خودداری یک روزنامه از چاپ تصاویر برهنه زنان

تاريخ : 30 دی

خودداری یک روزنامه از چاپ تصاویر برهنه زنان

خودداری یک روزنامه از چاپ تصاویر برهنه زنان, پورتال خبری فرهنگی گهر

خودداری یک روزنامه از چاپ تصاویر برهنه زنان

پرتیراژ ترین و یکی از جنجالی ترین روزنامه های بریتانیا در شماره دیروز خود از چاپ تصویر مدل برهنه زنان در صفحه ۳ طبق روال همیشگی خود در ۴۴ سال گذشته ،خودداری کرد.

روزنامه سان در بریتانیا پرفروش ترین روزنامه است و به انتشار تصاویر جنجالی از شخصیت های معروف و عکس های برهنه از مدل های زن معروف است.

این روزنامه از چاپ تصویر یک مدل برهنه خودداری کرد و به جای آن تصویری از مدل دیگر در صفحه سوم خود منتشر کرد. این اقدام برای نخستین بار در ۴۴ سال گذشته صورت می گیرد و نشان دهنده تغییر رویکرد این روزنامه نسبت به چاپ تصاویر برهنه از زنان برای جذب مخاطب است و نتیجه اعتراضات گسترده بسیاری از مخاطبان به پایان دادن به استفاده ابزاری از برهنگی زنان برای جذب مخاطب از سوی این روزنامه است.

پیشتر روزنامه های تایمز و گاردین از انتشار آخرین مدل برهنه در روزنامه در روز جمعه خبر داده بودند و امروز با انتشار روزنامه سان مشخص شد این روزنامه در پی انتقادها از مشی آن نسبت به ترویج نگاه “جنسی گرا ” از چاپ تصاویر کاملا برهنه زنان خودداری کرده است.

گفتنی است برای تغییر رویکرد صفحه ۳ روزنامه سان، از سال ۲۰۱۲ کمپینی آنلاین در بریتانیا شکل گرفته بود و این کمپین بیش از ۲۱۵ هزار امضا برای تغییر این صفحه و پایان دادن به استفاده ابزاری از زنان برهنه جمع آوری کرده بود.

روزنامه سان به انتشار تصاویر جنجالی شهرت دارد. این روزنامه در شهریور ماه ۱۳۹۱ با انتشار تصاویر برهنه و خصوصی پرنس هری نوه ملکه بریتانیا با یک زن در حال بازی بیلیارد در لاس وگاس آمریکا جنجالی گسترده به پا کرد و جشن های شصتمین سالگرد پادشاهی ملکه الیزابت دوم را تحت الشعاع قرار داد.

انتشار تصاویر پرنس هری در حالی بود که دیگر روزنامه ها و رسانه های انگلیسی به دلیل تاکید کاخ باکینگهام به عدم انتشار این تصاویر خصوصی از این اقدام صرف نظر کردند اما روزنامه سان تنها روزنامه ای بود که به توصیه باکینگهام عمل نکرد و  دو تصویر کاملا برهنه از تفریحات جنجالی پرنس هری در لاس وگاس منتشر کرد.

بر اساس اعلام مراجع رسمی انگلیس روزنامه سان با تیراژ میانگین بیش از ۲.۷ میلیون نسخه در روز پرتیراژ ترین روزنامه انگلیسی است. این روزنامه به طور میانگین نزدیک به ۸ میلیون خواننده روزانه دارد. سان از مجموعه رسانه های متعلق به روپرت مرداک صاحب غول رسانه ای “نیوز کورپوریشن” است.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي