خوراکی ها ضد درد را بشناسید

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 27 آبان

خوراکی ها ضد درد را بشناسید

تقریبا تمام افراد در زمان هایی از طول زندگی خود با درد مواجه می شوند. در بسیاری از موارد این افراد از دارو های مسکن استفاده می کنند اما ممکن است در برخی موارد این دارو ها در دسترس نباشند. از طرفی مصرف این دارو ها ممکن است عوارضی نیز داشته باشند.

خبر خوب این است که برخی مواد خوراکی طبیعی وجود دارند که خاصیت ضد درد دارند و از طرفی عوارض جانبی نامطلوبی را نیز ایجاد نمی کنند.

در ادامه برخی از مواد خوراکی طبیعی که ممکن است باعث کنترل درد شوند به شما معرفی می شوند.

خوراکی ها ضد درد را بشناسید, پورتال خبری فرهنگی گهر

گیلاس

گیلاس یکی از سالم ترین دسر هایی است که می توانید مصرف کنید. این میوه حاوی مقدار بالایی آنتی اکسیدان به نام آنتوسیانین است.

این آنتی اکسیدان ها می توانند مانند برخی از مسکن ها (مثلا آسپرین) عمل کرده و موجب کاهش التهاب و مهار آنزیم های درد شوند.

مطالعات نشان داده است که ورزشکارانی که در طول آماده سازی برای مسابقات مقدار زیادی آب آلبالو مصرف می کنند، در طول مسابقات با درد عضلانی کمتری مواجه می شوند.

پس با توجه به این توضیحات از همین امروز مصرف گیلاس را شروع کنید. اگر فصل گیلاس نیست می توانید از گیلاس های فریز شده استفاده کنید.

بلوبری

بلوبری، یک میوه ی گرد، آبدار و خوشمزه از انواع توت هاست که می تواند خواص تسکین درد داشته باشد. این قضیه به خاصیتی در بلوبری مربوط می شود که می تواند در واکنش طبیعی سلول های بدن به فشار و استرس تاثیر بگذارد.

بلوبری همچنین خواص ضدالتهابی داشته و باعث کاهش ورم نیز می شود.

جالب اینجاست که محققان سوئدی به این نتیجه رسیده اند که بلوبری ممکن است در کاهش علائم دردناک کولیت (درد در روده بزرگ) تاثیر داشته باشد. این می تواند تا حدی به خاطر وجود مقدار زیادی فیبر نامحلول در بلوبری باشد. فیبر نامجلول می تواند در تسهیل عمل دفع به شما کمک کند.

تحقیقات نشان می دهد که دانه کرفس (یک نوع ادویه) حاوی چندین ترکیب ضدالتهابی قوی از جمله اپیگنین (Apigenin) است. اینگونه گفته می شود که دانه کرفس می تواند برای کاهش درد ناشی از ورم مفاصل و نقرس مفید باشد. دانه کرفس به دو روش با درد نقرس مقابله می کند، راه اول کاهش التهاب ناشی از نقرس بوده و راه دوم با کاهش سطح اسید اوریک خون می باشد. بالا بودن سطح اسید اوریک اغلب علت اصلی درد ناشی از نقرس می باشد.

داروی کاهش اسید اوریک معمولا باعث بروز عوارضی مانند تهوع، استفراغ، زخم و خونریزی می شود. شما می توانید در غذای خود به جای نمک از دانه کرفس استفاده کنید.

زنجبیل

زنجبیل به یک ماده خوراکی که به سیستم گوارش و ایمنی بدن کمک می کند معروف است. اما تحقیقات نشان می دهد که علاوه بر این خواص، زنجبیل خواص ضد درد نیز دارد. تحقیقات امیدوار کننده ای در حال انجام است که نشان می دهد که تزریق عصاره ی زنجبیل باعث کاهش درد آرتروز می شود.

مواد ضددرد ویژه ای در زنجبیل یافت شده است. این مواد خواصی مشابه آسپرین و ایبوپروفین دارند.

سعی کنید زنجبیل را در دستور غذایی روزانه خود قرار دهید. می توانید ریشه ی زنجبیل تازه را در آب گرم قرار دهید و دمنوش زنجبیل درست کنید و بنوشید.

زردچوبه

زردچوبه که به طور معمول در غذاهای هندی و تایلندی به مقدار زیادی استفاده می شود، دارای خواص ضد التهابی است.

کورکومین موجود در زردچوبه علت اصلی وجود این خاصیت در این ادویه است.

تحقیقات نشان داده است که کورکومین برای درد مفاصل موثر است و ممکن است باعث کاهش درد ورم های دردناک شود.

یک مطالعه ی دیگر نشان داده است که این ادویه ی تایلندی به میزان قابل توجهی باعث کاهش درد ناشی از آرتریت روماتوئید می شود و ممکن است خواصی مشابه ایبوپروفن داشته باشد.

زردچوبه را می توانید در بسیاری از غذاها و سالاد ها استفاده کنید.

فلفل هندی (تند)

فلفل هندی حاوی یک ماده ضد التهاب قوی به نام کپسایسین است. مطالعات اخیر نشان می دهد که کپسایسین یک ماده شیمیایی کلیدی است که سیگنال های درد را از سیستم عصبی محلی به مغز ارسال می کند.

شما می توانید این فلفل را به صورت تازه و یا به صورت خشک و پودر شده استفاده کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي