بره، محصولات لبنی و تخم مرغ خوب پخته شده منابع عالی زینک هستند. اگر رشد ناخن هایتان به صورتی است که لبه های آن نرم می شود بدنتان به آهن بیشتری نیاز دارد که می توانید آن را با مصرف سبزیجات پهن برگ، آلو، حبوبات، گوشت قرمز، دانه ها و بروکلی به دست آورید.

خوراک ناخن ها

 کلیسم و پروتئین

اگر به اندازه کافی کلیسم مصرف نکنید، ناخن هایتان شکننده و خشک می شود. کلسیم بیشتر وقتی به بدن سود می رساند که همراه با ویتامین D مصرف شود، پس شیر یک منبع عالی کلسیم محسوب می شود. دیگر منابع کلسیم عبارتند از ماست، پنیر و کلم پیچ. پروتئین نیز به همان اندازه برای بدن مفید است که می توانید آن را از لوبیا، سبزیجات، گوشت، تخم مرغ و سویا به دست آورید.

خوراک ناخن ها

 ویتامین A  و ویتامین C

ویتامین A   که در چغندر، هویج، کدو، اسفناج، سیب زمینی شیرین و جگر وجود دارد از خشک شدن و تیره شدن ناخن ها جلوگیری می کند. فقدان ویتامین C  هم می تواند سبب نرم و آویزان شدن ناخن ها شود. گل کلم، فلفل دلمه ای، مرکبات، هندوانه، انبه، گوجه فرنگی، توت فرنگی، کیوی، طالبی و گرپ فروت همه منابع ویتامین C هستند.

خوراک ناخن ها

 

ناخن های ناسالم رشد کندی دارند، گوشه دار، دندانه دندانه هستند نقطه های سیاه، شکاف و رنگ غیرعادی دارند. مواد معدنی و ویتامین ها که در میوه ها پیدا می شود سلامت و ظاهر ناخن ها را بهبود می بخشد. اگرچه خوردن غذاهای اصلی به سرعت باعث بهبود ناخن ها نمی شود، خوردن غذا برای سلامت ناخن ها اگر  با مراقبت ناخن مثل تمیز و مرطوب کردن همراه شود، می تواند به سلامت ناخن ها کمک کند.

منبع: ileev.com
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه