خوراکی های مفید برای چربی سوزی و کاهش وزن

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 20 تیر

اکثر افراد به دنبال راه هایی برای کاهش وزن و سوزاندن چربی هایشان هستند. از این رو این مطلب از سایت گهر را اختصاص داده ایم به: .از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان گهر را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

خوراکی های مفید برای چربی سوزی و کاهش وزن, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

کاهش وزن آسان نیست. اما بعضی از غذاها هستند که به کاهش وزن کمک می‌کنند. این ابر غذاها، سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند و همچنین باعث می‌شوند مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

در نتیجه با پر خوری نکردن، وزنتان کاهش می‌یابد. همچنین بیشتر از میزان نرمال چربی می‌سوزانید. دفعه‌ی بعد که به دنبال مواد غذایی چربی‌سوز هستید، فراموش نکنید که این مواد غذایی را هم به لیست خریدتان اضافه کنید:

شکلات تیره

درست است. ممکن است این ماده‌ی شیرین مورد علاقه‌ی شما، به چربی سوزی کمک کند. شکلات تیره‌ای که با حداقل ۷۰٪ کاکائو ساخته شده است، هورمون استرس یعنی کورتیزول را در بدن کاهش می‌دهد.

استرس با متابولیسم کند، مرتبط است. با به حداقل رساندن هورمون استرس در بدن، سرعت سوخت و ساز افزایش می‌یابد. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که شکلات تیره، حاوی کافئین و تئوبرومین است.

این ترکیبات، سرعت سوخت و ساز بدن و چربی سوزی موثر را تندتر می‌کنند. در یک مطالعه‌ی جداگانه، بزرگسالانی که بطور منظم شکلات تیره می‌خوردند، لاغرتر از افرادی بودند که از شکلات دوری می‌کردند. این نتیجه، با وجود ورزش و مصرف همان مقدار کالری در طول مطالعه بدست آمد.

تخم مرغ

تخم مرغ‌ها یک وعده‌ی غذایی کامل در یک بسته بندی کوچک هستند. آنها پروتئین با کیفیت دارند، و دارای تمام ۹ اسید آمینه‌ی ضروری برای ترمیم و رشد فیبرهای عضلانی جدید می‌باشند. همچنین آنها به سوزاندن چربی بیشتر کمک می‌کنند.

خوردن تخم مرغ، به عضله سازی کمک می‌کند. دلیلش این است که تخم مرغ حاوی بلوک‌های ساختمانی پروتئین یعنی اسیدهای آمینه است. خوردن غذاهای غنی از اسیدهای آمینه، باعث رشد عضلات می‌شود. در نهایت حفظ عضلات هم نسبت به چربی، به کالری بیشتری نیاز دارد.

دانه‌های کنجد

دانه‌های کنجد حاوی مواد مغذی گیاهی به نام لیگنان‌ها هستند. این ترکیبات با افزایش آنزیم‌های کبدی، چربی سوزی را افزایش می‌دهند. این آنزیم‌ها، چربی را تجزیه کرده و سطح کلسترول را در بدن کاهش می‌دهند. دانه‌های کنجد حاوی مقدار متعادلی از اسیدهای چرب ضروری و پروتئین هستند.

مطالعات متعدد نشان می‌دهد که این ترکیبات، به بهبود سرعت سوخت و ساز بدن کمک می‌کنند. از همه بهتر، دانه‌های کنجد سرشار از فیبر هستند. فیبر، مدفوع را برای اجابت مزاج راحت، جمع می‌کند. همچنین باعث می‌شود که بمدت طولانی تری احساس سیری کنید، بنابراین پر خوری نمی‌کنید. همچنین فیبر، مانع جذب کل چربی در جریان خون می‌شود.

فلفل (شامل انواع فلفلهای تند و شیرین)

آیا میدانستید که فلفل سرشار از ویتامین C است؟ ویتامین C بعنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و از آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند. همچنین پوست را روشن و استخوان‌ها را سالم نگه می‌دارد. یک مطالعه نشان داده است افرادی که در خونشان دارای سطوح بالای ویتامین C هستند، چربی بدن کمتر و BMI پایین تری دارند.

همچنین، فلفل یک منبع غنی از کارنیتین است. کارنیتین، مولکولی است که به عضلات کمک می‌کند برای تولید انرژی چربی بسوزانند، و این امر منجر به سرعت سوخت و ساز تندتر و روانتر می‌شود.

جو دوسر

شما هرگز مانند قبل به جو دوسر صبحانه‌تان نگاه نخواهید کرد. جو دو سر حاوی فیبر است. فیبر، هضم نشاسته در روده را کند می‌کند. نشاسته، سطح گلوکز را افزایش می‌دهد و باعث هوس غذایی شدید می‌شود. هنگامیکه شما هوس مواد غذایی شیرین یا شور نکنید، وزن بیشتری از دست می‌دهید و انتخاب‌های غذایی بهتری نیز انجام خواهید داد.

جو دو سر، کلسترول بد را نیز کاهش می‌دهد و از سرطان پیشگیری میکند. جو دو سر، سرشار از ویتامین E، پروتئین و مواد معدنی مفید می‌باشد. تمام این مواد مغذی، بدن را سالم نگه می‌دارند و سموم موجود در روده را از بین می‌برند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي